Skip to main content

România aducea cele mai mari venituri CME: aproape 100 de milioane de dolari în şase luni

 

adrian sarbu - foto capital

Publicitate

REZULTATE FINANCIARE. Dintre ţările CME, compania mamă a Pro TV, România a adus cele mai mari venituri, pe prima jumătate a acestui an. Astfel, posturile din România au înregistrat venituri 96 de milioane de dolari, în creştere cu aproape un milion de dolari faţă de aceeaşi perioadă din 2012.

Până în acest an, cea mai bună ţară din portofoliul companiei condusă de Sârbu a fost Cehia, dar scăderile de acolo au pus România pe prima poziţie.

La nivel general însă, compania Central European Media Enterprises a avut, pe primele şase luni, rezultate în scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2012: venituri totale de 317,3 milioane de dolari, în scădere cu 61 de milioane faţă de aceeaşi perioadă din 2012, potrivit datelor publicate de companie.

CME s-a afundat în pierderi nete de 150 de milioane de dolari, o diferenţă notabilă faţă de ianuarie - iunie 2012, când compania avea pierderi de doar 10,7 milioane de dolari.

Veniturile CME în prima jumătate a anului 2013 (milioane de dolari)

Tara Venituri ian - iun 2013 Venituri ian - iun 2012
Bulgaria 40,6 42,2
Croatia 29,8 29,7
Cehia 82,4 135,8
Romania 96 95,1
Slovacia 38,9 43,9
Slovenia 33,2 36,4

Adrian Sârbu, preşedinte şi director executiv CME, despre măsurile luate pentru redresare:

„În prima jumătate a lui 2013 am fost fermi în aplicarea strategiei noastre. Am obţinut creşteri de două cifre ale preţurilor la publicitate în Cehia şi creşteri de o cifră în alte ţări la angajamentele semnate. Am crescut preţurile pentru retransmisia programelor în România şi în Bulgaria, lucru care va reprezenta dublarea veniturilor în anii următori faţă de 2012.

De asemenea am răscumpărat datoria de 206 milioane de euro. Produsele noastre sunt mai performante decât anul trecut. Dacă ne uităm în urmă, veniturile scăzute obţinute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul şi al doilea trimestru, însă recent cei mai importanţi investitori în publicitatea ne-au acceptat preţurile mai crescute.

Privind în viitor, ne aşteptăm ca trendul de scădere a veniturilor din publicitate să se inverseze în toamna lui 2013. Credem că punerea în aplicare cu succes a strategiei noastre va aduce compania înapoi pe creştere”.

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • adrian adrian
    Cum sa scrii ca Romania aducea cele mai mari venituri cand pierderile CME alea puse de tine al patrulea paragraf sunt atat de mari versus incasari. Oare tu nu stii un lucru elementar ca Time Warner care are cam jumatate din actiunile CME a pus presiune constanta pe management pt redresarea rezultatelor, iar ele s-au depreciat mai rau deocamdata. Ce o fi in toamna, apropos de ce spune Sarbu, mai vedem, el nu mai apuca sa vada oricum. Un manager bun, dar nu avea cum sa reziste la un nivel atat de inalt sub patronajul Time Warner, nu ca nu ar fi in stare, ci pt ca americanii mizeaza pe alt tip de leadership in conglomeratele media.

Trimite un comentariu

sus