Protestul de ieri, împotriva exploatării de la Roşia Montană, a readus în discuţie influenţa RMCG asupra presei şi a televiziunii. Staţiile de ştiri au reflectat diferit evenimentul (pe România TV şi pe Antena 3, subiectul a fost ocolit).
Pe site-ul EVZ, ştirea a stat puţin pe Home Page, apoi a căzut, un loc mai important având studiul care arăta că românii sunt pentru proiectul RMCG. Pe site-ul Adevărul, ştirea despre protest putea fi găsită doar cu motorul de căutare al paginii.
Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, situaţia reclamelor din acest an difuzate de posturile de televiziune. Niciuna dintre marile televiziuni, nici postul public, nici staţiile de ştiri nu au fost ocolite.
Roşia Montană Gold Corporation a difuzat pe posturile TV, numai în acest an, peste 3.000 de spoturi şi inserţii publicitare. Ce televiziuni au avut reclame de la RMCG?
După numărul de reclame difuzate, două posturi sunt la distanţă în capul listei: România TV şi B1. Numărul mare de reclame nu înseamnă că au fost primele şi la încasările în bani. Pe de o parte, publicitatea este proporţională cu audienţa (cele două posturi nu sunt, după acest criteriu, în "prima ligă"). Pe de altă parte, preţul pentru o reclamă clasică este mai mare decât costul unei inserţii de la sfârşitul unei rubrici sponsorizate.
- Cele mai multe reclame din acest an, aproape jumătate, au fost difuzate de România TV. Pe postul deţinut de Sebastian Ghiţă au rulat 1.382 de reclame sau inserţii cu sigla RMCG.
B1 TV a avut aproape 1.200 de reclame pentru proiectul de la Roşia Montană. Explicaţia numărului mare de pe cele două canale: România TV şi B1 au avut mai multe rubrici sponsorizate de Roşia Montană Gold Corporation, la finalul cărora apărea sigla RMGC.
După România TV şi B1, celelalte televiziuni au avut mult mai puţine reclame de la RMCG. Realitatea TV, de exemplu, a avut aproximativ de zece ori mai puţine spoturi pe post decât România TV.
Câteva zeci de spoturi au fost şi pe Pro TV, Antena 3, Antena 1 şi Kanal D, canale cu o audienţă de câteva ori mai mare decât România TV şi B1. Şi principala staţie publică, TVR 1, a avut reclame de la RMGC.
Numărul de reclame sau inserţii publicitare pentru Roşia Montană Gold Corporation difuzate de posturile TV în acest an:
Numar spoturi difuzate | |
---|---|
Romania TV | 1.382 |
B1TV | 1.174 |
GiGa TV | 191 |
Realitatea TV | 149 |
Antena 3 | 70 |
TVR 1 | 68 |
Kanal D | 42 |
Pro TV | 31 |
Antena 1 | 31 |
Prima TV | 28 |
National TV | 10 |
Total | 3.176 |
Comentarii
In al doilea rand, daca ti se facea o oferta de publicitate, acceptai fara sa iei aer pentru ca foamea e mare, dar, din pacate, RMGC probabil ca isi face publicitate pe site-urile cu mai mult de 1.000 de unici pe zi - al doilea minus.
Nu in cele din urma, simt un pic de agresivitate la adresa a doua dintre aceste televiziuni, ceea ce denota lipsa de obiectivitate jurnalistica, domnule "scriu pentru cine da banu' " - al treilea minus.
Din nefericire, minus cu minus nu face plus...
Una peste alta, toaaata lumea vorbeste despre Rosia Montana, sa vedem ce se intampla in Guvern cu Rosia Montana...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=656480694365131&set=a.279705485375989.77296.243848052295066&type=1&theater