Criza financiară a lovit puternic şi în presa franceză. Grupul Le Parisien a înregistrat anul trecut pierderi de 19,6 milioane de euro, scrie Ozap.com, care citează informaţii publicate de Les Echos.
Raportat la piaţa din România, pierderea este uriaşă. 19 milioane de euro este întreaga piaţă de publicitate din presa tipărită autohtonă în 2013, potrivit estimărilor agenţiei Initiative în raportul Media Fact Book.
În 2012 piaţa de publicitate din print s-a ridicat la valoarea de 22 de milioane de euro, potrivit Media Fact Book.
Pentru anul acesta, Le Parisien va avea pierderi estimate la 17 milioane de euro. Cotidianul a trebuit să finanţeze costurile pentru o serie de disponibilizări voluntare şi restructurarea distribuitorului său de presă Presstalis. Tirajul publicaţiilor a scăzut cu 5% într-un an, între iulie 2012 şi iunie 2013. În cazul cotidianului Le Parisien scăderea a fost de 430.000 de exemplare.
În ciuda pierderilor mari înregistrate de Le Parisien în 2012 şi 2013, proprietarul ziarului exclude vânzarea cotidianului regional, deşi au existat astfel de zvonuri pe piaţă.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii