Veste proastă pentru publisherii online care îşi creşteau traficul pe baza cuvintelor căutate cel mai des în Google. Gigantul american a anunţat că va limita drastic informaţiile la care au acces companiile de marketing şi publisherii despre cuvintele cheie care generează trafic pe site-urile acestora, scrie AdAge.com.
Ce presupune efectiv această modificare introdusă de Google?
Publisherii vor avea în continuare acces la informaţiile despre cele mai importante şi populare 2.000 de cuvinte-cheie, însă numai prin instrumentele Google pentru webmaster. Accesul la aceste cuvinte-cheie nu se va mai face însă în timp real.
Toate aceste lucruri nu vor face decât să-i împiedice pe publisheri să îşi adapteze conţinutul, în funcţie de cuvintele căutate, pentru a atrage un trafic cât mai mare.
AdAge mai scrie că modificarea operată de Google ar putea avea impact asupra unor site-uri precum The Huffington Post şi Demand Media, care creează conţinut în funcţie de cuvintele-cheie care atrag trafic.
Această mişcare are drept scop o îmbunătăţire a politicilor de confidenţialitate, pentru care operatorul celui mai accesat motor de căutare din lume a fost criticat de mai multe ţări.
La finalul lunii trecute, Le Figaro scria că această companie riscă să fie amendată cu 150.000 de euro de Comisia Naţională pentru Computere şi Libertăţi Civile (CNIL) din Franţa pentru că refuză să îşi modifice politica privind folosirea datelor personale ale utilizatorilor.
În urma acestei modificări, Google va continua să furnizeze informaţii despre cuvintele cheie pentru găsirea advertiserilor, însă această mişcare va determina pierderi însemnate pentru multe companii de marketing şi numeroşi publisheri.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"Aceasta este una dintre cele mai mari pierderi de date cu care se confruntă marketerii în ultimii cinci ani", a declarat Seth Besmertnik, CEO Conductor, care susţine că, în medie, jumătate din traficul de pe site-urile clienţilor este obţinut din căutarea organică generată de implementarea unor tehnici de SEO (Search engine optimization).
Comentarii