DE ARHIVĂ. Amenzi cu greutate. Concursul organizat de TVR în noapte de Revelion din 1998 a provocat un scandal uriaş care a adus postului public o amendă-record de 2% din cifra de afaceri. Motivul sancţiunii? Publicitate mascată.
În zilele noastre, sancţiunile CNA pentru posturile de televiziune nu trec de 200.000 de lei. Pe vechea lege, amenzile erau procente din cifra de afaceri.
Televiziunea publică a fost aspru sancţionată pentru publicitate mascată la Publirom în programul de revelion, după cum arată o ştire din Libertatea din 1998.
„Prezenţa aproape permanentă în emisie a inscripţiei Publirom pe panourile de fundal, pe autoturismele Dacia şi pe eşarfele copiilor care au dus la juriu cărţile poştale câştigătoare constituie publicitate mascată, interzisă prin articolul 3, punctul 2, din anexa la decizia CNA nr 105/22 iulie 1993, privind realizarea publicităţii în cadrul programelor audiovizuale radiodifuzate sau distribuite prin cablu”, arăta comunicatul CNA.
În urma „acestei furtuni”, Stere Gulea, directorul de atunci al televiziunii publice, a decis sancţionarea directorilor Horia Moculescu (şeful departamentului divertisment) şi Dumitru Moroşanu, şi avertizarea mai multor directori printre care şi şeful programelor, Radu Nicolau.
Captura a fost postată pe forumul Softpedia de utilizatorul Malmoth.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii