Razvan Ionescu, publisher al grupului Adevarul, si-a dat demisia din compania detinuta de Cristi Burci. Razvan Ionescu a revenit in grupul Adevarul in urma cu un an, dupa ce Cristi Burci a preluat firma de la Dinu Patriciu.
Este a treia plecare a lui Razvan Ionescu din conducerea Adevarul, după cele din 2010 si de la inceputul lui 2012.
PRIMA PLECARE
In perioada 2008-2010, Răzvan Ionescu a fost Directorul diviziei reviste şi internaţional (care includea operaţiunile din Ucraina). În vara lui 2010, a fost numit la conducerea Diviziei web Adevărul Holding, poziţie din care va părăsi trustul o lună mai târziu.
Ce declara la momentul plecării?
Răzvan Ionescu, pentru paginademedia.ro, în august 2010:
“Am constatat că suntem prea mulţi directori în grup şi trebuia să mai tăiem din ei. Mai în serios, am avut o neînţelegere legată de ce trebuia să fac la web. Am înţeles în mod diferit eu, pe de o parte şi şefii mei, pe de altă parte.”
“Regret extrem de mult că a luat această decizie. Oricând va dori, va avea un loc în această companie”, spunea Peter Imre, director general Adevărul Holding, la plecarea lui Ionescu.
În iulie 2011, Răzvan Ionescu se întorcea la Adevărul Holding, pe poziţia de director editorial al grupului.
A DOUA PLECARE
In februarie 2012, Ionescu pleca a doua oara din compania lui Dinu Patriciu.
Răzvan Ionescu, pentru Paginademedia.ro, dupa cea de-a doua demisie:
"E dureros şi frustrant să stai intr-un astfel de job, cu atatea responsabilităţi şi provocări, doar opt luni. Asta e, în sine, un eşec. Pe de altă parte, sunt împăcat că am făcut toate eforturile să nu se ajungă aici. Am stabilit incă din decembrie, împreună cu conducerea companiei, să ne despărţim. Nu cred că mai e nevoie de mine."
De ce pleacă acum?
"Am continuat încă doua luni din două motive: ruşinea de a părăsi corabia pe timp de furtună şi speranţă de a termina măcar un ciclu în proiectele începute aici", spune el.
Răzvan Ionescu:
"Cea mai importantă reuşită e rezultatul integrării de la Adevărul. Cu un număr de aproape două ori mai mic de jurnalişti, am obţinut rezultate la fel de bune pe print si semnificativ mai bune pe online. Timp de trei luni după integrare, adevarul.ro a fost liderul absolut al pieţei media, depăşindu-i pe toţi competitorii direcţi, dar şi toate site-urile televiziunilor, tabloidelor şi ziarelor de sport.
Ca şi alti colegi cu experienţă în publishing, plec un pic frustrat, un pic trist, dar, cu scuze pentru pleonasm, mai ales pe deplin stupefiat. Las jurnalului personal explicaţiile acestei stupefacţii.
Ştiu că se vorbeşte atât de mult de investiţia supra-dimensionată a lui Dinu Patriciu în media, în Adevarul Holding. Şi văd cum unii o compară cu alte modele de mari investiţii, ale altor moguli care azi nu mai au prezenţă semnificativă în media. Poate că, pentru o perioadă, au fost bagaţi mai mulţi bani decât ar fi cerut condiţiile pieţei. Mai ales dupa începutul crizei. Însă, cei care fac aceste asemănări uită sa consulte SNA şi BRAT. Dacă ar face-o, şi-ar reprima aceste similitudini.
Aproape toate produsele Adevarul Holding sunt lideri pe segmentele lor. “Adevărul” e detaşat numărul 1 in SNA. Are tirajul real cel mai mare în BRAT între ziarele quality. “Click!” e cel mai citit ziar din România. Vinde de multă vreme cât cei doi competitori ai săi la un loc. “Click pentru femei” e numărul 1 in SNA. La fel - “Click Sanatate”. Despre Dilema si Historia nu se mai pune problema, competiţia nici nu se vede. “OK! Magazine” s-a instalat pe primul loc încă de la primul număr, în martie 2010.
Toate astea sunt rezultatul eforturilor investiţionale ale lui Dinu Patriciu, dar şi rodul pasiunii, talentului, experienţei si nopţilor nedormite cu care mulţi dintre jurnaliştii si oamenii de publishing au făcut din Adevarul Holding casă, slujbă şi distracţie deopotrivă timp de 4-5 ani. A fost un privilegiu să lucrez, în aceste timpuri de criză, cu oameni care-şi iubesc şi îşi respectă atât de mult meseria. După cum tot criza ne-a oferit oportunitatea de a constata că, într-adevăr, există marţieni.
Sunt convins că presa are şi prezent, şi un viitor frumos în România, însă doar în locurile pline de nebunie, de pasiune şi de entuziasm. Ţine tot de noi să le organizăm."
Razvan Ionescu s-a reintors la Adevarul anul trecut, dupa ce Cristi Burci a preluat compania de la Dinu Patriciu. Pana la reintoarcerea la Adevarul, Razvan Ionescu s-a ocupat de proiectul editorial online Premium News, finantat de Burci, proiect pe baza caruia s-a relansat site-ul Adevarul.
Până la Adevărul Holding, Răzvan Ionescu a condus editorial titlurile TVmania, Jurnalul Naţional (unde a fost redactor şef al ziarului şi, apoi, director exe3cutiv la Compania Jurnalul), Evenimentul zilei şi, pentru o scurtă perioadă, Cotidianul.
Citeşte şi:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii