ANALIZA DE JOI. Vocea României şi X-Factor, cele două talent-show-uri muzicale de pe Pro TV şi Antena 1 pun în mişcare reţelele sociale. În zilele în care cele două emisiuni sunt pe post, activitatea pe Facebook creşte exponenţial.
Paginademedia.ro vă prezintă, la Analiza de joi, impactul pe care Vocea României şi X-Factor îl au asupra activităţii de pe reţelele sociale. Materialul se bazează pe un studiu Facebrands realizat pentru perioada 1-18 noiembrie.
Câteva concluzii generale:
- Activitatea pe Facebook, pe conturile celor două emisiunii, creşte puternic în zilele în care emisiunile sunt difuzate.
- Vocea României are fani mai activi decât X- Factor. Pe 16 noiembrie, au fost peste 6.300 de fani implicaţi pe Facebook. Vârful X-Factor a fost de 2.600 de fani implicaţi într-o zi
- Pagina de Facebook a X-Factor este “alimentată” cu mult mai multe postări decât cea a Vocii României. În trei săptămâni, administratorii contului X-Factor au avut aproape 500 de materiale (linkuri, fotografii, filme sau statusuri). În acelaşi timp, pe contul Vocii au fost sub 200 de materiale postate.
- Pagina de Facebook Vocea României postează mai puţin, dar are fani mai activi. X-Factor postează mai mult, dar nivelul de implicare este mai mic.
Studiul, detaliat:
Fanii Vocii, mai activi decât cei ai X-Factor
Activitatea pe conturile celor două talent-show-uri este de câteva ori mai mare în zilele cu emisiuni.
VOCEA ROMÂNIEI. Într-o zi normală, contul Vocea României are aproximativ o mie de fani implicaţi, chiar şi mai puţin. În zilele de difuzare, activitatea creşte la câteva mii: 3.300 la ediţia din 2 noiembrie, 3.700 la cea din 9 noiembrie şi un vârf de 6.350 de fani implicaţi în 16 noiembrie.
Implicarea fanilor Vocea României scade duminica (când pe post e X-Factor), dar rămâne peste nivelul din timpul săptămânii.
Ce se întâmpla pe contul X-FACTOR?
În cursul săptămânii, până într-o mie de fani sunt activi (cu like-uri, comentarii sau share). Activitatea fanilor se dublează în duminicile cu emisiuni, dar este sub nivelul Vocii. Astfel, au fost 2.600 de fani implicaţi pe 3 noiembrie, aproape la fel o săptămână mai târziu şi aproximativ 2000 în ziua de 17 noiembrie.
- În total, în trei săptămâni, aproape 23.000 de fani ai Vocii au fost activi pe contul emisiunii (dintr-un total de 526.000 de fani).
- Contul X-Factor, cu 444.000 de fani, a avut activi în trei săptămâni 9.500 dintre aceştia.
Contul X-Factor, “alimentat” la greu cu postări în ziua emisiunii
Dacă la capitolul fani implicaţi contul Vocea României se detaşează, X-Factor este campion la numărul de materiale şi de activităţi ale administratorilor contului.
În trei săptămâni, administratorii contului X-Factor au avut aproape 500 de materiale (linkuri, fotografii, filme sau statusuri). În acelaşi timp, pe contul Vocii au fost sub 200 de materiale postate.
Ce s-a întâmplat în zilele cu emisiuni:
LA X-FACTOR. În fiecare duminică, pe contul X-Factor sunt 70-80 de materiale noi (faţă de 30 în cursul săptămânii). Cele mai multe, aproximativ jumătate, sunt fotografii.
VOCEA ROMÂNIEI. Postările de pe contul Vocea României nu trec de 35 într-o zi cu emisiune. În celelalte zile, activitatea este foarte redusă: 5-10 postări diverse.
Numărul total al activităţilor de pe conturile de Facebook ale emisiunilor X-Factor şi Vocea României, în perioada 1-18 noiembrie:
Postările Loredanei, mii de răspunsuri
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roCea mai activă postare a venit de pe contul Vocea României: “Cel mai bun moment din istoria Vocea României” a avut peste 4.500 de răspunsuri. Pe locul următor este un mesaj al Loredanei, postat de două ori, în care îşi anunţă un concert: aproape 3.000 de răspunsuri generate pe Facebook.
La X-Factor, cea mai activă postare a avut 765 de acţiuni generate: “Fiecare om are emoţii. Cine nu are emoţii, nu are suflet.”
Cine va plateste Gadea sau Varanul?