Skip to main content

Cine se mai uită la veteranele TV: Teleenciclopedia, Viaţa satului, Tezaur folcloric şi Pro Patria

 

Sate-Mediafax_Foto-Thomas_Dan
Foto: Mediafax. Foto-Thomas Dan

Publicitate

ANALIZA DE JOI. Veteranele televiziunii din România mai au încă un cuvânt de spus. Emisiuni cu zeci de ani în spate, Teleenciclopedia, Viaţa satului, Tezaur folcloric şi ProPatria ţin încă sute de mii de români pe post la fiecare difuzare.

Paginademedia.ro vă prezintă, la Analiza de joi, câţi români se uită la “seniorii” programelor TV şi cum a evoluat audienţa acestor producţii de pe TVR 1 în ultimii zece ani.

Teleenciclopedia, constantă în ultimii ani

Cu o piaţă invadată de canalele documentare, se mai uită cineva la bătrâna Teleenciclopedie? Cifrele arată că da. În ultimii patru ani, audienţa programului a fost relativ constantă, de aproape 400.000 de români pe minut la fiecare difuzare, din care aproape jumătate sunt din oraşe.

Performanţa Teleenciclopediei este notabilă: audienţa este mult peste media postului public TVR 1.

Acum zece ani, pe o piaţă mai puţin aglomerată decât cea a anului 2013, cifrele Teleenciclopediei erau impresionante: peste 1,1 milioane de români se uitau la program. În 2004, cota de piaţă se ducea spre 25%, adică unul din patru români care avea televizorul deschis se uita la minidocumentarele Teleenciclopediei.

Cine gustă Teleenciclopedia:

  • Aproape 13% din public are între 35 şi 44 de ani, 17% este din grupa 45-54 de ani şi “doar” 48% din telespectatori au peste 55 de ani.
  • Public bun cu studii superioare: aproape un sfert din telespectatorii Teleenciclopediei au terminat o facultate.
  • Jumătate din public este de la ţară, jumătate de la oraş. Un mic procent şi din Bucureşti (sub 10%).
  • Mulţi sunt pensionari (peste jumătate), casnice şi muncitori.
  • Veniturile lunare între 500 şi 2000 de lei predomină.

Audienţa emisiunii Teleenciclopedia în ultimii 10 ani:

TELEENCICLOPEDIA NATIONAL URBAN
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 1158 6.1 22.9 388 3.7 12.7
2005 1103 5.7 19.4 399 3.7 11.9
2006 963 4.8 17.4 396 3.6 12.7
2007 675 3.5 14.2 276 2.7 10.6
2008 380 1.9 7 245 2.2 7.4
2009 459 2.3 7.9 288 2.5 8.1
2010 395 2 7.1 245 2.1 7.2
2011 399 2 6.3 240 2.1 6.3
2012 379 2 5.6 179 1.7 4.8
2013 376 2 5.1 182 1.7 4.6

Viaţa satului, recordmanul veteranilor

Dintre emisiunile cu tradiţie de pe TVR 1, Viaţa satului este, de departe, performerul veteranilor. Programul reuşeşte să se menţină la peste jumătate de milion de telespectatori la fiecare ediţie, în condiţiile în care emisiunea este difuzată duminică dimineaţa.

Evident, cea mai mare parte a publicului este de la ţară, cei din mediul rural fiind publicul ţintă.

Telespectatorul de Viaţa satului:

  • Public rural dominant (peste 70%).
  • Venituri: între 500 şi 1.500 de lei lunar cei mai mulţi.
  • Atinge un public mai coborât ca vârstă: doar 21% au peste 65 de ani. O treime din public are între 35 şi 55 de ani.
  • Apar, la ocupaţii, agricultorii şi pescarii, pe lângă pensionari, casnice, muncitori.
  • Peste jumătate au studii medii, iar o treime din public are doar şcoala generală.

Audienţa emisiunii Viaţa satului în ultimii 10 ani

VIATA SATULUI NATIONAL URBAN
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 1005 5.3 27.9 280 2.6 14.4
2005 979 5.1 24.4 278 2.6 12.7
2006 866 4.3 22 236 2.1 11.5
2007 691 3.6 18.5 219 2.1 11.9
2008 340 1.7 8 138 1.2 5.7
2009 436 2.2 9.8 164 1.4 6.4
2010 436 2.2 10.3 154 1.3 6.3
2011 456 2.2 11 156 1.4 6.6
2012 528 2.8 10.6 169 1.6 6.7
2013 547 2.9 10.6 158 1.5 6

Tezaur folcloric, ascultat de români

Programul de muzică populară care se identifică cu imaginea Marioarei Murărescu se apropie de audienţa de la Viaţa satului. Anul acesta, peste 400.000 de români s-au uitat la fiecare emisiune. Şi aici, ca şi la Viaţa satului, cea mai mare parte a audienţei este de la ţară: puţin peste un sfert din public este de la oraşe.

În zilele bune, acum zece ani, Tezaur folcloric aduna în faţa televizoarelor aproape 1,7 milioane de români, iar până în 2007 nu a scăzut de un milion şi jumătate de oameni. Cota de piaţă era de câteva ori mai mare decât acum: 25-30%, ceea ce înseamnă că, pe intervalul emisiunii, peste un sfert din televizoare erau deschie pe TVR 1.

Declinul emisiunii a început în 2008, când audienţa a coborât brusc de la peste 900.000 de oameni la sub 500.000, nivel apropiat de cel de astăzi.

Cine se uită azi la Tezaur folcloric:

  • Public de la ţară: 70% din telespectatori sunt din mediul rural.
  • Cei mai mulţi sunt pensionari (57%) şi casnice (13%)
  • Cea mai mare parte a publicului (65%) este din segmentul de vârstă de peste 55 de ani.
  • Peste jumătate au venituri lunare între 300 şi 1500 de lei.
  • Predomină cei cu şcoală generală (37%) şi cu studii medii (aproape jumătate din public).

Audienţa emisiunii Tezaur folcloric în ultimii 10 ani

TEZAUR FOLCLORIC NATIONAL URBAN
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 1666 8.8 36.7 569 5.4 23.1
2005 1528 7.9 24.3 531 4.9 15
2006 1538 7.7 22.6 555 5 15
2007 923 4.8 18.6 333 3.2 13.3
2008 469 2.4 8.9 259 2.3 8.3
2009 452 2.2 8.3 245 2.1 7.4
2010 401 2 7 213 1.9 6.2
2011 304 1.5 6.7 139 1.2 5.2
2012 345 1.8 5.7 117 1.1 3.6
2013 414 2.2 6.5 122 1.2 3.6

Pro Patria – armata nu ne interesează

Emisiunea care promovează realizările bravei armate române nu este tentantă pentru telespectatorii. Puţin peste 130.000 de oameni se uită la programul difuzat duminica dimineaţa. De la oraşe sunt puţini: până în 50.000.

Audienţa emisiunii Pro Patria în ultimii 10 ani

PRO PATRIA NATIONAL URBAN
Mii Rtg% Share Mii Rtg% Share
2004 319 1.7 13.9 111 1 7.6
2005 241 1.2 9.9 79 0.7 5.3
2009 83 0.4 3.7 41 0.4 3.3
2010 60 0.3 2.9 31 0.3 2.5
2011 110 0.5 3.7 54 0.5 3
2012 100 0.5 2.6 39 0.4 1.9
2013 132 0.7 2.9 45 0.4 2

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cristina G. Cristina G.
    După cum se vede, cei care iubeau programele astea în timpul comunismului, le-au vizionat și după. Însă, odată cu apariția atâtor de multe canale și emisiuni, interesul a diminuat. Personal, nu mă uita la televizor deloc, dar dacă aș face-o, Teleenciclopedia cu Jacques Cousteau ar fi alegerea mea. Nu știu de ce îmi aminteam că era sâmbăta, dar toată lumea zice că era miercurea.
  • Alexa Alexa
    Au scazut audientele la emisiuni interesante.Din pacate cresc la acces direct, lamaruta si alte asemenea....., numiti- le dumneavoastra cum vreti ca eu nu le pot numi emisiuni!
  • constantin constantin
    va rog mult de tot daca vreti sa-mi spuneti si mi-e ce audiente au serialele de pe acasa gold si serialele coreene de pe euforia tv,multumesc frumos
  • alex alex
    Ai dreptate.Imi amintesc ca acum cativa ani nu pierdeam nici o emisiune.Dar ma rog,pentru domul Elvis sunt mai importante achizitiile de masini,crearea de sedii ale TVR in strainatate inclusiv Tokyo(LOL),numirea de rude de gradul 2,3 in functii in SRTV,resurectarea unor vedete expirate precum Zana si altele.Cine stie,poate domnului Elvis nu-i place cultura.
  • andrei.eu andrei.eu
    publicul ar gusta si mai mult Teleencinclopedia daca potlogarii de la TVR ar investi in achizitionarea de noi documentare majoritatea fiind vechi redifuzate.

Trimite un comentariu

sus