Peste 3.400 de reclame au fost difuzate pentru Black Friday, în perioada 1 noiembrie - 2 decembrie, potrivit unei monitorizări realizate de agenţia mediaTrust.
- Metro este cel mai vizibil retailer în topul mediaTust, cu 498 de spoturi publicitare difuzate pentru Black Friday, urmat de Flanco cu 458 de reclame şi Emag.ro (411 reclame).
- Radioul a fost cel mai folosit canal media pentru a promova acest eveniment (peste 1.739 de spoturi). În cadrul posturilor de televiziune au fost difuzate 1.659 de reclame.
- Printre radiourile cu cel mai mare număr de difuzări de reclame pentru Black Friday se numără Radio Zu cu 477 de reclame, Kiss Fm (397 reclame) şi Pro Fm (377 reclame).
- Posturile de ştiri România TV (294 de reclame) şi Realitatea Tv (214) au difuzat cele mai multe reclame pentru Black Friday, iar Pro TV s-a clasat pe locul trei, cu 167 de spoturi.
- În presa scrisă, mediaTrust a numărat doar 17 reclame.
Despre studiu
Pentru vizibilitatea în publicitate raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 37.325 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 noiembrie - 2 decembrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la categoria Comerţ.
Mai multe detalii, în continuare:
Principalii jucători care au participat la Black Friday
Dacă în 2012 reclamele difuzate erau pentru retailerii de IT si electrocasnice, principalii jucători fiind Carrefour, Altex, Flanco, Metro şi Domo, în anul 2013 categoriile de produse s-au diversificat.
Magazinele de haine şi mobilă cum ar fi Nissa, Hervis Sports, Cocor, Ikea, etc, s-au alăturat evenimentului Black Friday, folosindu-se de campanii agresive de promovare, se arată în studiul mediaTrust.
- Metro este cel mai vizibil retailer în topul mediaTRUST, cu 498 de spoturi publicitare difuzate pentru Black Friday, urmat de Flanco cu 458 de reclame.
- Emag.ro a înregistrat în perioada 1 noiembrie – 2 decembrie 2013, 411 de reclame, iar Domo 359 de spoturi publicitare la categoria Black Friday.
- Nissa, magazinul de haine intrat în cursa Black Friday, s-a clasat pe locul cinci în top, cu 322 de reclame difuzate. Hervis Sports a înregistrat 284 de reclame pentru promovarea reducerilor de Black Friday.
- Carrefour ocupă locul şapte în clasament cu 245 de reclame în intervalul de timp 1 noiembrie – 2 decembrie 2013.
- Magazinul de mobilă Casa Rusu a numărat 204 de reclame Black Friday. Altex a înregistrat 152 de reclame, iar IKEA 151.
Canelele media preferate de retaileri
Radioul este canalul media cel mai mult folosit (1.739 de spoturi difuzate).
Printre radiourile cu cel mai mare număr de difuzări de reclame pentru Black Friday se numără:
- Radio Zu cu 477 de reclame,
- Kiss Fm cu 397 de reclame
- Pro Fm cu 377 de reclame.
Posturile de televiziune au difuzat 1.659 de reclame.
- România TV a înregistrat cele mai multe reclame difuzate – 294.
- Realitatea TV a difuzat 214 de reclame pentru Black Friday,
- Postul PRO TV a difuzat167 de reclame pentru acelaşi eveniment.
Black Friday a fost prezent în presa scrisă cu 17 reclame.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roDupă cum era de aşteptat, evoluţia numărului de reclame a înregistrat o creştere în zilele de 22 şi 29 noiembrie, când s-au înregistrat 529, respectiv 364 de reclame pentru eveniment.
Trimite un comentariu