Spoturile Roşia Montană au ajuns din nou pe masa CNA. La două luni după ce membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului au interzis toate spoturile care promovau mineritul în Roşia Montană, ieri, forul a reluat discuţia privind noile reclame ale proiectului RMGC.
Forul audiovizualului a interzis pe 15 octombrie spoturile care prezentau punctul de vedere al Sindicatului Viitorul Mineritului.
Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, Consiliul Naţional al Audiovizualului a primit aproximativ 100 de reclamaţii, de la momentul deciziei CNA de a interzice campania de promovare a mineritului la Roşia Montană (15 octombrie). Mai mult de jumătate dintre acestea se referă la noile spoturi "cu grafice desenate" ale RMGC.
Telespectatorii se declară nemulţumiţi de faptul că au reapărut spoturile care promovează proiectul de exploatare minieră de la Roşia Montană şi de faptul că cifrele prezentate (legate de locurile de muncă, beneficiile economice ale României) sunt de natură înşelătoare.
Pe de altă parte, Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) spune că aceste reclame nu încalcă prevederile Codului de Practică în Publicitate.
Comitetul RAC, reunit pe 6 decembrie, a analizat trei spoturi (Cum va fi protejat mediul? Cât câştigă România? Cât de sigur va fi barajul?), pe baza unor sesizări ale consumatorilor. Consiliul Român pentru Publicitate şi CNA au un parteneriat, în baza căruia RAC oferă Consiliului un punct de vedere pe cazurile semnalate.
La discuţiile de ieri de la CNA a participat şi un avocat din partea RMGC, care a pledat în faţa membrilor că aceste spoturi "nu conţin informaţii înşelătoare".
"RAC şi-a exprimat acordul că aceste spoturi sunt în conformitate cu reglementările legislaţiei audiovizualului", a spus avocatul RMGC, în faţa membrilor CNA, la începutul pledoariei sale. Acesta a menţionat că Roşia Montană Gold Corporation a apelat şi la serviciul de copy advice al RAC, înainte de a realiza spoturile.
"Spoturile prezintă nişte date reale, matematice", a mai spus avocatul RMGC.
Christian Mititelu, membru CNA:
“Spoturile de la această companie sunt fără precedent. Au fost si alte companii care au facut investitii in România, dar nu s-au promovat în felul acesta. (...) Afirmaţi că se vor crea mii de locuri de muncă. În cifrele date tot de Gold Corporation, la începutul promovării acestui proiec, era vorba de sute de mii de locuri de muncă. (...) Nu mă surprinde că sunt reclamatii de la oameni care se întreabă de unde vin aceste sume (cifrele privind locurile de muncă şi investiţiile RMCG în România).”
Răspunsul avocatului RMCG:
“Aceste cifre sunt preconizate după începerea exploatării. Cifra nu este atât de exactă, pentru că se face referire la milioane de euro. O prezentare mai exactă nu ar fi posibilă ... Dar aceste spoturi fac trimitere pe site-ul RMGC, unde se găsesc informaţii mai detaliate.”
Pentru a-şi susţine afirmaţiile, avocatul RMGC a invocat mai multe "studii ale companiei de exploatare mineră".
Decizia CNA, în 2014
Consiliul Naţional al Audiovizualului l-a audiat pe avocatul RMGC, a luat la cunoştinţă punctul de vedere trimis de RAC, dar nu a luat nicio decizie, din lipsă de covrum. Decizia în privinţa acestor spoturi va fi luată, cel mai probabil, în prima şedinţă a CNA din 2014.
CONTEXT.
CNA a decis, pe 15 octombrie, oprirea campaniei ce promovează mineritul la Roşia Montană (spoturile realizate sub semnătura sindicatului Viitorul Mineritului) până la intrarea în legalitate, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. La momentul respectiv, membrii Consiliului au considerat că spoturile încalcă, printre altele, articolul din lege care spune că spoturile nu trebuie „să stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţie".
Spoturile Roşia Montană, reclamate la CNA:
Care este adevărul despre tehnologia folosită în proiectul minier?
http://www.youtube.com/watch?v=DzfmgidAflE&feature=youtu.be
Cum va fi protejat mediul?
http://www.youtube.com/watch?v=TP7H-aqXK8Y&feature=youtu.be
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Dumitrita, iesi baaaaah afara, postac prost.
sau, si mai bine, de ce nu i-a dat drumul imediat guvernul? cu atatea beneficii, pare o crima la adresa economiei nationale sa mai astepti sau sa il trimiti la parlament, scaldand-o.
cum de au putut toti acestia sa asculte niste "hipsteri" si niste "pseudo-intelectuali"?
ar trebui judecati pentru tradare alesii nostri! cand este atat de clar ca nimeni nu se indoieste si nu are motive temeinice sa se indoiasca de veridicidatea datelor furnizate de RMGC in reclame, proiecte si studii.
nici macar faptul ca RMGC se afla in prezent sub urmarirea penala a Parchetului pentru evaziune fiscala si complicitate la spalare de bani nu ma poate face sa nu mai cred aceste frumoase vorbe pline de speranta despre propasirea noastra a tuturor din aceste spoturi "informative".
Chiar aveti impresia ca, daca puneti doi baieiti sa posteze pe-aici, va iese ceva?
Nu va vrea nimeni aici, mergeti acasa!
singurul lucru trist e dle Goaga ca societatea romaneasca reactioneaza doar emotional, fie nu vrea, fie nu are capacitatea intelectuala sa rationeze
daca niste ong-uri finantate din strainatate v-au spus cianura e otrava si ni se otravesc muntii, dvs nu mai stiti altceva...argumentele rationale nu functioneaza pentru ca fie nu vreti, fie nu aveti capactiatea intelectuala pentru a judeca!
Studiile pe care le-a facut compania sunt intocmite de experti independenti de pe plan international si daca adevarul e diferit de adevarul hipsterilor si pseudo-intelectualilor din strada deranjeaza!
Pentru ei minerit responsabil cu grija fata de mediu si patrimoniu inseamna un extraterestru venit pe pamant!
Nu doamnelor, domnisoarelor si domnilor, nu. Minerit responsabil se practica de foarte multi ani in lume. Romania are printre cele mai stricte standarde de mediu, iar obligatiile pe care si le-a asumat investitorul sunt extraordinare pentru noi, pentru romani! Cum ar fi spre exemplu: protejarea mediului si punerea in valoare a patrimoniului care sunt vitale in zona Muntilor Apuseni!
Sa puneti mana si sa cititi documentatiile proiectului, sa mergeti in muntii Apuseni si sa vedeti dezastrul ecologic lasat de statul roman si cum aceasta mina va veni sa curete acest dezastru, sa mergeti sa vedeti patrimoniul distrus pe care acesti canadieni au inceput sa-l puna in valoare...si abia dupa aceea incepeti sa vorbiti de Rosia Montana!