Skip to main content

Patru milioane de dolari o reclamă de 30 de secunde! Evident, nu în România!

 

Screen Shot 2014-01-20 at 4.08.18 PM

Publicitate

Un singur spot de patru milioane de dolari? Da! Este preţul pentru o singură reclamă  de numai 30 de secunde. Recordul de tarif, anunţat de USA Today, vine din cea mai dezvoltată piaţă de publicitate - SUA - şi de la un eveniment de impact puternic: Gala Super Bowl 2014.

Evenimentul este recunoscut ca un magnet de publicitate şi prilej de lansare a unor reclame. Din 2004 şi până în 2013, competiţia Super Bowl a generat vânzări de publicitate de circa 2 miliarde de dolari, potrivit unui studiu realizat de Kantar Media în Statele Unite ale Americii. Două miliarde, dintr-un singur eveniment!

Conform aceleiaşi surse, în ultimii zece ani, pretul celor "30 de secunde de publicitate" de la SuperBowl a crescut cu mai bine de 70%, ajungând în 2013 la valoarea de 4 milioane de dolari.

În 2004, 30 de secunde de publicitate, timpul standard al unui spot TV, costa 2,3 milioane de dolari.

Gala Super Bowl 2014 va avea loc pe 2 februarie şi va fi difuzată în Statele Unite de postul de televiziune Fox.

Reclamele de la Oscar, de două ori mai ieftine decât cele de la SuperBowl

Al doilea cel mai scump eveniment din punct de vedere al costurilor de difuzare a unor reclame de 30 de secunde este Gala de decernare a Premiilor Oscar. 30 de secunde de publicitate în timpul Premiilor Academiei Americane de Film costă 1,6 milioane de dolari.

Reclamele de la SuperBowl, pe o pagină Youtube specială. Schwarzenegger, reclamă la Bud Lght

YouTube a lansat o pagină dedicată reclamelor de la Super Bowl, cel mai important eveniment din fotbalul american.

Ad Blitz este numele paginii lansate de YouTube pentru spoturile care vor fi difuzate în cadrul competiţiei din 2 februarie 2014. Utilizatorii YouTube vor avea posibilitatea să-şi voteze reclamele favorite de la SuperBowl, prin intermediul paginii Ad Blitz, scrie BrandRepublic.

O parte din reclamele care vor fi difuzate la SuperBowl sunt deja disponibile pe pagina Ad Blitz a portalului YouTube.

Pagina Ad Blitz conţine deja spoturi de teasing ale unor clienţi mari de publicitate, precum Pepsi, Doritos şi Bud Light, marcă de bere care şi-a lansat în acest weekend campania de teasing care îl are în prim-plan pe guvernatorul Arnold Schwarzenegger.

http://www.youtube.com/watch?v=qjPukKU7dKk

Potrivit YouTube, spoturile difuzate la Super Bowl 2013 au fost vizualizate de mai bine de 265 de milioane de ori. Asta s-ar traduce în 3,2 milioane de ore, mai scrie BrandRepublic.com.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus