Sloganul „Prea bun, prea ca la ţară”, al brandului Covalact, este cel mai des utilizat în conversaţiile din social media, în ultimele trei luni, potrivit unui top realizat de ZURF.
"Prietenii ştiu de ce" (Bergenbier) şi "Viitorul sună bine" (Connex) sunt următoarele sloganuri în preferinţele internauţilor, potrivit aceluiaşi top.
Fiecare dintre cele trei sloganuri au fost menţionate de consumatori de peste 300 de ori în conversaţiile lor de platforme precum Facebook, Twitter, YouTube, forumuri, bloguri sau site-uri.
ZURF este un instrument de monitorizare a reţelelor sociale deţinut de Exact Cercetare şi Consultanţă, o companie din grupul BBDO România.
"Dacă sloganul clasat pe prima poziţie a topului realizat de ZURF se regăseşte în 384 de menţiuni aparţinând consumatorilor, cel care ocupă a doua poziţie este prezent în 338 de conversaţii iniţiate pe principalele platforme de comunicare, în timp ce sloganul de pe locul al treilea este menţionat de 308 ori", se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă şi cercetare Exact.
Paginademedia.ro vă prezintă câteva concluzii ale studiului realizat de Exact, cu ajutorul ZURF.
Sub ce formă au fost utilizate aceste sloganuri?
Reţeaua de socializare Facebook a fost platforma unde utilizatorii au menţionat de cele mai multe ori fiecare dintre cele trei sloganuri.
"Prea bun, prea ca la ţară", transformat în funcţie de tipul mesajului pozitiv sau negativ
- Din totalul de 384 de menţiuni înregistrate în social media de sloganul cel mai des utilizat de consumatori - „Prea bun, prea ca la ţară”, 305 dintre acestea sunt reprezentate de mesaje /comentarii postate pe Facebook.
- Peste 68 % din total mesaje au fost postate de useri de sex masculin, deşi sloganul aparţine unui produs alimentar ce are ca target principal populaţia de gen feminin.
- SENS POZITIV. Când este utilizat în comentarii pozitive, în care sunt apreciate piese muzicale, maşini, reţete culinare etc, sensul sloganului este păstrat, regăsind însă şi alte formulări, în funcţie de context, precum: „Prea tare, prea ca la ţară”, „Prea draguţ, prea ca la ţară”, „Prea fain, prea ca la ţară”.
- SENS NEGATIV. În cazul menţiunilor cu sens negativ, ce vizează spre exemplu comentarii cu privire la intervenţii ale trupelor speciale, reduceri de preţ ori zone aglomerate, sensul iniţial al sloganului este alterat, acesta fiind utilizat în formulari de tipul: „Prea brutal, prea ca la ţară”, „Prea comercial, prea ca la ţară”, „Prea mulţi, prea ca la ţară”.
"Prietenii ştiu de ce", universal valabil. Un slogan folosit în aceeaşi măsură de femei şi bărbaţi
- Sloganul „Prietenii ştiu de ce”, lansat încă din 1995, a fost prezent în ultimele 3 luni de zile în 239 de conversatii pe Facebook, dintr-un total de 338 de menţiuni avute pe toate platformele de comunicare.
- Deşi este vorba de un slogan aparţinând unui brand ce targetează barbaţii, se constată un număr similar de comentarii pentru cele 2 genuri: 51 % dintre acestea sunt generate de bărbaţi şi 49 % de femei.
- O explicaţie o constituie posibilitatea poziţionării mesajului alături de orice tip de comentariu, fie el pozitiv ori negativ: „Îmi place maxim...prietenii stiu de ce!”, „Ziarul lipseşte şi aşa se duce de râpă cultura. Prietenii ştiu de ce!”.
"Viitorul sună bine", un slogan vechi de 15 ani, utilizat mai ales de bărbaţi. Folosit exclusiv în contexte pozitive
- „Viitorul sună bine”, slogan lansat în 1999, este utilizat în prezent mai ales de către bărbaţi în mediul online, într-un procent de 63 %.
- Ca şi în cazul celor 2 sloganuri clasate pe primele 2 poziţii ale topului, principala platformă de comunicare în care se regăseşte sloganul Connex este reprezentată de Facebook, cu peste 200 de mesaje (dintr-un total de 308 prezente pe toate platformele de comunicare).
- În acest caz, sloganul este utilizat numai în context pozitiv, făcând referire la evenimentele importante de pe agenda zilnică, competiţii sportive, afirmaţii cu privire la job etc.
Cum a fost realizat studiul?
Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deţinut de Exact Cercetare & Consultanţă, ce monitorizează conversaţiile din mediul online în timp real. Instrumentul oferă în acelaşi timp şi un istoric al conversaţiilor.
Cu ajutorul ZURF au fost monitorizate principalele sloganuri care au rulat de-a lungul anilor, în încercarea de a face un clasament al celor mai puternice mesaje care au fost transmise şi al căror ecou răsună şi astăzi în discuţiile uzuale avute de consumatori în mediul online.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii