Skip to main content

Cine se uită la marile generaliste: Pro TV, Antena 1, Kanal D şi Prima TV. Profilul telespectatorilor

 

televiziune_telecomanda_capital

Publicitate

Zilnic, cea mai mare parte a audienţei TV este concentrată pe câteva posturi – Pro TV, Antena 1, Kanal D. Cine se uită la aceste canale?

Pro TV are publicul “concentrat” în zona de vârstă 18-44 de ani. Antena 1 şi Kanal D au un procentaj mai mare de femei. Kanal D şi Naţional au cel mai mare procentaj de telespectatori doar cu şcoală generală. Postul public TVR 1 este mai “bătrân”, dar mai educat.

Paginademedia.ro vă prezintă, în Analiza de azi, profilul telespectatorilor principalelor posturi TV: Pro TV, Antena 1, Kanal D, Prima TV, National TV, Acasă şi TVR 1. O analiză realizată cu sprijinul agenţiei de media BPN.

Analiza completă, în continuare:

DUPĂ SEX: Multe femei la Kanal D

- Pro TV: raport aproape egal – 50.9% femei şi 49% bărbaţi. Situaţie asemănătoare şi la postul public TVR 1.

- Antena 1: Postul Intact are ceva mai multe femei, decât bărbaţi – aproape 60% din public este feminin.

- Kanal D: Televiziunea turcilor de la Dogan are un pubic preponderent feminin. Aproape două treimi din telespectatorii postului sunt femei. Un procent apropiat de femei are şi Naţional TV.

- Postul Acasă TV se detaşează la categoria de public feminin: peste 72%.

DUPĂ VÂRSTĂ: TVR 1, cea mai “bătrână” staţie. Pro TV, concentrat pe 18-44 de ani

- Categoria de vârstă cel mai bine reprezentată la Pro TV este cea între 35 şi 44 de ani. Postul are cel mai bun procentaj pe acest interval, dintre toate posturile (22%). Pe acest segment, este urmat de Prima TV (20%) şi Antena 1 (19,4).

- Aproape două treimi din publicul Pro TV este din intervalul de vârste 18-44 de ani (peste 60% din public). Pe această zonă de vârstă, urmează Prima TV (43%). Antena 1 cumulează aproape 40% dintre telespectatori între 18 şi 44 de ani, iar Kanal D sub 35%.

Cel mai slab stă postul public TVR 1, cu doar 23% din public între 18 şi 44 de ani.

TVR 1 se detaşează la publicul bătrân: aproape o treime din telespectatorii postului public au peste 65 de ani. Este urmat la această categorie, la distanţă, de Naţional TV (24%) Kanal D (21%) şi Antena 1 (19,3). La acest capitol, Pro TV are cel mai mic procentaj (13,9%).

Interesantă este, după vârste, structura postului Acasă TV: televiziunea pentru femei are cel mai procentaj, dintre toate canalele mari, pe segmentele de vârstă 12-17 ani şi 18-24 de ani.

DUPĂ STUDII: TVR 1, bătrân, dar educat. Naţional TV, mai puţin

În cazul marilor posturi generaliste, predomină publicul cu studii medii: aproximativ jumătate din telespectatorii marilor staţii sunt din această categorie. Sunt însă mici variaţii:

- Chiar dacă are un public mai bătrân decât al celorlate posturi, TVR 1 are cel mai mare procentaj de oameni educaţi. Astfel, 18,4% din publicul postului public are studii superioare, cu câteva procente mai mult decât următoarele clasate la acest capitol, Pro TV şi Antena 1 (aproape la egalitate – 15%). La polul opus este Naţional TV, cu cele mai slabe cifre pe publicul educat, Prima TV şi Acasă TV.

- Naţional TV şi Kanal D au o treime din public doar cu şcoală generală (cele mai mari cifre pe acest segment). Cele mai mici procentaje la publicul doar cu şcoală generală îl au Pro TV şi TVR 1.

RURAL SAU URBAN: Marile posturi prind bine la ţară

- Mare parte din publicul marilor posturi generaliste este de la ţară. La TVR 1 este procentul cel mai mare: 56%, dar tot de la ţară vine peste jumătate din publicul Prima TV şi Kanal D.

- Pro TV se apropie de 50% din public de la sate, la fel Naţional TV şi Acasă TV. Cel mai mic procentaj la ţară îl are Antena 1 (45%).

- În cele mai bune cazuri, doar o zecime din publicul marilor posturi generaliste vine din Bucureşti. Cel mai bine stau Acasă TV (11% din public) şi Antena 1, cu un procent asemănător. Pro TV, Prima TV şi Naţional TV au în jur de 9% din public din Capitală.

Profilul telespectatorilor principalelor posturi TV din România (% din public). Click pentru a mări.

Profile posturi TV generaliste

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • mile mile
    in italia chiar fac televiziune ,
  • Liviu Liviu
    Parerea mea e ca la A1 inafara de un show pacatos nu vad nimic special, Filmele sunt ca si la Pro parca le schimba intre ei cu saptamana
    Iar la Pro ,Romanii au talent si Master Chef ce t poate retine.
    A si se mai bat la Publicitate 4-5 minute total aiurea.De ex in italia
    sunt emisiuni asemanatoare dar cand vine vorba de filme ca sa inchei o seara frumoasa pai rar vezi filme vechi si rar le vezi repetat in fiecare luna .Ma rog suntem in Romania :)
  • vlad vlad
    Evident ca exista Pro, dar nu va mai exista Antena 1.
  • vlad vlad
    Evident ca exista Pro, dar nu va mai exista Antena 1.
  • ivan ivan
    oare Maramuresul nu este zona istorica?Pentru ca lipseste
  • euss euss
    mai exista Protv? :))
  • anna anna
    Unde au facut studii superioare? La Ecologica, la Spiru Haret sau la Resita si Deva?
  • mirceA mirceA
    Am mai vazut aceasta discutie aici. Cineva facea o analiza exact pe tema asta, destul de pertinenta.
    E usor sa manipulezi o informatie si sa spui ca 90% din telespectatorii unui canal au studii superioare dar acea televiziune sa aiba 10 telespectatori din care 9 sa fie cu studii superioare.
    Alta televiziune poate avea doar 25% telespectatori cu studii superioare insa sa aiba un milioan de telespecatori, adica 250.000 din categoria mentionata.
  • manole păr negru manole păr negru
    De fapt, TVR are cel mai mare procent de public cu studii superioare, a fi intelectual e ceva mai mult. Dar dacă, ori A1,ori ProTV , au- să zicem-un milion de telespectatori, dintre care 14 la sută , adică 140 000 au studii superioare și TVR 1 - 100 000 din care 18 la sută,adică 18 000 cu studii superioare, cu greu poți spune că intelectualii preferă TVR1.
  • George George
    Deci intelectualii preferă TVR 1 ... bun așa :))):)))
  • Iulia Bunea Iulia Bunea
    Asa este. Multumim!
  • vlad vlad
    Poate ati vrut sa spuneti 50.9, nu "Pro TV: raport aproape egal – 20.9% femei "

Trimite un comentariu

sus