Skip to main content

Pro TV, Antena 1, Mona Segall şi un eseu remarcabil: “Dacă ai fi o muscă pe umărul managerilor de la Antena 1 sau Pro TV, ţi-ai da demisia din meseria de telespectator”

 
Dorothea Vanau
Dorothea Vanau

Dorothea Vanau

Publicitate

GUEST WRITERS. “Dacă ai fi o muscă pe umărul managerilor de la Antena 1 sau Pro TV, ţi-ai da demisia din meseria de telespectator!” Un sfat pentru telespectatori care vine la finalul unui eseu remarcabil despre ce este televiziunea. Sau, mai precis, despre cum trebuie să vedem televiziunea, dar ne încăpăţânăm să nu o facem, orbiţi de mecanismele din spatele unui brand TV. Indiferent că se numeşte Pro TV, Antena 1, Kanal D sau OTV.

Un articol semnat de un om care a lucrat, la nivel de management, şi la Pro TV, dar şi la Antena 1: Dorothea Ionescu Vânău.

Un "duş rece" pentru amatorii de programe TV. Epistola către telespectatori vine în contextul în care Mona Segall, producătorul general al marilor proiecte Pro TV a trecut la Antena 1. Ce se va schimba?

Din articol:

"Să nu uiţi că ai în jur numai ipocriţi. Dacă ai fi o muscă pe umărul managerilor din ambele locuri, ţi-ai da demisia de la meseria ta de telespectator, crede-mă.

Că să-ţi spun de ce: i-ai vedea pe protevişti cum aşteaptă înfriguraţi cifrele de audienţă, pentru că în realitate, în fiecare zi se simt atacaţi de competitorii lor, dar nu recunosc.
I-ai vedea cum tremură la fiecare succes al Antenei, la fiecare emisiune bine făcută (că sunt şi de-astea), la gândul că l-ar putea avea pe Negru.

I-ai vedea cum jinduiesc după salariile cu care îi plăteşte Antena pe oamenii veniţi din PROTV. I-ai vedea pe antenişti cum îşi storc creierii să creeze produse ca la PROTV.
I-ai vedea cum îşi doresc să aducă, dacă se poate, pe toată lumea din partea ‘ailaltă, la ei, nu se ştie exact de ce. I-ai vedea cum îşi doresc să înveţe şi ei să fie “smooth” Nici unii, nici ceilalţi n-o să-ţi dezvăluie chestiile astea, să ştii."

Mecanismele sunt aceleaşi, brandul este cel care construieşte percepţia. Dorothea Ionescu Vânău propune un exerciţiu simplu, pentru demonstraţie:

"Fă doi paşi înapoi şi gândeşte-te cum ar fi să priveşti animatorii, prezentatorii, cântăreţii preferaţi pe un ecran fără siglă. Acuma pune sigla OTV. Ce sentimente ai? Dacă nu-ţi place, schimb-o cu PROTV. Cu TVR, cu Prima.

Fă două capete de tabel, unul cu televiziunea, unul cu sentimentele. Notează atent ce sentimente ai. Pune şi Antena 1, acum. Pune şi Kanal D. Ce ţi-a ieşit?

Nu-i aşa că nu mai înţelegi nimic? Unde te regăseşti? Cum poţi să fii şi iubitor, şi plin de ură în acelaşi timp? Şi plin de satisfacţie, şi plin de scârbă, faţă de aceiaşi oameni, acelaşi conţinut, aceleaşi decoruri, aceleaşi lumini, aceleaşi microfoane, aceeaşi podea strălucitoare?

Nu ţi se pare că devii un pic psihopat? Cred că e momentul să-ţi dai seama unde greşeşti. E datoria ta, fă-o pentru copiii tăi.

De ce Pro TV “nu va dispărea”? Construcţia cinică din spatele brandului:

"PRO TV nu va dispărea, datorită ţie. Pentru că, acum mulţi ani, cu grijă paternă, a avut grijă să te câştige pe viaţă. Cu fiecare cuvinţel pe care ţi l-a spus, cu fiecare sunet din banca de sunete, ţi-a mai câştigat un mănunchi de neuroni şi încă unul, ca la jocul de go.

Prima dată te-a făcut să crezi că vei câştiga, uitându-te la el (fă şi tu un bilanţ acuma, vezi ce-ai câştigat). După care te-a făcut să crezi că trebuie să te eliberezi de toate lucrurile care te ţineau în loc, cum ar fi: credinţa în Dumnezeu, identitatea ta de român naţionalist, încrederea în Biserică, nevoia de onestitate, fidelitatea în căsătorie, cuminţenia în adolescenţă, simpatia pentru PSD, simpatia pentru PDL, simpatia pentru PNL – după caz, idiosincrazia faţă de lumea suburbană.

Ai început, timid, să păstrezi pe retină preoţi cu coarne de draci, curve rafinate, cocalari, ţoape, politicieni, mitocani, îngeri căzuţi, droguri, beţie şi sex, adulter, subcultură, umilinţă, fantezii cu inorogi generaţi pe computer, minciună, dans tribal. Ţi se par normale, aşa-i?"

"Dar să ştii că toată televiziunea e o minciună, oricum, deci n-ai greşit prea mult, nu te autoflagela acum. E foarte adevărat că a făcut-o într-un mod profesionist. Excelentă lumina, imaginea, montajul, ambalajul ideilor. Am participat şi eu la asta, acum mulţi ani, doar atât pot să-ţi spun. Deci consolează-te cu asta, de câte ori te simţi trădat de o televiziune; dacă o face frumos, fără durere, cu cap merită tot respectul, să ştii."

Esenţa marilor formate:

"Eu ştiu cum s-au făcut formatele astea. Tu, dacă ai afla, ai înnebuni, pentru că totul este despre cum să fascinezi clasa dominată, săracă, fără speranţe; despre cum s-o ţii în faţa televizorului făcând-o să creadă că va veni o zi în care ea va domina lumea."

“Stai calm şi aşteaptă să se schimbe sigla, ca să te uiţi la emisiunile Monei Segall. Nu te supăra pe ea. Apreciază că s-a pus cu toată fiinţa şi echipa ei în slujba salvării reputaţiei Grupului Intact, grup românesc. E un act de generozitate pe care ai să-l înţelegi altădată, într-o bună zi, când va veni vremea”, îşi încheie epistola către telespectatori Dorothea Ionescu Vânău.

Articolul a fost publicat pe blogul personal. Paginademedia.ro a obţinut acordul autoarei de a-l publica integral, sub genericul Guest Writers.

Carte de vizită Dorothea Ionescu Vânău:

Dorothea Ionescu Vânău a fost reporter la Pro TV, project manager la departamentul Promo, la acelaşi post, producător al matinalului cu Andi Moisescu, editor coordonator la matinalul cu Florin Călinescu.

A fost project managerul primei campanii de promovare internaţională a României cu ocazia eclipsei de soare din 1999.

A conceput strategii şi campanii online pentru branduri sonore precum Coca-ColaTVREvenimentul ZileiBeiersdorfBATDacia RenaultBanca Mondială.

În 2011, a fost numită project manager Marketing şi Comunicare al diviziei de ştiri, la Intact, grup în care a lucrat până la sfârşitul anului 2012.

Articolul, integral:

Dragă telespectatorule,

Cum a fost ziua de ieri, ai reuşit să gândeşti pozitiv? E groaznic atunci când eşti trădat, am păţit-o şi eu, de multe ori şi la un moment dat am devenit imună. M-am gândit la tine, să ştii, când am aflat cum au plecat oamenii din PROTV cu chiuvetele după ei, cum au vandalizat locul ăla pe care l-au iubit atât.

Trebuie să fie cumplit să te desparţi de pereţii în care s-au impregnat de-a lungul vremii toate mirosurile anilor trecuţi, ca în bucătăria strâmtă a unui fast food din Bronx. Fie vorba între noi, eu nu cred că au smuls chiuvetele, să ştii.

Să nu crezi tot ce ţi se spune, încearcă să te menajezi. În cel mai rău caz şi-au făcut nişte selfie-uri care să rămână martorii trecerii lor.

Iartă-mă că nu ţi-am scris ieri, dar s-a dezlănţuit Jihadul după ce ţi-am povestit preferinţele televiziunice. Abia am mai putut să mai fac faţă şuvoiului de contraargumente şi interpelări care m-au învăluit ca o pătură cazonă. Fiecare avea ceva de spus împotriva programelor şi a oamenilor pe care i-am numit… Era ca şi cum n-am dreptul să fiu subiectivă.

Toţi oamenii ăştia care m-au luat la bani mărunţi aveau impresia că trebuie să mă uit la ce le place lor. Mai mult, m-au tras de urechi fiindcă n-am dezvăluit la ce talent show-uri mă uit (că, dacă ai văzut, nu prea mai există divertisment, sunt doar nişte concursuri cu anonimi umiliţi, de cele mai multe ori îmbrăcaţi sexy). Păi nu mă uit, să ştii.

Am motive temeinice, eu ştiu cum s-au făcut formatele astea. Tu, dacă ai afla, ai înnebuni, pentru că totul este despre cum să fascinezi clasa dominată, săracă, fără speranţe; despre cum s-o ţii în faţa televizorului făcând-o să creadă că va veni o zi în care ea va domina lumea. (Să ştii că funcţionează şi pe tărâm metaforic, povestea asta.

Poţi să fii sărac şi când ai bani în cont şi mâncare pe masă. De pildă, un manager din clasa de mijloc, cu loc călduţ la corporaţie, care are bani, dar e sărăcit în suflet. Ăsta, când se uită la televizor, visează să poată şi el iubi ca Loredana, să poată şi el juca în reclame ca Smiley, să poată şi el merge la amiază în Herăstrău, cu copiii. Asta e casa lui cu iarbă în curte, asta e rochia lui de la Max Mara, asta e vacanţa lui pe yacht, asta e cina lui la Pullman).

Chiar spunea cineva ieri, un angajat din PROTV, că toate competiţiile astea de talente sunt programate minuţios, producătorii ştiu cine cine va fi câştigătorul de la început. Eu nu mai pot să mă uit la aşa ceva, îmi pare rău. Poate o fi şi deformaţie profesională, că am lucrat în televiziune. Poate o fi şi un exces de empatie, că mi se ridică părul pe mine când văd umanitatea călcată în picioare.

Sper să nu întorc cuţitul în rană, dar am auzit că la o emisiune din asta unde veneau oameni mai urâţi, mai deformaţi, mai ştirbi PROTV le făcea operaţii, grefe, dinţi doar de suprafaţă. Cică unora le-a căzut nasul, cu totul, la un moment dat şi s-a muşamalizat toată povestea. Eu sper să nu fie adevărat, dar cine mai ştie? E o lume nebună, uită-te şi tu pe stradă.

Ţi-am promis că te ajut să vezi partea bună a lucrurilor, că încerc să-ţi dau nişte hinturi despre cum să faci faţă schimbărilor care vor veni. Ţi-am pregătit nişte exerciţii şi nişte sfaturi.

Fă doi paşi înapoi şi gândeşte-te cum ar fi să priveşti animatorii, prezentatorii, cântăreţii preferaţi pe un ecran fără siglă. Acuma pune sigla OTV. Ce sentimente ai? Dacă nu-ţi place, schimb-o cu PROTV. Cu TVR, cu Prima.

Fă două capete de tabel, unul cu televiziunea, unul cu sentimentele. Notează atent ce sentimente ai. Pune şi Antena 1, acum. Pune şi Kanal D.

Ce ţi-a ieşit? Nu-i aşa că nu mai înţelegi nimic? Unde te regăseşti? Cum poţi să fii şi iubitor, şi plin de ură în acelaşi timp? Şi plin de satisfacţie, şi plin de scârbă, faţă de aceiaşi oameni, acelaşi conţinut, aceleaşi decoruri, aceleaşi lumini, aceleaşi microfoane, aceeaşi podea strălucitoare? Nu ţi se pare că devii un pic psihopat? Cred că e momentul să-ţi dai seama unde greşeşti. E datoria ta, fă-o pentru copiii tăi.

Eu îţi dau o veste bună: PROTV nu va dispărea, datorită ţie. Pentru că, acum mulţi ani, cu grijă paternă, a avut grijă să te câştige pe viaţă. Cu fiecare cuvinţel pe care ţi l-a spus, cu fiecare sunet din banca de sunete, ţi-a mai câştigat un mănunchi de neuroni şi încă unul, ca la jocul de go.

Prima dată te-a făcut să crezi că vei câştiga, uitându-te la el (fă şi tu un bilanţ acuma, vezi ce-ai câştigat). După care te-a făcut să crezi că trebuie să te eliberezi de toate lucrurile care te ţineau în loc, cum ar fi: credinţa în Dumnezeu, identitatea ta de român naţionalist, încrederea în Biserică, nevoia de onestitate, fidelitatea în căsătorie, cuminţenia în adolescenţă, simpatia pentru PSD, simpatia pentru PDL, simpatia pentru PNL – după caz, idiosincrazia faţă de lumea suburbană.

Te-a rezolvat. Ai început, timid, să păstrezi pe retină preoţi cu coarne de draci, curve rafinate, cocalari, ţoape, politicieni, mitocani, îngeri căzuţi, droguri, beţie şi sex, adulter, subcultură, umilinţă, fantezii cu inorogi generaţi pe computer, minciună, dans tribal. Ţi se par normale, aşa-i?

Dar să ştii că toată televiziunea e o minciună, oricum, deci n-ai greşit prea mult, nu te autoflagela acum. E foarte adevărat că a făcut-o într-un mod profesionist. Excelentă lumina, imaginea, montajul, ambalajul ideilor. Am participat şi eu la asta, acum mulţi ani, doar atât pot să-ţi spun. Deci consolează-te cu asta, de câte ori te simţi trădat de o televiziune; dacă o face frumos, fără durere, cu cap merită tot respectul, să ştii.

Tu te cunoşti cel mai bine, vezi ce mai poţi recupera din tine, că am impresia că ai început să gândeşti cu capul tău. Simt. Şi să ştii că Antena 1 a făcut acelaşi lucru. Atât şi-a dorit să fie PROTV, că şi-a pierdut identitatea, săraca. Dacă mă-ntrebi pe mine, cu toate achiziţiile astea din PROTV, ar trebui să-şi schimbe sigla, să fie măcar cu mai mult roşu, verde şi albastru, ca să-ţi facă şederea mai plăcută. Măcar din respect pentru tine, nu?

Oricum, sfatul meu e să nu cazi în capcana asta ispititoare de a te lăsa influenţat de aparenţe. Mie, de exemplu, mi-a spus, acum câţiva ani un producător de la Ştirile PROTV că da, şi ei fac propagandă politică, dar o fac mai “smooth”, aşa. Adică nu aşa vizibil. Trebuie să ştii asta, e esenţial.

Televiziunile sunt nişte mărci finanţate de persoane sau grupuri de interese, iar banii vin din politică, pentru că politica decide mersul afacerilor. Mărcile astea cară după ele ce vrea competiţia (economică sau politică) să crezi tu.

Ţine minte faptul că dincolo de mărci, de securişti, mafioţi, jagardele, moguli sau dictatura măsurătorilor, există nişte oameni minunaţi. În toate, dar toate televiziunile, de la cea mai josnică la cea mai fruntaşă, sunt oameni minunaţi. Oameni care te respectă, care gândesc ca tine, oameni de la care poţi învăţa, care-ţi pot deschide mintea, dacă vrei să caşti ochii.

Gândeşte-te mereu când îţi vine furia şi ura, că nu sunt sentimentele tale. Gândeşte-te că există mereu nişte oameni acolo, care n-au nicio vină. Fă-ţi o selecţie de programe cu care te simţi bine, nu te lua după ce apare într-un colţ de ecran, nu te ruşina să recunoşti că-ţi place ceva, dacă ai motivele tale pentru care-ţi place, atâta vreme cât nu te transformă într-un ţuţăr.

Nu te ruşina să priveşti emsiuni naţionaliste, că nu e nimic rău în asta. Nu te lăsa vaccinat cu imagini cu care, în forul tău interior, nu eşti de acord; vor ajunge normă, în scurt timp vei coabita cu groaza, cu moartea, cu pornoşagul, cu minciuna, cu blasfemiile. Nu te ruşina să recunoşti că-ţi place discursul cuiva care sună altfel decât al majorităţii, fiindcă democraţia e ca televiziunea: o minciună frumoasă.

Oamenii care schimbă lumea întotdeauna sunt minoritari. Dacă îţi place literatura poţi să-l citeşti pe Ibsen, să ştii. Sau pe Orwell, e alegerea ta. Schimbă canalul dacă vezi ţâţe, manipulare, propagandă, erezie, furie şi umilinţă, chiar dacă toate astea au paiete şi podele strălucite şi vecinii, şeful sau soacra stau ciorchine pe ele.

Ţi-aş mai spune multe, dar iar mă lungesc. Doar un sfat vreau să-ţi mai dau: când mai vezi titluri despre PROTV şi Antena 1, du-te direct la comentarii, jos de tot; conţinutul articolelor nu e important.

Dacă n-ai timp îţi fac, totuşi, un mic rezumat:

- “Buftea, pe care o transformasera intr o lume paralela plina de betivi, curvari sau curve, oameni lipsiti de scrupule capabili sa calce pe cadavre. Nu aveti idee ce cocina e acolo. Toti fura, si as avea cateva exemple…”

- “Mona Segall, în calitate de Producător General, coordona cu mână de fier echipele care au constituit, de-a lungul anilor, o adevărată fabrică de audienţă şi de bani pentru PRO TV.”

- “Am ales Antena 1 pentru ca avem aceeasi viziune despre ce inseamna spectacol, show, entertainment, televiziune si am convingerea ca impreuna vom crea cea mai mare platforma de divertisment de pe piata.” (Mona Segall)

- “Chiar daca pana acum a insemnat pentru noi competitie, nu am putut sa nu admir intuitia si rezultatele muncii acesteia. Productiile Monei au reprezentat mereu un impuls pentru noi, o competitie sanatoasa.” (Sorin Alexandrescu, şef la Antenă)
“

- Cu siguranta ProTV pregateste si productii noi care vor intari imaginea de inovator si trend-setter pe piata media din Romania.”

- “Hmmmm…pana la urma o sa fiu obligat sa ma uit la antene…ptiu, drace, rau am mai ajuns! Nici macar nu pot sa ma uit HD! Alo, domnu’ Voiculescu, daca ne fortezi sa tragem apa alaturi de tine la Intact, macar sa tragem apa HD!”

- “eu sigur nu o sa ma uit la closetele varanului, asta e, o sa ma uit la primatv, luktv este un post destul de interesant ci celelante televiziuni inafar de haznale intacte.”

 - “Te întreb pe tine doar: ai lucra pentru Trustul Intact? Jurnalist anti-Intact: – În situaţia de faţă spun nu, însă dacă aş fi activat în alt domeniu, de pildă în divertisment, cum este cazul despre care vorbim – probabil că aş fi răspuns da.”

Vezi ce concluzii tragi tu, dragă telespectatorule.

Aş vrea să închei rugându-te să nu uiţi că ai în jur numai ipocriţi. Dacă ai fi o muscă pe umărul managerilor din ambele locuri, ţi-ai da demisia de la meseria ta de telespectator, crede-mă. Că să-ţi spun de ce: i-ai vedea pe protevişti cum aşteaptă înfriguraţi cifrele de audienţă, pentru că în realitate, în fiecare zi se simt atacaţi de competitorii lor, dar nu recunosc.

I-ai vedea cum tremură la fiecare succes al Antenei, la fiecare emisiune bine făcută (că sunt şi de-astea), la gândul că l-ar putea avea pe Negru. I-ai vedea cum jinduiesc după salariile cu care îi plăteşte Antena pe oamenii veniţi din PROTV.

I-ai vedea pe antenişti cum îşi storc creierii să creeze produse ca la PROTV. I-ai vedea cum îşi doresc să aducă, dacă se poate, pe toată lumea din partea ‘ailaltă, la ei, nu se ştie exact de ce. I-ai vedea cum îşi doresc să înveţe şi ei să fie “smooth” Nici unii, nici ceilalţi n-o să-ţi dezvăluie chestiile astea, să ştii.

De-aia zic, stai calm şi aşteaptă să se schimbe sigla, ca să te uiţi la emisiunile Monei Segall. Nu te supăra pe ea. Apreciază că s-a pus cu toată fiinţa şi echipa ei în slujba salvării reputaţiei Grupului Intact, grup românesc. E un act de generozitate pe care ai să-l înţelegi altădată, într-o bună zi, când va veni vremea.

Succes!

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Expertul, Expertul,
    A plecat Mona la intact, dar cele mai tari formate din lume sunt la ProTV. Got talent, The Voice si Master Chef vor fi produse de Producatori straini, iar ProTV va ramane lider inca mult timp.
  • Fly Fly
    Dorotheea, te-am ascultat! Iti jur!... Mi-ai zis tu cu ton de stapana ”du-te direct la comentarii, jos de tot; conținutul articolelor nu e important” si m-am dus! Si ti-am dat dreptate, cuvant cu cuvant! Articolul tau e asa cum zici, nu e important dar crede-ma, comentariile (le-ai citit?) sunt fabuloase!... Dorotheea, copilă, cine te-a pus sa te bagi in viata reala?
  • didi didi
    dar in rest, esti de acord cu ce scrie sclavul, nu? :) ma rog, nu prea imi dau seama despre ceea ce scrii, eu ma uit la televizor doar la filme (alea care fac audienta, da) si uneori, la inceputul emisiunilor de stiri sa vad care e stirea zilei. in rest, discovery, history, nat geo si travel. nu prea stiu ce fac managerii proteve si antene pentru audiente (in afara de filme) si nu ma intereseaza. n-aveti decat sa va uitati la emisiuni romanesti la proteve sau la antene sau la tevere sau la kalan de, eu nu am chef sa imi pierd timpul.
  • Expertul, Expertul,
    Poate ne spune duduia asta, ce emisiune bine facuta, are antenuta1? ProTV spulbera programele din prime time-ul antenuta 1, sapte zile din sapte, pe comercial.
  • piticusmecher piticusmecher
    Salut
    Citind comentariile de mai sus imi dau seama ca este greu sa te dai doi pasi inapoi si sa judeci totul cu creierul personal!
    Televiziunile si-au facut datoria!!!
  • mcgogoo mcgogoo
    articolul asta, interesant, a reusit sa imi menitna greata despre show bizz si televiziune.
    autoare face acum pe moralista, si afirma ca incearca sa deschida ochii telespectatorului.
    prea tarziu: a lucrat din plin la indobitocirea masei amorfe care se pretinde popor...
    nici daca se sinucide, in semn de protest si/sau din remuscare nu rezolva nimic. poate doar daca o face live pt ca tot e obisnuita sa inventeze asa zise evenimente de presa.
    un articol plin de truisime, care nu spune nimic nou. orice om care are macar un neuron isi da seama ca televiziunea este un Truman Show, iar telespectatorii niste vite care in loc sa pasca mananca furaje modificate genetic. vitele insa sunt dependente de aceste furaje si au uitat ce gust avea iarba...

    /scaba mode on.
    in continuare...
  • vlad vlad
    Cea mai tare fraza pe care am auzit-o: "i-ai vedea pe proteviști cum așteaptă înfrigurați cifrele de audiență, pentru că în realitate, în fiecare zi se simt atacați de competitorii lor, dar nu recunosc.
    I-ai vedea cum tremură la fiecare succes al Antenei, la fiecare emisiune bine făcută (că sunt și de-astea), la gândul că l-ar putea avea pe Negru." Eu zic ca e viceversa. Antena are o tona de showuri care esueaza unul dupa altul, iar Pro-ul nu prea are showuri si se mira chiar si ei de ce si cu film redifuzat reuseste sa fie lider.
  • Expertul, Expertul,
    Voi credeti ca Mona si-a dat demisia de la ProTV? Stiti cum a plecat Sarbu de la CME, asa a plecat si Mona de la ProTV! Ce credeti ca au cautat mascatii , pe 1 aprilie in buftea? Lituanianul face curatenie in buftea.
  • gigi gigi
    Uau! Nimic nou in ce a zis... din pacate. Evident ca se incearca manipulare, evident ca se asteapta audientele, evident ca cei mici din televiziuni/radiouri nu au o vina directa, evident ca toata lumea vrea cat mai multi bani. Nu e nevoie de confirmare, ci doar de putina imaginatie si o buna interpretare a lucrurilor. Daca doriti sa "ma ajutati", astept detalii care nu se vad cu ochiul liber.
  • ion
    mie imi pare ca viitorul ajunge mai greu in locurile astea presupus "creative" , tineti cu dintii de un business model pe care reusiti sa il vindeti numai incultilor si ignorantilor. ce om cu gandire critica se mai uita la TV ca sa isi ia coordonatele ? o vreme nu am avut tv pt ca mi se facea greata, acum ma uit la modul "meta", ce idei mai incearca sa inoculeze , cum se mai marketeaza unu sau altul , un barometru al idioteniei legiunilor de melteni care populeaza planeta, ca la zoo ... sunt sigur ca deja stiti lucrurile astea in calitatea de "profesionisti" si asta e partea cea mai trista ,ca toti cei care au putere sa schimbe lucrurile stau deoparte , isi primesc target-urile, task-urile si slariile si apoi miauna ce oameni minunati lucreaza in televiziuni si cat respect merita ei . am sa fiu impresionat cand unu din voi nu o sa treaca de la o buda in alta , ci o sa se mute pe internet , sau o sa faca ceva cu adevarat relevant si pentru ei , sau o sa opreasca avalansa de retardare care se numesc stirile in romania... pana atunci ... torrente , youtube, reviste online , bloguri si toate bunatatile care exista in afara tarcului de la zoo
  • O telespectatoare O telespectatoare
    Dorothea, nu stiu cu ce le-ai gresit "comentatorilor" anteriori (mie imi miroase a fosti "colegi/ prieteni" invidiosi pe cei care reusesc mai mult decat sa se plimbe de la un trust media la altul), dar vroiam sa-ti spun ca iti impartasesc punctul de vedere. Chiar daca inteleg foamea de rating a unui post TV comercial, nu inteleg motivul pentru care unii realizatori (care de-a lungul timpului au avut productii interesante, de succes), accepta acum sa se prostitueze si, in plus, ca si cum nu ar fi de ajuns, sa stea cu ochuil tot timpul pe "capra vecinului" si (pe langa boala fatala pe care o doresc acesteia, in cel mai pur stil romanesc) sa copieze cu nonsalanta (a se citi nerusinare) de la concurenta. Interesanta propunerea ta de exercitiu, cel cu sigla si, apoi, tabelul, l-am facut de mult, cam de cand mi-am dat seama ca emisiunile, cu mici exceptii, deveneau atat de asemanatoare, incat trebuia tot timpul sa verific pe ce post TV ma aflu. Trist! Dupa 20+ ani de "democratie", din vreo 120 si ceva de canale, am ajuns sa urmaresc doar 2 emisiuni - Profesionistii si Romania de la A la Z (Look TV), atat!, in rest, doar ceva seriale, si alea pe internet (cu plata:)). Si nu sunt singura...
  • ionut ionut
    Mona este o femeie care stie ce spune dar mutarea ei la Intact mi se pare o mutare de nimic.TOT PRO-TV VA FII MAI TARE
  • murariu cristian alexadru murariu cristian alexadru
    Daca doamna este; "doamna era responsabila de imagine a Observatorului cand a fost scandalul cu mirela bugetara, ce nu-si permite sa cumpere decat un cartof" sa-i fie rusine.Sa ne lase, se duca cu tot cu "musca" ei...
  • mariusc mariusc
    Mult mai bune comentariile decat articolul. :))
  • Alex Alex
    Dorothea, multa zbatere pentru nimik, asta ca sa parafrazez piesa din seara asta de pe tvr 2. Pentru mine tv-ul este "sclavul". Mi-am blocat din start unele programe, asa ca nici macar accidental nu stiu cu ce se mai ocupa respectivele posturi tv. Mai fac din cand o terapie de vreo 2 luni in care nu mai platesc cablul, deci nu am la ce sa ma uit si uite asa nu devin prostul lor.

Trimite un comentariu

sus