Televiziunea Română a atras anul trecut venituri din publicitate în valoare de peste 4,7 milioane de euro (20.932.154 de lei), potrivit raportului de activitate al Societăţii Române de Televiziune pe 2013.
Veniturile din publicitate ale TVR de anul trecut au fost cu 19,47% mai mici faţă de anul 2012.
Potrivit aceluiaşi document, principala sursă de venit a fost taxa pentru serviciul public de televiziune, din care TVR a obţinut anul trecut 71,5 milioane de euro (316.362.870 lei).
Această valoare este de 15 ori mai mare decât venitul obţinut anul trecut din publicitate de televiziunea publică.
Veniturile din taxa TV reprezintă 59,02% din totalul veniturilor din exploatare ale Televiziunii Române în 2013. În timp ce veniturile din publicitate au o pondere de doar 3,9% din totalul veniturilor TVR.
Reamintim că televiziunile publice au dreptul, potrivit legisaţiei audiovizualului, la doar 8 minute de publicitate pe oră, în timp ce televiziunile comerciale pot difuza până la 12 minute de reclame pe oră.
În plus, posturile din portofoliul TVR nu pot întrerupe programele de filme, talk-show-uri şi emisiunile informative pentru a difuza publicitate, fapt care nu se aplică în cazul canalelor comerciale.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii