Postul B1 TV îi taxează pe candidaţii români pentru un loc în Parlamentul European cu sume cuprinse între 300 şi 6.000 de euro, în funcţie de modul şi de timpul de expunere pe care le oferă televiziunea de ştiri.
Pe de altă parte, Televiziunea de ştiri Digi 24, deţinută de RCS&RDS, nu va percepe tarife în campania electorală pentru europarlamentare, potrivit documentelor depuse la Consiliul Naţional al Audiovizualului.
Însă, atât staţia centrală Digi 24, cât şi cele locale, nu vor difuza emisiuni şi spoturi de promovare electorală. Canalele Digi 24 vor realiza doar emisiuni de dezbatere electorală.
Postul generalist Giga TV are tarife unice de 1.200 de lei/ 30 de minute de emisiune (include TVA) şi 120 de lei pentru un spot electoral de promovare (maximum 60 de secunde), potrivit datelor de la CNA.
Televiziunile de ştiri Antena 3, Realitatea TV şi România TV, precum şi posturile generaliste Antena 1 şi Prima TV, dar şi canalele muzicale Etno TV şi Taraf TV, care participă de asemenea la campania electorală, nu apar pe site-ul CNA cu informaţii privind tarifele percepute pentru promovarea în campanie. Pe site-ul cna.ro, lista cu radiodifuzorii care participa la campania pentru europarlamentare este încă în actualizare.
Tarifele percepute de B 1 TV:
- Un spot electoral de 30 de secunde, prezentat în cadrul programelor de promovare şi dezbatere electorală, va fi taxat de B1 TV cu 300 de euro pe difuzare.
- Materialele de campanie realizate de candidaţi (acţiuni de campanie, înregistrări de la conferinţe de presă, mitinguri, întâlniri cu alegătorii etc.), cu durata de maximum 3 minute pe zi (care vor fi difuzate de trei ori pe zi în programele dedicate de promovare de la orele 12.45, 18.45 şi 00.45) vor fi taxate cu 1.000 de euro pe minut.
- Emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, cu moderator şi resurse de producţie asigurate de B1, dar fără intervenţie editorială din partea televiziunii, vor fi taxate cu 2.000 de euro/ candidat/ oră de program.
- Transmisiunile în direct de la mitinguri electorale, conferinţe de presă şi activităţi de campanie vor fi taxate de B1 TV cu 6.000 de euro/ 30 de minute (în Bucureşti - difuzare şi producţie) şi 6.000 de euro şi cheltuieli de deplasare/ 30 de minute (în provincie - difuzare şi producţie).
Care sunt emisiunile de promovare şi dezbatere electorală difuzate de B 1 TV
Printre programele de promovare şi dezbatere electorală difuzate de B1 TV, în intervalul 21.30 - 23.00, se numără "Sub semnul întrebării", realizată de Robert Turcescu, "X-Press", emisiune realizată de Sabin Orcan în fiecare zi de vineri, "Evenimentul zilei", cu Silviu Sergiu, "Talk B1", cu Mihai Duţă, "România, acum", cu Irina Petraru, "Butonul de panică", cu Cătălin Prisacariu, "Aktualitatea B1", cu Andrei Bădin, şi "Bună seara, România", cu Mădălina Puşcalău.
Emisiunile de dezbatere electorală de la Digi 24
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
- "Jurnal de seară", cu Cosmin Prelipceanu (de luni până vineri, înte orele 20.00 - 22.00, cu reluare),
- "24 într-o oră", cu Sanda Nicola (luni - vineri, între orele 23.00 - 24.00, în perioada 5 - 23 mai, cu reluare),
- "Imparţial", cu Luca Niculescu (duminica, 20.00 - 21.00, cu reluare)
- "Kilometrul 0", cu Elena Vijulie (duminica, între 21.00 - 22.00, cu reluare).
Comentarii