Piaţa media în 2014 a fost estimată la 306 milioane de euro, în creşte cu un milion de euro faţă de anul trecut, potrivit celui mai recent raport Media Fact Book.
Piaţa de print este în continuare cel mai afectat sector, anul acesta, potrivit estimărilor Media Fact Book, aceasta se va situa la valoarea de 17 milioane de euro, în scădere cu două milioane faţă de 2013.
Digitalul este singurul mediu în creştere în 2013 (+12%), iar pentru anul în curs, estimarea Media Fact Book este pozitivă, creşterea preconizată fiind de 8%. Mediul online a câştigat anul acesta patru milioane de euro faţă de anul trecut.
Piaţa de televiziune s-a menţinut în ultimii trei ani la valoarea de 193 de milioane de euro.
“Sunt 3 ani de stabilitate binemeritată pentru piaţa media din România - şi dacă cumulăm semnalele pozitive care au venit în primul trimestru al acestui an din sfera consumului şi a creditării populaţiei ne putem face deja o prognoză optimistă că în 2015 vom simţi mult aşteptata creştere a pieţei de media locale.” a adăugat Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.
Alexandra Olteanu, despre creşterea digitalului:
“Începând cu 2014 se remarcă o scăderea a volumelor de display local cu aprox. 10%. Zona de performance media reprezintă motorul creşterii digitalului – cu rate de creştere în 2013 şi 2014 în jurul a 25% (google display, facebook) şi mai nou zona de Real Time Bidding – care pleacă de la volume relativ mici – dar înregistrează creşteri mari anual – peste 60%. Aceste creşteri în zona de performance ne arată încă o dată dorinţa agenţiilor din România de a eficientiza cât mai mult cumpărarea audienţei”, adaugă Alexandra Olteanu.
Piaţa de publicitate în ultimii ani (milioane de euro)
2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TV | 193 | 193 | 193 | 200 | 209 | 222 | 337 | 306 | 229 |
17 | 19 | 22 | 24 | 26 | 37 | 82 | 79 | 71 | |
Radio | 18 | 19 | 19 | 20 | 21 | 25 | 35 | 30 | 23 |
OOH | 27 | 28 | 29 | 31 | 33 | 42 | 70 | 58 | 40 |
Internet | 50 | 46 | 41 | 34 | 26 | 19 | 16 | 9 | 6 |
TOTAL | 306 | 305 | 303 | 309 | 316 | 345 | 540 | 482 | 369 |
Concluzii Media Fact Book:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro- televiziunea atrage cele mai mari bugete de publicitate: 63% din piaţă a fost direcţionată către posturile TV. Internetul a ajuns la 15% din piaţă, outdoorul la 9%. Printul şi radioul au fiecare 6% din bugete.
- printul continuă să scadă. Este estimat la 17 milioane în 2014, faţă de 19 milioane anul trecut
- radioul este stabil: 19 milioane în 2013, la fel ca în 2012. Estimare de 18 milioane pentru acest an. Radiourile au principali clienţi jucătorii din retail, telecom şi auto. Este un mediu foarte bun pentru promoţii.
- Outdoorul este estimat la 27 de milioane de euro în 2014. Nu s-au luat în calcul perioadele electorale. Cifre apropiate de anii trecuţi (28 de milioane anul trecut, 27 de milioane în 2012).
- Online-ul a fost estimat la 50 de milioane pentru 2014 şi la 46 de milioane în 2013. Google a câştigat teren. Din piaţa de internet, 19 milioane de euro reprezintă publicitate de tip display, restul este google, faceboook, yahoo.
Comentarii