Dacă pe intervalul de bătaie dintre Vocea României şi X Factor profilul celor două emisiuni era diferit (după cum Paginademedia.ro a scris aici), nu acelaşi lucru se poate spune despre show-urile culinare.
Luni seara, MasterChef (Pro TV) a câştigat la distanţă în competiţia directă cu Iadul Bucătarilor de pe Antena 1. Profilele celor două show-uri sunt însă asemănătoare. Antena 1 a avut mai puţin telespectatori decât Pro TV, dar structura publicului a fost aproape aceeaşi, cu mici diferenţe.
Înainte de analiza detaliată, iată ce s-a întmplat la show-urile muzicale:
VOCEA ROMÂNIEI vs. X FACTOR. Vocea României a avut un public ceva mai tânăr şi a stat mai bine la capitolul studii superioare. X Factor a avut un procent mai mare de femei. Pe categorii de vârstă, şi Vocea şi X Factor au avut aproape acelaşi procente la publicul până în 25 de ani. După acest nivel, încep diferenţele, la Antena 1 ponderea publicului peste 65 de ani fiind dublă.
Luni seara, MasterChef a avut o medie de 1,5 milioane de telespectatori pe minut, dintre care 820.000 de orăşeni. La Iadul bucătarilor de pe Antena 1 s-au uitat 838.000 de români, dintre care 547.000 de la oraşe. Cifrele, aici.
Profilele emisiunilor:
După gen:
MasterChef: 46,5% au fost bărbaţi, 53,5% femei
Iadul bucătarilor: puţin mai multe femei – 58,7%. Bărbaţii au reprezentat 41,3%După vârstă:
În general, grupele de vârstă au reprezentări apropiate la cele două emisiuni. Sunt câteva diferenţe:Iadul bucătarilor de pe Antena 1 a avut o reprezentare ceva mai bună decât MasterChef pe segmentul de vârstă de până în 25 de ani. Astfel, peste un sfert din publicul Hell’s Kitchen a fost din această zonă (25,6%, faţă de 21,9% din publicul MasterChef).
De remarcat şi diferenţa la copii: 9% din publicul Hell’s avea între 4 şi 11 ani, faţă de 6,4 la MasterChef.
MasterChef a stat mai bine decât Iadul bucătarilor pe segmentul 35 – 44 de ani. Aproape 27% din publicul emisiunii de pe Pro TV a fost din această zonă de vârstă.
După educaţie:
Profilul publicului după educaţie este aproape identic: 17,9% din public cu studii superioare la Pro TV, 17% la Antena 1, 27% din telespectatori cu studii primare la Pro TV, 28,2 la Antena 1.
După reşedinţă:
După mărimea localităţii au fost câteva diferenţe între programe. MasterChef a avut o aproape 45% dintre telespectatori de la ţară (faţă de 35% la Iadul bucătarilor).
Din publicul Hell’S Kitchen, 15,7% din telespectatori au fost din Bucureşti. De la MasterChef, 10,8% din public a fost din Capitală.
Profilul publicului MasterChef şi Hell’s Kitchen – Iadul bucătarilor, pe intervalul de intersecţie, luni, 29 septembrie:
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii