Adina Răducan, concurentă în echipa lui Horia Brenciu, este câştigătoarea marelui premiu în cadrul show-ului X Factor. Tânăra în vârstă de 16 ani a câştigat 100.000 de euro.
De altfel, Horia Brenciu, până anul trecut jurat la Vocea România, a dat câştigătorii ediţiilor de anul trecut şi de acum doi ani.
Show-ul a avut, în serile de vineri, concurenţă serioasă. Pe de o parte, Vocea României, de la Pro TV, iar pe de alta, serialul Suleyman, de la Kanal D.
Cea de-a patra ediţie X Factor a venit cu un juriu schimbat (pentru a treia oară). Cheloo şi Dan Bittman, din sezoanele doi şi trei, au fost înlocuiţi cu Ştefan Bănică şi Horia Brenciu.
Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţa show-ului, ediţie cu ediţie.
X Factor nu a depăşit în acest sezon 1,5 milioane de telespectatori, pe fiecare ediţie. Cele mai bune cifre au fost obţinute în cea de-a doua ediţie, când show-ul a ajuns la aproape 1,5 milioane de persoane din întreaga ţară.
Cele mai slabe rezultate au fost obţinute la prima ediţie de „boot camp”, pe 28 noiembrie. Atunci, show-ul a fot urmărit de 862.000 de persoane din întreaga ţară, dintre care 538.000 de persoane erau din mediul urban.
Ca şi la Vocea României, galele live au avut cifre mai slabe decât preselecţiile. Cele patru ediţii live au fost urmărite de aproximativ 890.000 de persoane pe ediţie, la nivel naţional.
Audienţa X Factor, ediţie cu ediţie, în sezonul 2014:
Editie
NATIONAL
URBAN
COMERCIAL
19-Sep-14
1.413.000 (7,6)
927.000 (9,2)
480.000 (9,6)
26-Sep-14
1.490.000 (8)
944.000 (9,4)
490.000 (9,7)
03-Oct-14
1.398.000 (7,6)
843.000 (8,4)
483.000 (9,6)
10-Oct-14
1.424.000 (7,7)
930.000 (9,2)
498.000 (9,9)
17-Oct-14
1.424.000 (7,7)
881.000 (8,8)
476.000 (9,4)
24-Oct-14
1.392.000 (7,5)
912.000 (9,1)
480.000 (9,6)
31-Oct-14
1.180.000 (6,4)
697.000 (6,9)
416.000 (8,2)
07-Nov-14
1.187.000 (6,4)
757.000 (7,5)
407.000 (8,1)
14-Nov-14
1.120.000 (6)
704.000 (7)
353.000 (7)
21-Nov-14
1.072.000 (5,8)
654.000 (6,5)
360.000 (7,2)
28-Nov-14
862.000 (4,7)
538.000 (5,3)
310.000 (6,2)
29-Nov-14
1.233.000 (6,7)
753.000 (7,5)
378.000 (7,5)
05-Dec-14
888.000 (4,8)
607.000 (6)
310.000 (6,2)
12-Dec-14
895.000 (4,8)
542.000 (5,4)
302.000 (6)
19-Dec-14
892.000 (4,8)
538.000 (5,3)
292.000 (5,8)
26-Dec-14 - (Finala)
1.016.000 (5,5)
735.000 (7)
374.000 (7,5)
Citeşte şi:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Anul ăsta, din cele 16 episoade, primele 9 și o treime din al zecelea au fost cu audiții (cam 21h30m în total, fără reclame - compară cu sezonul 11 din UK: 8 episoade de 60-90 de minute, cu tot cu reclame: 9h30m). Pe urmă, au avut bootcamp până în episodul 12 inclusiv, rămânând 4 pentru edițiile live.
Primul sezon românesc a încercat să imite, oarecum, modelul britanic - episoade relativ scurte, difuzate de 2 ori pe săptămână - însă audiențele au fost sub așteptări, așa că s-au gândit să le comaseze. Apoi, a intervenit obsesia pentru audiții.
Observ o tendință similară la Vocea României, unde au foarte mulți concurenți (32!) în live-uri, care sunt eliminați pe capete în 5 ediții. Compară cu sezonul 1, în care au fost 20 de concurenți în 7 ediții live. Aveai mai mult timp să-i asculți, să-i cunoști și să-i compari.