Consiliul Naţional al Audiovizualului dezminte că s-ar fi emis vreo decizie, recomandare sau instrucţiune din partea Consiliului cu privire la folosirea numelui Steaua Bucureşti în ştiri ori transmisiuni sportive.
Cu toate acestea, documentul de care se dezic membrii CNA şi care a parvenit şi paginademedia.ro a fost trimis mai multor posturi de televiziune miercuri, 11 martie, şi poartă antetul CNA, semnătura preşedintelui şi ştampila instituţiei.
Pe de altă parte, în punctul de vedere al CNA trimis presei se menţionează că „în cazul în care, ca urmare a sesizărilor primite la CNA, s-a purtat corespondenţă din partea instituţiei noastre cu petenţii sau radiodifuzorii reclamaţi, acest fapt nu are nicidecum caracterul unei decizii, recomandări sau instrucţiuni, acestea adoptându-se de către Consiliu exclusiv în şedinţe publice”.
Potrivit art. 15 alin. (1) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, “În îndeplinirea funcţiilor şi a atribuţiilor ce îi revin potrivit prezentei legi, Consiliul emite decizii, instrucţiuni şi recomandări, în prezenţa a cel puţin 8 membri şi cu votul a cel puţin 6 membri”, se mai arată în punctul de vedere al CNA.
Din documentul trimis de preşedintele CNA televiziunilor, la data de 11 martie, referitor la apelativul Steaua:
Consiliul Naţional al Audiovizualului a primit reclamaţii din partea publicului cu privire la folosirea (...) apelativului “Steaua” pentru echipa de fotbal din Bd. Ghencea şi după decizia definitivă şi irevocabilă a ÎCCJ din 3 decembrie 2014, potrivit căreia marca Steaua aparţine Ministerului Apărării.
Folosim acest prilej pentru a reitera obligaţiile furnizorilor de servicii media audiovizuale de asigurare a informării corecte a publicului, potrivit art. 64, alin.(1) lit.b) şi art. 65 lit.a) din DECIZIA CNA Nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.
În vederea informării corecte a publicului cu privire la evenimentele sportive la care participă echipa de fotbal FC Steaua SA, aşa cum se regăseşte menţionată aceasta în prezent, pe website-ul LPF, pe website-ul propriu al echipei, dar şi pe noua emblema a clubului de fotbal, echipa editorială a programelor de ştiri spotive are obligaţia de a actualiza datele pe care le deţine, în funcţie de situaţia la zi.
Aceste obligaţii nu vizează o anumită echipă sau un anumit club sportiv. Obligaţiile cu privire la asigurarea informării corecte a publicului trebuie să respecte principiul enunţat în art. 64, alin.1, lit b) din Decizia CNA 220/2011 şi anume furnizarea de informaţii corecte, verificate şi prezentate în mod imparţial şi cu bună-credinţă.
Cu deosebită consideraţie,
LAURA GEORGESCU
PREŞEDINTE
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Trimite un comentariu