Ce posturi de radio ascultă românii dimineaţa? Care sunt matinalele preferate? Ultimele cifre de audienţă vin cu schimbări de clasament în intervalul orar 7.00-10.00, Prime-Time-ul posturilor de radio.
În Capitală, două mişcări notabile: Magic Start, cu Liana Stanciu şi Raul Brebu, care urcă pe locul trei şi Radio 21, care coboară pe locul nouă. Programul de dimineaţă de la Radio 21 - Gaşca lui Găinuşă - este depăşit de Romantic FM şi de programul realizat de Lucian Boariu la Rock FM.
La nivel urban, cel mai urmărit matinal, după numărul de ascultători, este cel al postului public de radio, urmat de Morning Zu, cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan şi Deşteptarea de la Europa FM. La oraşe, cele mai mari creşteri le are matinalul Europa FM. Cele mai mari scăderi: Kiss FM şi Radio 21.
La nivel naţional, primele trei locuri au scăderi: matinalul postului public, Kiss FM şi Radio ZU. Cresc matinalele Europa FM, Pro FM şi Rock FM.
Capitala: matinalul Magic FM urcă pe trei. Radio 21, depăşit dimineaţa de Rock FM şi de Romantic
TOPUL CAPITALEI. Cel mai ascultat matinal din Capitală este Morning Zu, cu 174.000 de ascultători. Urmează radioul public şi matinalul Magic FM. Magic Start, program realizat de Liana Stanciu şi Raul Brebu, urcă un loc faţă de anul trecut. De notat locul nouă pentru Radio 21, după Rock FM şi Romantic FM.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI ÎN BUCUREŞTI:
- Pe plus: matinalele de dimineaţă cu cele mai mari creşteri în Bucureşti sunt Europa FM (25.600) şi Radio ZU (plus de 23.400). Pe plus sunt şi Naţional FM (Pro FM (10.000), Gold FM (7.600), România Actualităţi (6.000), Magic FM (4.000) şi Smart FM (2.000).
- Pe minus: capitolul scăderi este condus de Kiss FM, cu un minus de peste 53.000 de ascultători. Audienţa mai mică în comparaţie cu acceaşi perioadă a anului trecut şi pentru Radio 21: -28.000 şi o plasare după Romantic şi Rock FM, Vibe FM (12.100), în condiţiile unei repoziţionări a staţiei şi Rock FM (-10.600).
Audienţa programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00), în valurile de primăvară 2014 şi 2015, în BUCUREŞTI:
BUCURESTI | Valul de primavara 2015 | Valul de primavara 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio ZU | 174.400 | 151.000 | 23.400 |
2 | Radio Romania Actualitati | 152.300 | 146.000 | 6.000 |
3 | Magic FM | 83.000 | 79.000 | 4.000 |
4 | Europa FM | 76.600 | 51.000 | 25.600 |
5 | Kiss FM | 58.700 | 112.000 | -53.300 |
6 | Pro FM | 58.000 | 48.000 | 10.000 |
7 | Rock FM | 42.400 | 53.000 | -10.600 |
8 | Romantic FM | 42.200 | 37.000 | 5.200 |
9 | Radio 21 | 29.800 | 58.000 | -28.200 |
10 | Gold FM | 29.600 | 22.000 | 7.600 |
11 | National FM | 25.000 | 13.000 | 12.000 |
12 | Vibe FM | 10.900 | 23.000 | -12.100 |
13 | Smart FM | 7.000 | 9.700 | 2.700 |
14 | Itsy Bitsy | N/A | 4.500 | - |
URBAN: Matinalul Kiss coboară în top. Urcă Deşteptarea de la Europa FM
MATINAL LA ORAŞE. Cel mai urmărit program de dimineaţă rămâne, ca şi la începutul anului trecut, cel al postului public, deşi pierde aproape 40.000 de ascultători.
Urcă pe locul doi Radio ZU şi, pe trei, Deşteptarea de la Europa FM. Kiss FM, locul doi anul trecut cu echipa lui Găinuşă, este la acest val pe poziţia a patra.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI LA ORAŞE:
- Pe plus: cea mai mare creştere o are matinalul de la Europa FM: un plus de aproape 50.000 de ascultători dimineaţa, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Urmează Antena Satelor (plus de 34.000). Mici plusuri la Pro FM (4.000) şi la matinalul realizat de Lucian Boariu la Rock FM (4.000).
- Pe minus: Kiss FM pierde aproape 150.000 de ascultători, de departe cea mai mare scădere. În topul negativ intră şi Radio 21 (-49.000), Radio ZU (-41.000), Radio România Actualităţi (-38.000) şi Naţional FM (-25.000).
Audienţa programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00), în valurile de primăvară 2014 şi 2015, în mediul URBAN:
URBAN | Valul de primavara 2015 | Valul de primavara 2014 | ||
---|---|---|---|---|
1 | Radio Romania Actualitati | 725.000 | 763.000 | -38.000 |
2 | Radio ZU | 688.000 | 729.000 | -41.000 |
3 | Europa FM | 597.000 | 549.000 | 48.000 |
4 | Kiss FM | 587.000 | 736.000 | -149.000 |
5 | Pro FM | 463.000 | 459.000 | 4.000 |
6 | Radio Romania Regional | 287.000 | 322.000 | -35.000 |
7 | Magic FM | 285.000 | 287.000 | -2.000 |
8 | Radio 21 | 209.000 | 258.000 | -49.000 |
9 | Antena Satelor | 132.000 | 98.000 | 34.000 |
10 | Rock FM | 109.000 | 105.000 | 4.000 |
11 | National FM | 69.000 | 94.000 | -25.000 |
12 | Radio Romania Cultural | 43.000 | 54.000 | -11.000 |
NAŢIONAL: Scăderi puternice la primele trei matinale şi la Radio 21. Cresc Europa FM şi Pro FM
Topul programelor de dimineaţă la nivelul întregii ţări este condus, după numărul de ascultători, de matinalul Radio România Actualităţi, urmat de Kiss FM şi Radio ZU. Fiecare are cel puţin 100.000 de ascultători scădere comparativ cu anul trecut. Deşteptarea de la Europa FM este pe locul patru, iar matinalul Pro FM, pe cinci.
CREŞTERI ŞI SCĂDERI PE NAŢIONAL:
- Pe plus: la nivelul întregii ţări, cea mai mare creştere o are matinalul Europa FM, cu aproape 90.000 de ascultători în plus faţă de valul de măsurare din primăvarea anului trecut. Mai sunt pe plus matinalul Pro FM (peste 40.000) şi cel al Rock FM (26.000). Coboară câteva locuri în top matinalul Radio 21, realizat din toamnă de echipa lui Mihai Găinuşă.
- Pe minus: scăderi la top trei matinale la nivel naţional. Peste 100.000 scădere la România Actualităţi, aproape 190.000 la matinalul Kiss FM şi 124.000 minus la Morning Zu cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan.
Radio 21, pe locul nouă la nivelul întregii ţări (faţă de şase anul trecut), are mai puţin cu 123.000 de ascultători comparativ cu anul trevut.
Audienţa programelor matinale radio (intervalul 7.00-10.00),în valurile de primăvară 2014 şi 2015, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Valul de primavara 2015 | Valul de primavara 2014 | ||
---|---|---|---|---|
1 | Radio Romania Actualitati | 1.106.000 | 1.213.000 | -107.000 |
2 | Kiss FM | 926.000 | 1.114.000 | -188.000 |
3 | Radio ZU | 868.000 | 992.000 | -124.000 |
4 | Europa FM | 853.000 | 766.000 | 87.000 |
5 | Pro FM | 789.000 | 747.000 | 42.000 |
6 | Radio Romania Regional | 726.000 | 755.000 | -29.000 |
7 | Antena Satelor | 457.000 | 440.000 | 17.000 |
8 | Magic FM | 349.000 | 362.000 | -13.000 |
9 | Radio 21 | 287.000 | 410.000 | -123.000 |
10 | Rock FM | 136.000 | 110.000 | 26.000 |
11 | National FM | 95.000 | 102.000 | -7.000 |
12 | Radio Romania Cultural | 67.000 | 62.000 | 5.000 |
Comentarii
Pe targetul lui Kiss a scazut catastrofal si oamenii de acolo o stiu dar se fac ca poloua.Matinalul e de vina pentru scadere, e prost pur si simplu, fara cojones, fara spontaneitate si plictisitor. Dar oamenii de acolo inca vor mai fii un sezon, doua, in faza de negare..
Daca tot cantati prohodul Kiss-ului, cantati-l si in target, ca stim cu totii ca radiourile au targeturi diferite. Sau ar trebui sa stim.
Si nu cred ca exista pe Pamant un om care asculta un singur radio si atat. In afara de Geo, desigur.
Eu ii ascult de multa vreme insa nu am trimis niciun SMS.
Lumea apreciază conținutul - fiecare cu gusturile lui discutabile - pot să îl contrazic pe cel care ascultă Rock FMul...cu siguranța nu.
Kiss FMul nu mai are matinal după plecarea lui Găinușă - și multă lume de acolo admite asta.
De ce au schimbat nimic și nu autrimis la plimbarea comedianții...asta este o altă discuție...probabil că indivizii suntieftini și au contract beton care nu prevede indici de audiență.
Nu uitati, chiar dumneavoastra ati scris un material in care faceati referire la concursul ZU si la intrebarea sa cu iz puternic de studiu de audienta radio!
Axa timpului trebuie sa creasca de la stanga la dreapta!
Mai degraba as zice ca este o eroare de masurare a audientei.
o alta concluzie interesanta este ca se dovedeste inca o data ca brandul unui furnizor de media este mai puternic decat vedetele care lucreaza acolo (vezi plecarile de la Kiss vs. Radio 21). Daca acest lucru era stiut/constientizat de cei de la Intact, probabil ca nu mai aruncau banii pe vedete Pro ci-i investeau in dezvoltarea propriului brand (inclusiv in mijloace tehnice).