POZIŢIE DURĂ. "Este o ofensă", spune Ema Prişcă, Art Directors Club România despre pitchul la care Carrefour a invitat 85 de agenţii din piaţă, licitaţie despre care Paginademedia.ro a scris aici. "Industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ şi ca practici face parte din elita europeană" spune Ema Prişcă, preşedintele Art Directors Club România într-o scrisoare deschisă adresată lui Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania.
Ema Prişcă este categorică: "este o crasă lipsă de profeionalism".
"Iniţiativa Carrefour România de a invita la o licitaţie de strategie şi creativitate publicitară 85 de agenţii vădeşte o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităţilor industriei noastre şi este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising."
"Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agenţiilor", spune Ema Prişcă. Cum?
La prezentare au fost 200 de seniori din publicitate, al căror preţ pe orele pierdute la prezentarea de la Hotelul Pullman: "200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h".
"Vă ofer posibilitatea să arătaţi că regretaţi consecinţele maligne ale iniţiativei Carrefour România şi vă invit să donaţi cei 40.000 de euro, Şcolii ADC*RO, care de şapte ani pregăteşte oameni de creaţie şi unde membrii ADC România lucrează pro bono şi Şcolii IAA, care educă viitorii oameni de strategie şi de client service", spune Ema Prişcă în finalul scrisorii deschise.
Reamintim că, ieri, de la ora 10.00, profesionişti din 50 de agenţii – full service, shopuri de creaţie, agenţii de digital - s-au întâlnit la hotel Pullman, la chemarea Carrefour. Chemarea masivă a atras supărarea publicitarilor şi o ploaie de ironii, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
Integral, scrisoarea semnată de Ema Prişcă:
În atenţia domnului Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania
Domnule Dernoncourt,
Vă scriu în numele Art Directors Club Romania, asociaţia profesională a oamenilor de creaţie din industria de advertising, care întruneşte 37 de directori de creaţie români de la cele mai prestigioase agenţii de publicitate. Art Directors Club Romania este parte a Art Directors Club Europe şi parteneră D&AD UK.
România este penultima forţă economică a Uniunii Europene, dar ocupă locul 11 în topul creativităţii europene, conform Eurobest, cel mai mare festival european de creaţie publicitară.
Agenţii din România au fost desemnate de patru ori “Agenţia Noii Europe” în cadrul festivalului de creaţie regional Golden Drum, perfomanţă care desemnează România drept ţara cu cea mai creativă creaţie publicitară din Europa Centrală şi de Est.
De asemenea, creativii români sunt cei care au dezvoltat şi dezvoltă concepte şi execuţii la nivel regional pentru clienţi şi branduri de prestigiu precum Procter&Gamble, Renault şi Coca-Cola.
Vă ofer aceste informaţii ca să înţelegeţi că industria de advertising din România - ca produs strategico-creativ şi ca practici face parte din elita europeană. Ca să înţelegeţi că iniţiativa Carrefour România de a invita la o licitaţie de strategie şi creativitate publicitară 85 de agenţii vădeşte o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităţilor industriei noastre şi este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising.
Suntem în profund acord cu opinia domnului Jerome Bedier, Secretar general şi Deputy CEO Carrefour Worldwide care sublinia că poziţia de lider a Carrefour în categoria retail înseamnă nu doar cea mai mare cifră de afaceri, ci şi responsabilităţi faţă de toţi stakeholderii companiei Carrefour, printre care suntem şi noi, partenerii de comunicare.
Pentru că aveţi background de CFO, iar cifrele vă ajută, poate, să înţelegeţi mai bine o situaţie, Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agenţiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h.
Vă ofer posibilitatea să arătaţi că regretaţi consecinţele maligne ale iniţiativei Carrefour România şi vă invit să donaţi cei 40.000 de euro, Şcolii ADC*RO, care de şapte ani pregăteşte oameni de creaţie şi unde membrii ADC România lucrează pro bono şi Şcolii IAA, care educă viitorii oameni de strategie şi de client service.
Vă mulţumesc pentru atenţie,
Ema Prişcă
Preşedinte ADC România
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
In plus, cine se cred si carrefour astia? Se compara ei cu valoarea si notorietatea mega-agentiilor noastre? Gigi srl, Pomana inc. si te miri ce alte obscuritati de “creativi”. Vedem in spatiu public cat de creativi sunt si ce campanii valoroase fac. Te doare mintea. Dar tot vina clientilor e, ca nu le dau destui bani. Te si gandesti ce poezii producea Eminescu daca era platit mai bine pentru ele. Oh, wait…
cu cat vor sa fie mai vizibili in media cu atat mai scumpi vor fi pentru consumatorul de rand, te taxeaza la raft...
Dar la ce sa te astepti de la cineva care este la randul ei "average"...
Ori de exprimare, destul de des, a intereselor și a punctelor de vedere a multor publicitari?
ipocrizia insa este in floare. cumva, ei au dreptate in ceea ce spun. nu aeasta este atitudinea normala atunci cand iti cauti un partener. pentru ca agentia este un partener, nu un simplu prestator de servicii. insa ei cand isi cauta furnizori ce atitudine au? nu cumva au atitudinea pe care a avut-o si carrefourul in raport cu ei?
asa ca da, domnii de la agentii au dreptate. ceea ce nu spun ei insa, este faptul ca si atitudinea lor mai departe este fix aceeasi. si nu de acum, ci mereu au avut-o.