AUDIENŢE. "Au avut ocazia de a descoperi dorinţa în toate formele ei", "Au fost săptămâni de plăceri", aşa a fost prezentat show-ul Insula iubirii, chiar în debutul finalei. Ce succes a avut însă la public emisiunea în care "ispitele", deopotrivă fete şi băieţi, nu s-au dat la o parte nici de la partide intime, cu secvenţe interzise minorilor, într-un program prezentat ca "pentru 12 ani"?
Analiza Paginademedia.ro arată că show-ul filmat în Thailanda a fost, de-a lungul sezonului, pe locurile doi-trei. În câteva ediţii, la nivel naţional, emisiunea prezentată de Radu Vâlcan a fost chiar pe locul patru, după Pro TV, Kanal D şi după canalul de ştiri din grup, Antena 3.
La nivel naţional, Insula Iubirii a avut cele mai slabe performanţe: de două ori locul patru, de patru ori locul trei şi de şase ori poziţia a doua. Cu excepţia ultimelor două ediţii (când diferenţa a fost mai mică), audienţa Insula iubirii era cam la jumătate, comparativ cu liderul pe interval, Pro TV.
La oraşe, emisiunea de pe Antena 1 a fost de cele mai multe ori pe poziţia a doua. În două ediţii, a fost pe locul trei, după Pro TV şi după Antena 3. În cele mai multe dintre emisiuni, audienţa Antena 1 era la jumătate în comparaţie cu primul loc pe interval, Pro TV.
Insula iubirii a stat ceva mai bine pe targetul comercial în sensul că, pe segmentul 18-49, emisiunea a fost pe locul doi, după Pro TV. Şi aici, în unele cazuri, audienţa Antena 1 a fost la jumătate. În altele, diferenţa dintre Pro TV şi Antena 1 a fost mai mică, în comparaţie cu celelalte targeturi.
Segmentul comercial a fost singurul în care Insula a reuşit un loc 1: în finală, când, pe tot intervalul emisiunii, Antena a fost pe prima poziţie. Pe intersecţia cu Greu de pensionat însă, postul Intact s-a mulţumit cu locul al doilea.
Finala, vârful sezonului
Insula iubirii a atins vârful maxim de audienţă în finală. Ultima emisiune Insula iubirii, de pe Antena 1, a avut cea mai mare audienţă dintre toate ediţiile acestui sezon. Totuşi, Antena 1 a fost pe primul loc cu finala doar pe segmentul comercial. La nivel naţional şi la oraşe, postul TV a fost pe poziţia a doua, după Pro TV.
Ultima ediţie a fost singura în care show-ul de pe Antena 1 a depăşit 20% cotă de piaţă pe un target. Este vorba de segmentul comercial, unde finala a avut o cotă de peste 23%, ceea ce înseamnă că aproape un sfert dintre telespectatorii între 18 şi 49 de ani care se uitau la televizor erau pe Antena 1.
Analiza pe ediţii arată că, pe targeturile naţional şi urban, cota de piaţă medie a fost sub 10% (a sărit de 10 procente doar la ultimele trei ediţii). Cifrele au fost ceva mai mari pe targetul comercial (15% media pe tot sezonul).
Audienţa emisiunii Insula iubirii, ediţie cu ediţie şi locul ocupat în clasamentul pe interval:
La nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | Loc |
26 aprilie | 865.000 | 4.7 | 9.5 | 2 |
3 mai | 686.000 | 3.7 | 7 | 4 |
10 mai | 782.000 | 4.2 | 8.2 | 3 |
17 mai | 720.000 | 3.9 | 8.3 | 3 |
24 mai | 670.000 | 3.6 | 7.7 | 3 |
31 mai | 760.000 | 4.1 | 9.5 | 2 |
7 iunie | 702.000 | 3.8 | 9 | 4 |
14 iunie | 704.000 | 3.8 | 9.6 | 3 |
21 iunie | 864.000 | 4.7 | 9.9 | 2 |
28 iunie | 822.000 | 4.5 | 10.4 | 2 |
5 iulie | 915.000 | 5.0 | 11.9 | 2 |
12 iulie | 936.000 | 5.1 | 13.5 | 2 |
MEDIE | 789.000 | 4.3 | 9.5 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România. **Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
În mediul URBAN:
URBAN | Nr. persoane | Rtg% | Share% | Loc |
26 aprilie | 528.000 | 5.2 | 10.5 | 2 |
3 mai | 396.000 | 3.9 | 7.5 | 3 |
10 mai | 424.000 | 4.2 | 8.2 | 2 |
17 mai | 444.000 | 4.4 | 9.2 | 2 |
24 mai | 419.000 | 4.2 | 8.4 | 2 |
31 mai | 447.000 | 4.4 | 10 | 2 |
7 iunie | 412.000 | 4.1 | 9.2 | 3 |
14 iunie | 373.000 | 3.7 | 9 | 2 |
21 iunie | 475.000 | 4.7 | 9.9 | 2 |
28 iunie | 478.000 | 4.7 | 10.8 | 2 |
5 iulie | 488.000 | 4.8 | 11.2 | 2 |
12 iulie | 565.000 | 5.6 | 14.1 | 2 |
MEDIE | 455.000 | 4.5 | 9.8 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş. **Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Pe segmentul COMERCIAL:
COMERCIAL | Nr. persoane | Rtg% | Share% | Loc |
26 aprilie | 344.000 | 6.8 | 15.6 | 2 |
3 mai | 263.000 | 5.2 | 11 | 2 |
10 mai | 286.000 | 5.6 | 12.5 | 2 |
17 mai | 289.000 | 5.7 | 13.3 | 2 |
24 mai | 287.000 | 5.7 | 13.2 | 2 |
31 mai | 312.000 | 6.1 | 16.6 | 2 |
7 iunie | 299.000 | 5.9 | 15.1 | 2 |
14 iunie | 256.000 | 5.1 | 13.8 | 2 |
21 iunie | 314.000 | 6.2 | 14.5 | 2 |
28 iunie | 311.000 | 6.2 | 16.4 | 2 |
5 iulie | 351.000 | 6.9 | 17.8 | 2 |
12 iulie | 403.000 | 7.9 | 23.1 | 1 |
MEDIE | 311.000 | 6.1 | 15.3 |
În schimb, ”Ispitale” cred ca o vor face, când va reveni CNAul din concediu, nu de alta, dar din cîte înțeleg aici au fost prezentate secvențe interzise minorilor, într-un program prezentat ca “pentru 12 ani”.