ANALIZĂ. Şatra TV a fost în septembrie tema tabloidelor de noapte Un show păcătos şi WowBiz. Cine s-a uitat la bălăcărelile clanului lui Leo de la Strehaia la Kanal D şi ale familiei lui Nicolae Guţă la Capatos?
O analiză Paginademedia.ro vă prezintă detaliat profilul publicului telespectator de la Capatos şi WowBiz în luna septembrie a acestui an, dar şi cum au evoluat audienţele comparativ cu septembrie anul trecut, când temele tabloidelor nu veneau "din cort".
Publicul lui Capatos este mai tânăr decât telespectatorii lui Mădălin Ionescu. Kanal D are însă cu WowBiz un public mult mai numeros la ţară.
Capatos stă mai bine decât Mădălin Ionescu la publicul cu studii superioare. Oricum, chiar dacă ambele emisiuni au şi public cu studii superioare, procentul lor este scăzut în comparaţie cu media celorlalte programe TV.
Mare parte din publicul tabloide este sărac. Un procent mai mare de public fără bani la WowBiz: aproape o treime din telespectatori.
Înainte de detalii legate de profilul publicului, câteva informaţii despre evoluţia audienţei, comparativ cu anul trecut.
Un show păcătos are în septembrie o audienţă apropiată de cifrele de anul trecut: 420.000 de telespectatori, faţă de 450.000 în septembrie 2014. În schimb, WowBiz şi-a dublat audienţa cu Leo de la Strehaia, subiect pentru care şi-a luat amenzi consistente de la CNA: aproape 800.000 de români media, faţă de 425.000 anul trecut.
Pe targetul între 18 şi 49 de ani, Capatos avea anul trecut de două ori mai mulţi telespectatori decât Mădălin Ionescu. Anul acesta, WowBiz l-a ajuns din urmă pe Capatos şi are chiar un mic avans: 170.000 la 168.000.
Audienţele emisiunilor Un show păcătos şi WowBiz în septembrie 2015 şi în aceeaşi lună a anului trecut:
Un show pacatos | WowBiz | Un show pacatos | WowBiz | |
---|---|---|---|---|
septembrie 2014 | septembrie 2014 | septembrie 2015 | septembrie 2015 | |
NATIONAL | 450.000 de persoane (rtg 2,4) | 425.000 (2,3) | 417.000 (2,3) | 792.000 (4,3) |
URBAN | 284.000 (2,8) | 207.000 (2,1) | 270.000 (2,7) | 382.000 (3,8) |
COMERCIAL | 188.000 (3,7) | 95.000 (1,9) | 168.000 (3,3) | 170.000 (3,4) |
Ce studii au telespectatorii celor două tabloide? Ce venituri au? Unde locuiesc?
Analiza detaliată, în continuare:
GEN: Mai multe femei la WowBiz, mai mulţi bărbaţi la Capatos
Publicul emisiunilor tabloide de noapte este preponderent feminin. Sunt însă diferenţe. Aproape 70% din publicul lui Mădălin Ionescu este dat de femei, faţă de 63% la emisiunea de pe Antena 1.
La Capatos, un show cu asistente "păcătoase", procentul de bărbaţi este mai mare: peste 37%, faţă de 33% la Mădălin Ionescu.
EDUCAŢIE: Subiectele de şatră au atras românii cu studii mai puţine: Aproape o treime din publicul WowBiz are doar studii primare
Leo şi Guţă au atras în emisiunile tabloid un public preponderent cu studii primare şi medii. Faţă de anul trecut şi Capatos, dar şi WowBiz au procente mai mari la capitolul studii primare şi sunt în scădere la targetul cu studii superioare.
Ambele emisiuni au câteva procente în plus la românii cu studii primare în comparaţie cu anul trecut. Aproape o treime din publicul WowBiz are doar studii primare (peste 31%). Şi la Capatos, vorbim de un procent ridicat: 28% din public doar cu şcoală generală.
Capatos stă mai bine la capitolul studii superioare: peste 17% din public, faţă de 12% la WowBiz. Oricum, ambele emisiuni au un public cu studii superioare sub media consumului TV.
VÂRSTĂ: Capatos, un public mai tânăr decât Mădălin Ionescu. O treime din telespectatorii WowBiz au peste 60 de ani
Analizând categoriile de vârstă, Guţă a atras pe Antena 1 un public mai tânăr decât telespectatorii lui Leo de la Strehaia pe Kanal D.
Astfel, o treime din publicul WowBiz (33%) sunt telespectatori peste 60 de ani, o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când subiectul nu era Leo. La Capatos, aproape 20% din public este din acest segment de vârstă.
Asistentele lui Capatos ţin pe post un public mai numeros pe categoria 18-29 ani. Aici, procentul Un show păcătos este dublu în comparaţie cu WowBiz (peste 23% din publicul lui Capatos are între 18 şi 29 de ani, faţă de 12% la WowBiz).
Diferenţe mari în favoarea Antenei 1 şi pe categoria 30-39 de ani. WowBiz "recuperează" la categoriile peste 40 de ani, unde are procentaje mai mari.
VENITURI: "Fără număr", dar ...fără bani. Subiectul Leo de la Strehaia, ceva mai "sărac" decât "bătăuşul"Guţă
Ambele emisiuni au un public "sărac", mai sărac decât media consumului TV.
La Kanal D, aproape 60% din public are venituri mici, faţă de sub 50% la emisiunea lui Capatos. Şi la persoanele cu venituri medii şi mari, Guţă de la Capatos a stat ceva mai bine decât Leo de la Mădălin Ionescu.
REŞEDINŢĂ: WowBiz, un tabloid "prea ca la ţară": jumătate din public este din mediul rural
Între publicul lui Capatos şi telespectatorii lui Mădălin Ionescu sunt diferenţe şi după localităţile de domiciliu.
WowBiz a avut în septembrie un public preponderent rural: peste jumătate din telespectatorii telenovelei Leo de la Strehaia au fost de la ţară. La Capatos, 35% din public a fost din mediul rural.
Capatos a prins bine în Bucureşti, unde are un procent de două ori mai mare decât WowBiz: 15% din publicul Un show păcătos a fost din Bucureşti, faţă de 7% la emisiunea de pe Kanal D.
Profilul publicului spectator al emisiunilor Un show păcătos şi WowBiz în luna septembrie, când temele au fost Nicolae Guţă şi Leo de la Strehaia:
UN SHOW PACATOS | WOW BIZ | |||
---|---|---|---|---|
Procente din public % | Procente din public % | |||
GEN | Femei | 62.6 | 67 | |
#rowspan# | Barbati | 37.4 | 33 | |
EDUCATIE | Superioara | 17.2 | 12.1 | |
#rowspan# | Medie | 52.7 | 55.6 | |
#rowspan# | Primara | 28.1 | 31 | |
VARSTA | 4-17 ani | 8.5 | 9 | |
#rowspan# | 18-29 ani | 23.1 | 12.1 | |
#rowspan# | 30-39 ani | 18.4 | 11.6 | |
#rowspan# | 40-49 ani | 18.9 | 22.2 | |
#rowspan# | 50-59 ani | 11.2 | 12.2 | |
#rowspan# | peste 60 | 19.9 | 32.9 | |
VENITURI | Mic | 46.8 | 59.2 | |
#rowspan# | Mediu | 29.5 | 22.8 | |
#rowspan# | Mare | 5.5 | 3.9 | |
#rowspan# | Nu declara | 18.2 | 14.1 | |
RESEDINTA | Rural | 35.5 | 51.9 | |
#rowspan# | Bucuresti | 15.5 | 6.8 | |
#rowspan# | Orase Mici | 29 | 22.8 | |
#rowspan# | Orase Medii | 8.7 | 9.4 | |
#rowspan# | Orase Mari | 11.4 | 9 | |
Altfel, cred ca e doar un mit faptul ca publicul acestor emisiuni difera de publicul programelor de la 20. 50% au venituri peste medii. Mie mi se pare un procent bun.