INTERVIU. „DigiFM nu si-a propus nicio clipa sa fie un radio de retransmisie”, a declarat pentru Paginademedia.ro Adina Goriţă, managerul de proiect al staţiei RCS, care se va lansa miercuri 11 noiembrie, la ora 6.00.
Adina Goriţă, pentru Paginademedia.ro:
„Digi FM este un radio generalist, care pune insa un puternic accent pe informatie, pentru ca ne adresam adultilor activi, curiosi, tineri si dinamici”. Retransmisia Digi 24 este neglijabila ca procent al programelor noastre.
Postul va avea publicitate comercială. Formatul muzical: Hot Adult Contemporary, care, spune Adina Goriţă, „integreaza piese stiute si placute si, mai ales, o selectie generoasa de muzica contemporana in linie cu dorinta ascultatorilor de a fi bine informati si de a afla ce mai e nou, inclusiv in domeniul muzical”. Un format asemănător are şi Europa FM.
Din programul viitorului post de radio:
6.00-10.00 Prima ediţie, cu Bogdan Miu şi Carmen Constantin
Interactiv, cu Lucian Mândruţă, intră după matinal.
Stelian Muscalu, cu Business Club FM, intră la prânz.
Lumea după prânz, cu Iulia Verbancu
De la 16.00, Undă verde, cu Cetin Rasit
Ştiri, de la 20.00 la 21.00
În weekend vor fi pe post Ernest Fazekas, Horia Popescu şi Cristi Dumitrescu
Răspunsurile Adinei Goriţă, manager de proiect Digi FM, pentru Paginademedia.ro:
Paginademedia.ro: Care va fi formatul statiei? Va fi un post 100% de news sau va difuza si muzica? Daca da, care va fi formatul muzical?
Adina Goriţă: Digi FM este un radio generalist, care pune insa un puternic accent pe informatie, pentru ca ne adresam adultilor activi, curiosi, tineri si dinamici, care isi doresc sa fie intotdeauna bine informati. In consecinta, la Digi FM vor fi intr-adevar mai multe vorbe decat auzim in prezent in FM-ul romanesc, dar vorbe cu rost si voci care au ceva de spus.
Am fost obisnuiti doar cu muzica pe posturile radio de dupa '89 si asta ne limiteaza optiunile – in alte tari, oferta este mult mai variata, de la all music pana la all talk, asa ca noi credem ca a venit momentul ca si ascultatorii radio din Romania sa aiba alternative. Nu avem deci 100% news, ci am creat un mix de informatii si muzica: avem buletine de stiri la fiecare ora fixa, avem programe interactive, interviuri si discutii care sa cultive tipul de dialog necesar unei dezbateri publice echilibrate, informate si active, iar in programele noastre se regasesc rubrici cu informatii din diverse domenii de interes general. Muzica, foarte importanta in aceasta constructie, are rol de intregire a experientei radio printr-un playlist tip Hot AC (Adult Contemporary n. red), care integreaza piese stiute si placute si, mai ales, o selectie generoasa de muzica contemporana in linie cu dorinta ascultatorilor de a fi bine informati si de a afla ce mai e nou, inclusiv in domeniul muzical.
Cum va arata grila postului, de dimineata pana seara? Cine vor fi realizatorii statiei?
Matinalul incepe la ora 6.00 si incheiem partea activa a emisiei la ora 22.00, iar deocamdata, in weekend, programul este in intervalul 8.00 - 20.00. Avem realizatori cu experienta vasta radio, avem insa si nou-veniti in lumea FM-ului: daca matinalul este realizat de doi veterani ai radiourilor, Bogdan Miu si Carmen Constantin, urmatoarele doua voci sunt ale lui Lucian Mindruta si Stelian Muscalu, care au acceptat provocarea unei noi experiente. In partea a doua a zilei, gazdele sunt Iulia Verbancu si Cetin Rasit, amandoi cu ani buni de radio la activ.
Vor fi si retransmisii de pe Digi 24? Care va fi procentul acestora? Intre ce intervale va fi retransmis Digi 24?
DigiFM nu si-a propus nicio clipa sa fie un radio de retransmisie. Ceea ce ne-am propus insa este sa folosim la maximum resursele vaste ale Digi si sa reflectam valorile jurnalistice care au consacrat postul Digi24. Retransmisia este neglijabila ca procent al programelor noastre. Avem o echipa dedicata de stiri, avem realizatori de programe, insa avem la indemana resursele Digi24 si DigiSport, care ne asigura atat materiale de productie si acces la transmisii in direct, cat si vocile si expertiza unor reporteri, corespondenti, realizatori si comentatori din toata tara, care se vor auzi si la radio.
Postul va difuza publicitate comercială?
Da, ca orice radio FM, vom difuza publicitate comerciala.
Vor fi emisiuni în colaborare cu postul TV? Va fi vreun tronson in care un program radio va fi si pe Digi 24?
Nu am prevazut un astfel de proiect deocamdata.
Câţi oameni vor face parte din echipa postului de radio? Cine sunt realizatorii TV care vor avea emisiuni/rubrici şi la radio?
Cu totul suntem aproape 30 in echipa, din care patru ne-au venit “cu imprumut” de la TV. Dar pentru ca in Digi24 sunt multe voci cu drag de radio, atat in sediul central din Bucuresti, cat si in tara, le punem microfonul DigiFM la dispozitie cu placere!
Veti avea si buletine locale de stiri? Care va fi "ora localelor"?
Digi FM este retea nationala, nu avem statii locale, deci stirile difuzate din sediul de la Bucuresti se vor auzi in toata tara. Avem insa acces la intreaga retea de corespondenti si statii locale ale Digi24, ceea ce este un mare avantaj pentru noi. Si tocmai pentru ca avem acoperire de peste 80% din teritoriul Romaniei, atat jurnalistii, cat si realizatorii Digi FM sunt constienti ca vorbesc ascultatorilor din toate regiunile tarii. Legatura cu comunitatea, dialogul, atentia la nevoile ascultatorilor - sunt esentiale pentru noi.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
2. Mandruta o sa rupa. Dictia.
3. Stirile TV nu sunt stiri radio.
4. Frecventele date DIGI FM slabesc reteaua ProFm
5.Lipsa de nume adevarate de oameni de radio arata nivelul investitiilor. Mult si ieftin. Kaufland FM.
Concluzie: decat doua radiouri mici si ieftine, mai bine unul mare si tare. Exact ''Digiurile''tv, cu plus infinit posturi tv egal minus infinit audienta. Se tem de DigiFM doar Romania Actualitati si Europa FM. Nu show, Nu atmosfera, Nu identitate egal Nu interes.
Mi i-aș dori și pe Moise Guran ori pe CT Popescu cu emisiuni proprii la Digi FM.
De preferat Guran...