AUDIENŢE RADIO. Cum stau posturile radio dimineaţa, în intervalul de maximă audienţă din FM? Analiza Paginademedia.ro, pe publicul total, dar şi pe targetul comercial 15-49 de ani scoate în evidenţă câteva concluzii interesante pe ultimul val de măsurare:
BUCUREŞTI. Dobro Show, cea mai mare creştere
- matinalul Radio România Actualităţi este cel mai ascultat program de dimineaţă din Capitală, chiar şi peste Radio ZU. Foarte puţini ascultători tineri însă: din 150.000 de ascultători, doar 26.000 sunt din targetul comercial de pe radio, adică 15-49 de ani.
- Matinalul Morning ZU este cel mai ascultat program de dimineaţă de pe un post comercial. Pe targetul total, show-ul prezentat de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar imediat după Radio România. Pe targetul comercial, e pe prima poziţie.
- Deşteptarea de la Europa FM se apropie de 100.000 de ascultători în Bucureşti, unde este după Radio ZU. Este a doua mare creştere, ca număr de persoane după Dobro Show. Pe targetul comercial, matinalul Europa FM este depăşit de Kiss FM (cu Sergiu şi Andrei). Kiss are o bună reprezentare pe targetul comercial (70.000 de ascultători dintr-un total de 79.000 în Bucureşti) şi este în creştere faţă de 2014 pe Bucureşti.
- Matinalul Dobro Show se distanţează la capitolul creşteri, dar şi din punct de vedere al profilului. Audienţa programului cu Mihai Dobrovolschi în toamna lui 2015 este de două ori mai mare decât valul de măsurare din anul precedent.
Pe targetul comercial creşterea este şi mai consistentă: audienţa pe comercial este triplă în 2015, comparativ cu valul din 2014.
De remarcat că publicul Dobro Show este aproape în totalitate din segmentul comercial: 46.000 din 47.000 de ascultători sunt din segmentul 15-49 de ani. Mihai Dobrovolschi s-a despărţit de Gold FM la sfârşitul lui noiembrie, după ce a luat licenţele pentru Radio Guerrilla.
- programul de dimineaţă de la Magic FM a avut o creştere uşoară, însă coboară sub Deşteptarea de la Europa FM.
Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în Bucureşti - public total:
TOTAL | Toamna 2015 | Toamna 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Actualitati | 152.400 | 140.000 | 12.400 |
2 | ZU | 148.900 | 148.400 | 500 |
3 | Europa FM | 92.600 | 73.900 | 18.700 |
4 | Magic FM | 88.900 | 79.700 | 9.200 |
5 | Kiss FM | 79.700 | 78.100 | 1.600 |
6 | ProFM | 66.200 | 68.100 | -1.900 |
7 | Gold FM | 47.400 | 18.800 | 28.600 |
8 | Romantic FM | 43.700 | 42.400 | 1.300 |
9 | Rock FM | 43.100 | 44.800 | -1.700 |
10 | Radio 21 | 41.700 | 54.300 | -12.600 |
11 | National FM | 18.000 | 23.900 | -5.900 |
12 | Bucuresti FM | 16.100 | 5.900 | 10.200 |
13 | Antena Satelor | 10.600 | 22.600 | -12.000 |
14 | Vibe FM | 10.400 | 10.000 | 400 |
15 | Itsy Bitsy | 10.000 | 9.400 | 600 |
16 | Activ/Tananana | 8.000 | 0 | 8.000 |
17 | Cultural | 6.500 | 10.100 | -3.600 |
Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în Bucureşti, pe targetul comercial (15-49 de ani):
15-49 de ani | Toamna 2015 | Toamna 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | ZU | 109.800 | 113.700 | -3.900 |
2 | Kiss FM | 70.200 | 68.600 | 1.600 |
3 | Europa FM | 61.500 | 43.100 | 18.400 |
4 | Magic FM | 55.800 | 54.500 | 1.300 |
5 | Gold FM | 45.700 | 15.800 | 29.900 |
6 | ProFM | 40.300 | 48.700 | -8.400 |
7 | Rock FM | 39.400 | 42.600 | -3.200 |
8 | Radio 21 | 35.000 | 36.800 | -1.800 |
9 | Actualitati | 26.500 | 27.900 | -1.400 |
10 | Romantic FM | 15.800 | 9.500 | 6.300 |
11 | Vibe FM | 10.500 | 10.000 | 500 |
12 | Itsy Bitsy | 8.700 | 8.200 | 500 |
13 | Activ/Tananana | 8.100 | 0 | 8.100 |
14 | Bucuresti FM | 7.700 | 2.800 | 4.900 |
15 | National FM | 6.800 | 14.100 | -7.300 |
16 | Cultural | 5.100 | 1.300 | 3.800 |
17 | Antena Satelor | 0 | 4.700 | -4.700 |
URBAN. Morning ZU şi matinalul Magic FM, cele mai mari creşteri
La oraşe, cel mai ascultat post dimineaţa este canalul public România Actualităţi. Ca şi în Bucureşti, procentul de public tânăr este scăzut: 230.000 din totalul de 800.000 de orăşeni au între 15 şi 49 de ani.
Şi în mediul urban, Morar şi Buzdugan sunt cei mai ascultaţi dintre matinalii "comerciali". După publicul total, sunt imediat după matinalul România Actualităţi. După targetul comercial, sunt pe primul loc. Programul de pe ZU a câştigat peste 80.000 de ascultători într-un an, 60.000 din targetul comercial.
De notat, la oraşe, evoluţia Magic FM. Postul cu orientare soft music a câştigat de la un an la altul peste 70.000 de persoane în mediul urban.
La capitolul scăderi la oraşe, cele mai mari le-au înregistrat matinalele Pro FM (cu Andrei Gheorghe şi Greeg), Kiss FM (cu Sergiu şi Andrei) şi Radio 21 (cu Bogdan şi Şurubel).
Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vineri, în mediul URBAN, public total:
Total | Toamna 2015 | Toamna 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Actualitati | 800.700 | 771.200 | 29.500 |
2 | ZU | 687.700 | 606.900 | 80.800 |
3 | Europa FM | 646.300 | 630.600 | 15.700 |
4 | Kiss FM | 585.600 | 643.600 | -58.000 |
5 | ProFM | 429.400 | 517.000 | -87.600 |
6 | Magic FM | 352.600 | 281.000 | 71.600 |
7 | Regional | 316.400 | 321.600 | -5.200 |
8 | Radio 21 | 178.500 | 225.000 | -46.500 |
9 | Rock FM | 98.300 | 101.300 | -3.000 |
10 | Antena Satelor | 93.000 | 147.500 | -54.500 |
11 | National FM | 67.200 | 63.500 | 3.700 |
12 | Cultural | 40.300 | 46.300 | -6.000 |
Audienţa posturilor de radio în intervalul orar al matinalelor (7.00-10.00), de luni până vinei, în mediul URBAN, pe targetul comercial (15-49 de ani):
15-49 de ani | Toamna 2015 | Toamna 2014 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | ZU | 529.500 | 469.300 | 60.200 |
2 | Kiss FM | 468.500 | 508.200 | -39.700 |
3 | Europa FM | 408.400 | 411.700 | -3.300 |
4 | ProFM | 271.700 | 344.600 | -72.900 |
5 | Magic FM | 245.000 | 192.800 | 52.200 |
6 | Actualitati | 229.400 | 200.900 | 28.500 |
7 | Radio 21 | 148.800 | 180.000 | -31.200 |
8 | Regional | 98.200 | 94.400 | 3.800 |
9 | Rock FM | 83.300 | 92.200 | -8.900 |
10 | National FM | 34.100 | 35.000 | -900 |
11 | Antena Satelor | 24.700 | 38.700 | -14.000 |
12 | Cultural | 23.700 | 12.500 | 11.200 |
Comentarii
Deci : Mihai Gainusa(Kiss,21) , Laura Ivancioiu (Radio Contact) , Marius Vintila (ProFM,Guerrilla) , Bogdan Stratula (ProFM) Andreea Ionescu(Stan) (Radio Contact) , Mihai Dinu (RFI,Total,GoldFM,Guerrilla) , simstiristi de la Radio Contact
Radio nu inseamna numai bolovăniile gen Buzdugan sau Dobrovolschi/Craioveanu