AUDIENŢE RADIO. Digi FM, postul deţinut RCS, este vedeta valului de primăvară. În Bucureşti, Digi şi-a dublat audienţa, comparativ cu anul trecut,dar creşterile sunt notabile pe toate targeturile. La nivelul întregii ţări, unde plusul s-a apropiat de 200.000 de ascultători.
Înainte de alte detalii, câteva concluzii, pe scurt:
Creşteri importante pentru Kiss FM şi Radio ZU, scăderi la Radio România Actualităţi, potrivit noului val de primăvară a audienţelor radio.
Ca de obicei, Radio ZU şi Kiss FM îşi împart poziţiile de lider la audienţă pe Bucureşti, la oraşe şi la nivel naţional.
Transformarea Radio 21 în Virgin Radio, din ianuarie 2017, s-a simţit în mod negativ în audienţe. Postul a scăzut pe toate cele trei targeturi de audienţă.
Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 9 ianuarie – 23 aprilie 2017 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research:
Capitala este ZU. Postul Intact, primul loc. Digi FM şi-a dublat audienţa în Bucureşti
- ZU. Postul de radio al Intact a avut în prima parte a acestui an, în medie, 272.000 de ascultători. Postul a câştigat peste 21.000 de ascultători, comparativ cu acelaşi val din 2016.
- Scădere importantă pentru postul de pe locul al doilea, Radio România Actualităţi, care a coborât la 194.000 de ascultători.
- Radio Kiss este tot pe creştere, la peste 190.000 de ascultători, în medie.
- Scădere şi la Rock FM, post care a ajuns la aproape 86.000 de ascultători, faţă de primăvara anului trecut când avea 113.400.
- Radio Guerrilla este la al treilea val de audienţe şi a obşinut în această primăvară o medie de ascultători de aproape 40.000.
- Plus de audienţă şi la Naţional FM
- Smart FM, postul lui Marius Tucă, este ultimul clasat, cu o medie de 4.500 de ascultători, în scădere faţă de anul trecut.
Audienţa posturilor de radio în BUCUREŞTI, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:
Post | Valul de primavara 2017 | Valul de primavara 2016 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio ZU | 272.000 | 250.500 | 21.500 |
2 | Radio Romania Actualitati | 194.700 | 238.400 | -43.700 |
3 | Radio Kiss FM | 190.700 | 162.100 | 28.600 |
4 | Radio Europa FM | 144.500 | 107.800 | 36.700 |
5 | Radio Magic FM | 139.300 | 151.900 | -12.600 |
6 | Radio ProFM | 93.400 | 115.400 | -22.000 |
7 | Radio Romantic FM | 90.900 | 86.800 | 4.100 |
8 | Radio Rock FM | 85.900 | 113.400 | -27.500 |
9 | Radio 21/Virgin FM | 69.600 | 82.200 | -12.600 |
10 | Radio Dance FM | 64.500 | NA | |
11 | Radio Digi FM | 49.900 | 26.600 | 23.300 |
12 | National FM | 42.100 | 38.800 | 3.300 |
13 | Radio Guerrilla | 38.900 | NA | |
14 | Radio Antena Satelor | 30.900 | 45.000 | -14.100 |
15 | Radio Romania Cultural | 28.900 | 28.500 | 0.400 |
16 | Radio Itsy Bitsy FM | 24.200 | 19.800 | 4.400 |
17 | Radio Vibe FM | 23.600 | 32.800 | -9.200 |
18 | Radio Tananana | 19.600 | 20.700 | -1.100 |
19 | Radio Romania Muzical | 15.600 | 21.600 | -6.000 |
20 | Bucuresti FM | 15.100 | 11.000 | 4.100 |
21 | Radio Seven | 6.600 | 900 | 5.700 |
22 | Radio Smart FM | 4.500 | 11.500 | -7.000 |
URBAN. Virgin Radio, scădere după relansarea din Radio 21
- Urbanul este dominat de Kiss FM. Postul a ajuns la 1,4 milioane de ascultători, un plus de 130.000 faţă de primăvara lui 2016.
- Creştere şi pentru ZU, post care în primăvara aceasta a avut, în medie, 1,2 milioane de ascultători.
- Pro FM şi Virgin Radio (fostul Radio 21) au avut cele mai puternice scăderi. Radio 21, devenit Virgin Radio din ianuarie 2017, are un minus de aproape 61.000 de ascultători comparativ cu primăvara lui 2016.
- Creştere importantă pentru Digi FM, la 404.800 de ascultători media. Un plus de 126.000 faţă de valul din primăvara 2016.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:
Post | Valul de primavara 2017 | Valul de primavara 2016 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio Kiss FM | 1.452.700 | 1.322.700 | 130.000 |
2 | Radio ZU | 1.262.000 | 1.205.000 | 57.000 |
3 | Romania Actualitati | 1.106.000 | 1.185.900 | -79.900 |
4 | Radio Europa FM | 932.800 | 918.800 | 14.000 |
5 | Radio ProFM | 572.000 | 679.600 | -107.600 |
6 | Radio Magic FM | 518.300 | 528.400 | -10.100 |
7 | Radio Digi FM | 404.800 | 278.800 | 126.000 |
8 | Virgin Radio | 332.000 | 392.900 | -60.900 |
9 | Radio Rock FM | 222.500 | 240.900 | -18.400 |
10 | Radio Antena Satelor | 209.900 | 229.700 | -19.800 |
11 | National FM | 185.500 | 149.400 | 36.100 |
12 | Radio Romania Oltenia | 160.800 | 158.600 | 2.200 |
13 | Romania Cultural | 147.000 | 134.600 | 12.400 |
14 | Radio Romania Iasi | 103.600 | 133.000 | -29.400 |
15 | Radio Romania Resita | 103.000 | 109.000 | -6.000 |
16 | Radio Romania Timisoara | 95.000 | 112.400 | -17.400 |
17 | Radio Romania Cluj | 72.400 | 68.300 | 4.100 |
18 | Radio Romania Targu Mures | 45.900 | 56.800 | -10.900 |
19 | Bucuresti FM | 45.800 | 62.000 | -16.200 |
20 | Radio Romania Constanta | 30.400 | 24.400 | 6.000 |
NAŢIONAL. Kiss, cel mai ascultat. Digi FM, plus de aproape 200.000 de ascultători
- Radio Kiss FM conduce pe publicul naţional. Peste 2,3 milioane de ascultători are postul, potrivit valului de primăvară. Kiss a câştigat 145.000 de ascultători, comparativ cu valul din primăvara lui 2016.
- În schimb, Radio ZU, post aflat pe locul al doilea, a scăzut uşor la 1,904 milioane de ascultători.
- Ce mai importantă creştere, la nivel naţional este a Digi FM: de la 407.700 în 2016, la 591.000 în primăvara acestui an. În schimb, Pro FM, post aflat în acelaşi grup cu Digi FM a pierdut audienţă. A ajuns la 708.100, media de ascultători pe zi, faţă de 805.200, media în valul anterior.
- Fostul Radio 21, transformat în Virgin Radio odată cu începerea măsurătorilor radio, pe 9 ianuarie, a scăzut şi la nivel naţional. Postul a avut un minus de 91.200 de ascultători, comparativ cu valul din primăvara lui 2016.
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:
NATIONAL | Valul de primavara 2017 | Valul de primavara 2016 | Variatie | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio Kiss FM | 2.337.600 | 2.192.200 | 145.400 |
2 | Radio ZU | 1.904.200 | 1.922.400 | -18.200 |
3 | Radio Romana Actualitati | 1.817.1.00 | 1.912.200 | -95.100 |
4 | Radio Europa FM | 1.385.200 | 1.366.000 | 19.200 |
5 | Radio ProFM | 928.000 | 1.054.700 | -126.700 |
6 | Radio Antena Satelor | 708.100 | 805.200 | -97.100 |
7 | Radio Magic FM | 639.400 | 652.800 | -13.400 |
8 | Radio Digi FM | 591.000 | 407.700 | 183.300 |
9 | Virgin Radio/Radio 21 | 474.300 | 565.500 | -91.200 |
10 | Radio Romania Iasi | 366.700 | 356.400 | 10.300 |
11 | Radio Romania Oltenia Craiova | 350.500 | 377.000 | -26.500 |
12 | National FM | 260.500 | 222.100 | 38.400 |
13 | Radio Rock FM | 259.000 | 251.000 | 8.000 |
14 | Radio Romania Cultural | 242.400 | 197.200 | 45.200 |
15 | Radio Romania Timisoara | 195.100 | 219.900 | -24.800 |
16 | Radio Romania Resita | 157.000 | 165.200 | -8.200 |
17 | Radio Romania Targu Mures | 133.600 | 108.700 | 24.900 |
18 | Radio Romana Cluj | 109.700 | 123.000 | -13.300 |
19 | Bucuresti FM | 82.500 | 102.100 | -19.600 |
20 | Radio Romania Constanta | 60.700 | 36.300 | 24.400 |
Cum s-au măsurat audienţele radio
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă, la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).
În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea principalelor activităţi desfăşurate de ei în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalele de ascultare.
Procesul de culegere a datelor în teren Culegerea datelor pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare (eşantioane egale).
În mediul urban toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural 50,5% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), iar restul prin telefonul fix şi telefonul mobil.
Durata perioadei de intervievare: 14 săptămâni. Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de localitate şi zi a săptămânii, de-a lungul celor 14 săptămâni de intervievare. Durata medie a interviului: 19 minute.
În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.727 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
Comentarii
Vrei sa asculti antena satelor in Dorobanti? *** tu esti? Adevarul e ca la cati tarani sunt in zona...
Prefer oricand RFI, Digi FM si RRC, nu neaparat in ordinea asta. Alta intrebare.
DigiFm pe crestere era de asteptat, plus ca nu prea are concurenta, EuropaFM e ingropata de publicitate iar playlist-ul deja l-am invatat pe derost. RRA e pe alta nisa, e un radio de casa/de drum lung pe care sa-l asculti mai mult timp, restup sunt pentru a le asculta ocazional(in drum spre serviciu).
EuropaFM ma asteptam sa scada, mi s-a luat dea publicitatea lor in nesimtire.
Kiss FM din nou ma asteptam sa scada dar n-a facut-o, au muzica buna, muzica noua dar e prea multa publicitate.
Radio Zu are audiente foarte mari pentru acoperirea pe care o au.
ProFM ar trebui sa investeasca in noi frecvente si sa diversifice playlistul. Un mare plus pentru publicitatea putina (4min/h)
Virgin Radio e cea mai mare dezamagire, ma asteptam sa creasca dupa rebranding, e cu totul alt post, e printre cele mai bune CHR-uri.
Radio Seven e si el pe crestere si se poate si mai mult.
Cea mai mare surpriza e Dance FM, ar fi bine sa mai primeasca frecvente prin tara.
Ce caută Virgin pe pozițiile alea? Virgin merită să fie în top 5 la toate categoriile. Ce oameni tâmpiți. Ascultați Kiss FM și *** Pro FM, să vă fie de bine. :)