"La ora asta, la Realitatea se uită 1,3 sau 1,4 milioane de oameni!", a spus aseară Rareş Bogdan. Adică o audienţă de Pro TV! Aşa să fie? De unde această cifră? Pe ce date s-a uitat Rareş Bogdan? Cât e departe de realitate?
Audienţele medii arată altceva: media emisiunii de aseară a fost de 75.000 de români în fiecare minut. Dintre aceştia, 46.000 au fost de la oraşe şi 15.000 din segmentul comercial 18-49 de ani.
Şi atunci cum a ajuns Rareş Bogdan la 1,3-1,4 milioane?
Răspunsul este într-un alt indicator de audienţă decât cel folosit în mod obişnuit: telespectatorii unici (reach-ul). Cu alte cuvinte, câţi români au văzut cel puţin un minut din emisiune.
Aseară, toată emisiunea a avut un reach de 1,2 milioane de români. 1,2 milioane au văzut cel puţin un minut din emisiune. Sunt telespectatorii unici, diferiţi, lucru pe care Rareş Bogdan nu l-a precizat în program. Dar media pe fiecare minut a fost 75.000 de telespectatori.
În mod obişnuit, topurile se fac nu după reach, ci după audienţa medie pe minut - adică ratingul, cel mai relevant indicator al audienţei unei staţii sau emisiuni TV. Acelaşi indicator - ratingul (şi nu reach-ul) - este luat în calcul şi de agenţiile de publicitate, tot din motive de relevanţă.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Sau pe trimestru daca ne luam dupa publicul comercial.