(P) Recolamp, organizaţie non-profit fondată de General Electric Hungary Kft., Ledvance GMBH şi Philips Lighting România, a premiat, în decembrie, oameni şi proiecte din zona de mediu şi ONG, alături de Let’s Do It, Romania! şi cu sprijinul Zelist.
Recolamp, care reprezintă 186 de producători români de echipamente de iluminat, cărora le-a preluat responsabilitatea privind gestionarea deşeurilor din echipamentele electrice şi electronice puse pe piaţă, este, la rândul său, una dintre cele mai active organizaţii de mediu din România.
Anul acesta, Recolamp a marcat primii 10 de activitate, în care a făcut o adevărată muncă de pionierat pentru promovarea colectării selective şi a reciclării, dar şi în zona de conştientizare, educare şi schimbare a mentalităţilor.
Cu ajutorul Zelist, Recolamp şi Let’s Do It, Romania! îşi propun, an de an, în decembrie, să recunoască public pe cei care promovează aceleaşi principii şi pun accent pe protejarea mediului şi societăţii, fie că e vorba de oameni, companii, organizaţii non-profit, bloggeri sau proiecte de sine stătătoare.
Zelist monitorizează organizaţiile non-profit care au fost menţionate cel mai des în social media şi presa online, dar şi blogurile care au publicat în ultimul an (11 decembrie 2016 – 10 decembrie 2017) cel puţin patru articole cuprinzând expresiile: reciclare, responsabilitate socială, ecologie şi sustenabilitate.
„Sunt încă puţini în România cei care au inclus pe agenda lor promovarea reciclării, protecţia mediului, sustenabilitatea şi toate principiile conexe. Astfel, e cu atât mai important să le recunoaştem munca, să le arătăm că îi admirăm şi că au o contribuţie importantă în societate.
Practic, aceste premii sunt un motiv de bucuri pentru noi, iniţiatorii lor, dar şi un semnal că există modele de urmat.
Nu exagerez deloc când spun că oricine poate produce o schimbare în bine în domeniul nostru şi sper ca aceste proiecte şi oamenii menţionaţi să devină o sursă de inspiraţie”, a declarat Roxana Şunică, director general executiv, Recolamp.
Diplomele acordate în 2017 sunt următoarele:
•"Bogdan Micu, proiectul Inspectorul Pădurii - pentru că România şi omenirea au nevoie de păduri".
Bogdan şi-a propus să transparentizeze activitatea de exploatare de masă lemnoasă din ţară şi să identifice şi împiedice tăierile ilegale.
•"Organizaţia MaiNoi - pentru că a transformat Electric Castle într-un festival eco."
Ediţia de anul acesta a popularului festival s-a desfăşurat sub semnul a trei mari obiective: zero deşeuri, jocuri eco şi ambasadori verzi. Cu ajutorul MaiNoi, organizatorii festivalului au reuşit să reducă, să refolosească şi să recicleze deşeurile generate în timpul evenimentului, dar şi să deruleze concursuri prin care să promoveze protejarea mediului şi să încurajeze transportul alternativ la festival.
•"Ambasada Sustenabilităţii - pentru că avem nevoie de repere, training şi sustenabilitate în dezvoltarea CSR-ului."
Ambasada şi-a propus să transforme România într-o ţară sustenabilă, sănătoasă din punct de vedere economic, social şi al condiţiilor de mediu, obiectiv care presupune atât implicarea societăţii civile, cât şi informarea şi organizarea cetăţenilor, dar şi alegerea unor lideri responsabili şi implicaţi, la care se adaugă companii, instituţii şi servicii eficiente şi transparente.
The CSR Agency este iniţiatorul Ambasadei Sustenabilităţii, iar acest proiect nu s-ar putea desfăşura fără sprijinul Kaufland România.
•"Mişcarea #rezist - pentru că avem nevoie de curăţenie în spaţiul public."
Mişcarea a fost evidenţiată într-un demers lipsit de conotaţie politică, pentru faptul că încearcă să încurajeze societatea şi populaţia să îşi asume un rol civic important, de implicare, monitorizare şi reacţie la acţiunile factorilor de decizie.
Trimite un comentariu