AUDIENŢE RADIO 2017. Fără drept de apel, Bucureştiul rămâne al Radio Zu, în timp ce Kiss domină detaşat la nivel naţional şi în mediul urban, potrivit celui mai recent val de audienţe pentru toamna lui 2017, publicat astăzi de Asociaţia pentru Radio Audienţă.
Dacă Radio Zu înregistrează o scădere în cifre, Kiss FM a avut o creştere impresionantă. Postul a câştigat, la nivel naţional, peste 300.000 de ascultători faţă de valul toamnă 2016.
Creştere şi pentru radiourile RCS. Cea mai importantă este la Digi FM, care câştigă ascultători în Bucureşti, în ţară şi la oraşe. Pro FM are plusuri la oraşe şi în Bucureşti. Creşte şi Dance FM (cu acoperire doar în Bucureşti).
După mai multe valuri de scădere, Virgin Radio (fostul Radio 21), a avut prima creştere.
Concluzii:
BUCUREŞTI. Radio Zu rămâne lider în Capitală, însă începe să scadă faţă de valul similar din 2016. Dacă în toamna lui 2016, Radio ZU avea, în medie, 288.000 de ascultători, în toamna aceasta postul a ajuns la 257.000. Este o diferenţă de peste 30.000 de persoane.
Pe acelaşi trend descendent se află şi locul al doilea din topul pe Bucureşti: Radio România Actualităţi care a avut în valul toamnă 2017, în medie, 200.000 de ascultători.
Locul al treilea, ocupat de Kiss FM, rămâne la o distanţă notabilă de primele două, însă creşte. Postul s-a apropiat de 170.000 de ascultători, media în Capitală.
Cea mai importantă creştere s-a simţit la Digi FM. Postul a urcat la o medie de aproape 59.000 de ascultători în valul de toamnă, cu 25.000 mai mulţi decât în acelaşi val din 2016.
De altfel, mai multe radiouri din grupul RCS au fost pe creştere în valul de toamnă. Dance FM, post coordonat de Marius Onuc, a ajuns la o medie de 68.000 de ascultători, cu aproape 20.000 mai mulţi decât în acelaşi val de audienţe din 2016.
Creştere a fost şi la Pro FM, care a câştigat în Capitală aproape 23.000 de ascultători. Reamintim că în toamnă postul şi-a schimbat echipa de matinal, fiind prezentat de Ramona Dumitrescu şi Sebastian Coţofană.
Radio Guerrilla a crescut uşor în Bucureşti. Postul a ajuns, în valul de toamnă la o medie de 57.600 de ascultători. O creştere de peste 7.000 de persoane.
URBAN. Cele mai mari creşteri: Kiss FM şi Digi FM. Kiss FM este liderul radiourilor la oraşe, cu o medie de peste 1,4 milioiane de ascultători, în valul de toamnă 2017. Postul a câştigat mai bine de 128.000 de ascultători faţă de valul din toamna lui 2016.
Şi Digi FM se menţine pe trendul ascedent, ca şi în valurile precedente. Postul a câştigat de la o toamnă la alta 78.000 de ascultători, ajungând la 412.000, media.
Cele mai notabile scăderi au fost la Radio România Actualităţi şi la Radio Zu. Postul de radio al Intact rămâne al doilea cel mai ascultat la oraşe, cu o medie de aproape 1,2 milioane de ascultători. Cu toat acestea, radioul a scăzut cu aproape 84.000 de ascultători faţă de valul de toamnă 2016.
Şi Europa FM rămâne pe un trend descendent. Postul a coborât la aproape 960.000 de persoane, dar cu o scădere mai moderată faţă de ZU şi România Actualităţi.
În schimb, fratele din acelaşi grup, Virgin Radio (fostul Radio 21) a început să crească. Postul a ajuns la 381.000 de ascultători, cu 21.000 mai mulţi decât în toamna lui 2016.
NAŢIONAL. Kiss FM, creştere spectaculoas lan nivel naţional. Postul a ajuns la o medie de 2,4 milioane de ascultători cu peste 300.000 mai mulţi.
Radio ZU este al doilea, cu un minus de 94.000 de persoane. Postul a avut în valul de toamnă, o medie de 1,8 milioane de ascultători.
Scădere importantă şi pentru locul al treilea ocupat de Radio România Actualităţi, care a ajuns la 1,7 milioane de ascultptori, cu aproape 300.000 mai puţini decât în acelaşi val din 2016.
Dacă la oraşe şi în Bucureşti a scăzut, după media naţională a scăzut. Este vorba despre Pro FM care în toamna lui 2017 avea o medie de aproape 900.000 de persoane, cu aproape 70.000 mai puţini decât în valul toamnă 2016.
O altă creştere notabilă a fost la Digi FM, care a ajuns la 650.000 de ascultători, media, cu 165.000 mai mulţi decât în valul toamnă 2016.
Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valurile august-decembrie 2017 şi august-decembrie 2016:
BUCURESTI | Toamna 2017 | Toamna 2016 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Radio ZU | 257.300 | 288.400 | -31.100 |
2 | Romania Actualitati | 202.000 | 233.100 | -31.100 |
3 | Kiss FM | 169.200 | 160.900 | 8.300 |
4 | Magic FM | 139.100 | 135.500 | 3.600 |
5 | Europa FM | 132.100 | 139.000 | -6.900 |
6 | Pro FM | 108.800 | 85.900 | 22.900 |
7 | Rock FM | 105.700 | 110.200 | -4.500 |
8 | Romantic FM | 88.800 | 76.100 | 12.700 |
9 | Virgin Radio (fostul Radio 21) | 69.900 | 65.200 | 4.700 |
10 | Dance FM | 67.800 | 48.100 | 19.700 |
11 | Digi FM | 58.900 | 33.800 | 25.100 |
12 | Radio Guerrilla | 57.600 | 49.900 | 7.700 |
13 | National FM | 53.900 | 49.900 | 4.000 |
14 | Antena Satelor | 39.900 | 40.400 | -500 |
15 | Romania Cultural | 37.200 | 22.300 | 14.900 |
16 | Itsy Bitsy | 32.300 | 24.100 | 8.200 |
17 | Vibe FM | 28.300 | 23.400 | 4.900 |
18 | Bucuresti FM | 20.300 | 19.100 | 1.200 |
19 | Smart FM | 15.700 | 21.600 | -5.900 |
20 | Radio Romania Muzical | 14.400 | 17.900 | -3.500 |
21 | Tananana | 12.400 | 14.600 | -2.200 |
22 | Radio Seven | 2.900 | 1.400 | 1.500 |
23 | Radio Impuls | N/ A | 4.900 | |
24 | Gold FM | N/A | - |
*total populaţie peste 11 ani
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în valurile august-decembrie 2017 şi august-decembrie 2016:
URBAN | Toamna 2017 | Toamna 2016 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 1.460.900 | 1.332.700 | 128.200 |
2 | Radio ZU | 1.199.200 | 1.283.100 | -83.900 |
3 | Romania Actualitati | 1.074.400 | 1.235.300 | -160.900 |
4 | Europa FM | 959.500 | 985.100 | -25.600 |
5 | Pro FM | 542.600 | 579.400 | -36.800 |
6 | Magic FM | 492.000 | 575.100 | -83.100 |
7 | Digi FM | 412.000 | 333.400 | 78.600 |
8 | Virgin Radio (Fostul Radio 21) | 381.800 | 360.800 | 21.000 |
9 | Rock FM | 252.100 | 256.600 | -4.500 |
10 | Antena Satelor | 202.700 | 185.200 | 17.500 |
11 | National FM | 153.200 | 191.500 | -38.300 |
12 | Radio Romania Cultural | 148.700 | 146.100 | 2.600 |
13 | Radio Romania Craiova | 141.800 | 149.300 | -7.500 |
14 | Radio Romania Timisoara | 120.100 | 88.000 | 32.100 |
15 | Radio Romania Resita | 113.000 | 108.100 | 4.900 |
16 | Radio Romania Iasi | 108.800 | 115.400 | -6.600 |
17 | Bucuresti FM | 66.300 | 80.200 | -13.900 |
18 | Radio Romania Constanta | 49.000 | 28.200 | 20.800 |
19 | Radio Romania Targu Mures | 44.000 | 70.000 | -26.000 |
20 | Radio Romania Cluj | 39.100 | 74.800 | -35.700 |
*total populaţie peste 11 ani
Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valurile august-decembrie 2017 şi august-decembrie 2016:
NATIONAL | Toamna 2017 | Toamna 2016 | Diferenta | |
---|---|---|---|---|
1 | Kiss FM | 2.462.100 | 2.155.100 | 307.000 |
2 | Radio ZU | 1.866.100 | 1.960.600 | -94.500 |
3 | Romania Actualitati | 1.731.900 | 2.025.600 | -293.700 |
4 | Europa FM | 1.337.500 | 1.381.700 | -44.200 |
5 | Pro FM | 896.700 | 965.600 | -68.900 |
6 | Antena Satelor | 701.600 | 699.400 | 2.200 |
7 | Magic FM | 653.800 | 700.600 | -46.800 |
8 | Digi FM | 650.300 | 485.300 | 165.000 |
9 | Virgin Radio (fostul Radio 21) | 468.000 | 563.000 | -95.000 |
10 | Radio Romania Iasi | 432.300 | 395.900 | 36.400 |
11 | Radio Romania Craiova | 414.200 | 403.400 | 10.800 |
12 | Rock FM | 269.900 | 290.700 | -20.800 |
13 | National FM | 219.500 | 251.800 | -32.300 |
14 | Radio Romania Cultural | 196.400 | 208.000 | -11.600 |
15 | Radio Romania Timisoara | 182.700 | 191.400 | -8.700 |
16 | Radio Romania Resita | 173.600 | 190.500 | -16.900 |
17 | Radio Romania Tg. Mures | 117.900 | 116.000 | 1.900 |
18 | Bucuresti FM | 103.600 | 98.100 | 5.500 |
19 | Radio Romania Cluj | 103.300 | 134.300 | -31.000 |
20 | Radio Romania Constanta | 72.200 | 36.500 | 35.700 |
*total populaţie peste 11 ani
Comentarii
Guerrilla de Dimineata cu Dobro, Gilda si Matei, a reusit o performanta de exceptie in valul de toamna 2017: ocupa locul 2 pe Bucuresti, dupa Zu, pe Public Comercial, 18-49 ani, Daily Reach, intervalul orar 08:00-10:00 a.m. Repet, LOCUL 2 PE BUCURESTI, dupa ZU, pe cea mai cautata categorie de public dpdv comercial, inainte de KissFM, Rock, Magic samd.
Cui nu-i place - si sigur nu sunt putini, indeosebi hateri si radiouri concurente - sa mearga sa studieze datele, dar profi, nu cu "asa cred" sau "am auzit eu" ori " Dobro e nashpa". Dupa, sa vina si sa contrazica aceasta postare.
Mai mult, Guerrilla de Dimineata are cele mai bune demografice din FM-ul romanesc. Ca intotdeauna. Guerrilla de DImineata este matinalul Premium. Asadar, multi, dar culti! :)
1. 69,4 % au varste sub 39 de ani
2. 89,2 % au studii superioare
3. 87,2 % au statut social AB – de departe, cea mai mare pondere din FM
4. 3.560 lei venitul mediu pe membru al gospodariei – de departe, cel mai mare din FM
Ma bucur sa aud, zilnic, cum Gilda si Matei incearca sa-l calmeze si inteleg opinia publicului Guerrilla. Felicitari Gilda si Matei, sunteti viitorul Radio Guerrilla.
Din pacate PSD si-a bagat coada in Radio Gu3rrilla si Dobro isi vinde ascultatorii pe galbeni.
Chiar am crezut la relansare ca este un Radio neafiliat politic. Chiar am promovat aceasta ideea prietenilor si ii incurajam sa asculte.
Consider ca Dobro trebuie sa aiba barbatia sa-si asume campania PRO PSD, sa recunoasca ca vor sa obtina (statii, frecvente) foloase prin colaborarea cu puterea si publicul nu o sa-l mai judece. Asumarea este un act de curaj si barbatie.
Dimineata, eram socat cum promova un matinal, care nu este in primele 10 din Bucuresti, ca este pe locul 2 in Bucuresti. A invatat repede de la PSD, cum sa promovezi cifrele in favoarea ta. Sunt curios cum este matinalul in perioada actuala, pentru ca audienta prezentata este din perioada in care Dobro nu preamarea partidul PSDrag.
Mare pacat sa pierdem identitatea Radio Guerrilla din cauza PSD, sa cites si sa scriu mesaje cu tente politice referitor la Radio Guerrilla.
Cat despre Dobrovolschi, omul isi exprima niste puncte de vedere personale. Ai observat o tendinta a intregului colectiv spre o directie anume? Daca da, unde (ziua, ora si minutul)?
Cresterea reala 2016-2017 e de nici 3000 ascultatori comerciali, cum a postat cineva mai devreme aici.
Cu alte ocazii era atent la detalii, dar acum Guerrilla chiar pare a fi in proces de migrare spre alt target, din pacate. Inca nu prea mai ai alternative la Guerrilla dimineata, chiar si asa cum sunt ei... macar aud bancul cu moda noua.
Rock FM... are 7 piese in playlist si teasere la matinal care te roaga sa schimbi postul. Dar se pare ca multi nu o fac.
Dance FM ramane singurul ascultabil all day long, si se vede asta si in sondaje, o crestere majora. Viata bate filmul, posturi in care s-a investit de sute de ori mai mult sunt batute de unul ieftin, dar cu personalitate, facut cu cap. Bravo.
Digi a devenit CHR+news, pare sa prinda brandul si formatul actual, nu e rau.
In viitor (nu neaparat unul apropiat, dar poate fi o strategie pe termen lung) Digi FM ar putea lua locul ProFM-ului ca pozitionare pe piata, iar DanceFM frecventele. Cu o promovare corecta, ambele ar putea creste frumos. Nu stiu cat mai au de gand sa tina la brandul PRO.
De subliniat ca pe publicul comercial DanceFM are 62.000 ascultatori, mult peste Digi (48000) si ProFM (46000). Si peste Guerilla (48500) desigur.