AUDIENŢE TALK-SHOW. Cum îşi împart Antena 3 şi România TV clasamentul talk-show-urilor? România TV are cea mai vizionată dezbatere, dar Antena 3 domină topul, ca număr de emisiuni.
Situaţia din ianuarie:
România TV a dat talk-showul lunii ianuarie: România în 60 de minute a fost cea mai urmărită emisiune de dezbateri. A fost urmată de Adevăruri ascunse, show-ul cu numerologi şi parapsihologie moderat de Dana Grecu pe Antena 3.
Sinteza zilei cu Mihai Gâdea completează top 3.
Două lucruri de notat:
1. Periodicitatea. România în 60 de minute, (de pe România TV) este un program prezentat, din două în două săptămâni, sâmbăta şi duminica, de Denisa Pascu. Adevăruri ascunse, cu Dana Grecu, este un program săptămânal. Sinteza zilei a fost pe post aproape zilnic.
2. Publicul sărac în tineri. Staţiile de ştiri au un procent de tineri foarte scăzut. Dezbaterile TV, de asemnea, ţin pe post un public între 18 şi 49 de ani puţin numeros: niciun show nu atinge nici măcar 80.000 de telespectatori media (în condiţiile în care, în total, cel mai tare talk-show numără peste 800.000 de români).
Paginademedia.ro vă prezintă cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie:
NAŢIONAL. Cel mai urmărit talk-show din ianuarie, România în 60 de minute, a ţinut pe post, în medie, 830.000 de români. Mult peste locul doi, Dana Grecu cu Adevăruri ascunse (Antena 3), cu 560.000 de români la televizor.
Locul trei pentru Sinteza zilei, cu o medie de 550.000 de persoane la fiecare ediţie.
Cum îşi împart România TV şi Antena 3 topul naţional? Antena 3 are 12 emisiuni în top, România TV este în clasament cu cinci producţii.
În afară de Antena 3 şi România TV, în top 20 au intrat două talk-show-uri de la TVR 1 (Ultima ediţie şi România 9) şi unul de la B1 TV (Talk B1 - 20.00, moderat de Nadia Ciurlin).
De la Realitatea TV, cel mai urmărit talk-show a fos Jocuri de putere, cu Rareş Bogdan. Cu mai puţine difuzări în ianuarie, Jocuri de putere a avut o medie de 130.000 de români şi nu a prins top 20.
URBAN. Şi la oraşe, acelaşi top 3: România în 60 de minute (cu aproape jumătate de milion de telespectatori în mediul urban), apoi Adevăruri ascunse (Antena 3) şi Sinteza zilei (Antena 3).
Acelaşi raport de emisiuni în top: 12 de la Antena 3, 4 de la România TV.
O singură emisiune de la TVR 1 în Top 20: Ultima ediţie. Câte o emisiune au în top Digi 24 (Jurnal de seară, cu Cosmin Prelipceanu) şi B1 TV (360, cu Alina Bădic)
Imediat "sub linie", nu prind top 20 la oraşe, Jocuri de putere, cu Rareş Bogdan (95.000 de telespectator) şi România 9, cu Ionuţ Cristache (TVR 1), cu puţin peste 90.000 de telespectatori la oraşe.
COMERCIAL. Cifrele mari ale dezbaterilor la nivel naţional şi la oraşe nu se regăsesc pe publicul comercial. Ca de obicei, foarte puţini tineri urmăresc talk-show-urile de pe posturile TV. Câteva exemple:
România în 60 de minute, prima poziţie, numără puţin peste 70.000 de telespectatori din segmentul comercial (şi are un total de 830.000)
Adevăruri ascunse, tot 70.000 (din peste jumătate de milion total).
Sinteza zilei, cu Mihai Gâdea, undeva la 50.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani.
Nu mai puţin de 16 din 20 de dezbateri ale lunii ianuarie nici măcar nu ajung la 50.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani ca medie.
Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Post | Persoane | Rtg% | |
---|---|---|---|---|
1 | Romania in 60 de minute | Romania TV | 830.000 | 4.6 |
2 | Adevaruri ascunse | Antena 3 | 563.000 | 3.2 |
3 | Sinteza zilei | Antena 3 | 547.000 | 3.1 |
4 | Romania la raport | Romania TV | 530.000 | 3 |
5 | Subiectiv | Antena 3 | 501.000 | 2.8 |
6 | Adevaruri de viata | Antena 3 | 494.000 | 2.8 |
7 | Editia de seara | Romania TV | 475.000 | 2.7 |
8 | Exces de putere | Antena 3 | 469.000 | 2.6 |
9 | Punctul de intalnire | Antena 3 | 425.000 | 2.4 |
10 | Editie speciala - Talk-Show | Romania TV | 419.000 | 2.3 |
11 | Ultima ora | Romania TV | 408.000 | 2.3 |
12 | 100 de minute | Antena 3 | 350.000 | 2 |
13 | Descoperiti | Antena 3 | 335.000 | 1.9 |
14 | Esential | Antena 3 | 291.000 | 1.6 |
15 | Ultima editie | TVR 1 | 249.000 | 1.4 |
16 | Previziuni | Antena 3 | 217.000 | 1.2 |
17 | Income | Antena 3 | 213.000 | 1.2 |
18 | Be EU | Antena 3 | 194.000 | 1.1 |
19 | Romania 9 | TVR 1 | 193.000 | 1.1 |
20 | Talk B1 - 20.00 | B1TV | 171.000 | 1 |
Sursa: Kantar Media. Copyright: ARMA
Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna ianuarie, la nivel URBAN:
URBAN | Post | Persoane | Rtg% | |
---|---|---|---|---|
1 | Romania in 60 de minute | Romania TV | 493.000 | 5.1 |
2 | Adevaruri ascunse | Antena 3 | 398.000 | 4.1 |
3 | Sinteza zilei | Antena 3 | 378.000 | 3.9 |
4 | Subiectiv | Antena 3 | 350.000 | 3.6 |
5 | Adevaruri de viata | Antena 3 | 332.000 | 3.4 |
6 | Romania la raport | Romania TV | 307.000 | 3.2 |
7 | Exces de putere | Antena 3 | 287.000 | 3 |
8 | Punctul de intalnire | Antena 3 | 285.000 | 3 |
9 | Editie speciala - Talk-Show | Romania TV | 271.000 | 2.8 |
10 | Editia de seara | Romania TV | 265.000 | 2.8 |
11 | 100 de minute | Antena 3 | 233.000 | 2.4 |
12 | Descoperiti | Antena 3 | 225.000 | 2.3 |
13 | Ultima ora | Romania TV | 216.000 | 2.2 |
14 | Esential | Antena 3 | 202.000 | 2.1 |
15 | Income | Antena 3 | 151.000 | 1.6 |
16 | Previziuni | Antena 3 | 140.000 | 1.4 |
17 | Be EU | Antena 3 | 113.000 | 1.2 |
18 | Ultima editie | TVR 1 | 106.000 | 1.1 |
19 | Jurnalul de seara | Digi 24 | 103.000 | 1.1 |
20 | 360 | B1 | 97.000 | 1 |
Sursa: Kantar Media. Copyright: ARMA
Cele mai urmărite emisiuni talk-show în luna noiembrie, pe segmentul COMERCIAL:
COMERCIAL | Post | Persoane | Rtg% | |
---|---|---|---|---|
1 | Romania in 60 de minute | Romania TV | 73.000 | 1.6 |
2 | Adevaruri ascunse | Antena 3 | 71.000 | 1.6 |
3 | Sinteza zilei | Antena 3 | 55.000 | 1.2 |
4 | Romania la raport | Romania TV | 54.000 | 1.2 |
5 | Adevaruri de viata | Antena 3 | 49.000 | 1.1 |
6 | Editia de seara | Romania TV | 46.000 | 1 |
7 | Editie speciala - Talk-Show | Romania TV | 43.000 | 1 |
8 | Subiectiv | Antena 3 | 41.000 | 0.9 |
9 | Punctul de intalnire | Antena 3 | 39.000 | 0.9 |
10 | Ultima editie | TVR 1 | 36.000 | 0.8 |
11 | Exces de putere | Antena 3 | 34.000 | 0.8 |
12 | Descoperiti | Antena 3 | 34.000 | 0.8 |
13 | Ultima ora | Romania TV | 33.000 | 0.7 |
14 | 100 de minute | Antena 3 | 32.000 | 0.7 |
15 | Income | Antena 3 | 32.000 | 0.7 |
16 | Jurnalul de seara | Digi 24 | 30.000 | 0.7 |
17 | Esential | Antena 3 | 28.000 | 0.6 |
18 | 360 | B1 | 25.000 | 0.6 |
19 | Poveste dupa poveste | TVR 1 | 24.000 | 0.5 |
20 | Jocuri de putere | Realitatea TV | 24.000 | 0.5 |
Sursa: Kantar Media. Copyright: ARMA
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
https://en.wikipedia.org/wiki/Numerology
(v. bibliografia)
"Numerology and science do not go hand in hand .
...worse case it may also affect your mental health."
De asta, informatia si comentariul nu merg mana in mana, ci separat. Ca amesteci cifre obiective cu analize superficiale si usor tendentioase.
O problema a acestui site e ca da si stiri, da si lucruri de pr sau marketing ale unor emisiuni sau vedete, in loc sa faca analiza serioasa. Degeaba ai cifre, daca nu arati ca intelegi ce iti spun si poti sa explici si altora.
Slab argument. Atunci de ce nu le urmaresc pe celelalte? De ce nu se uita la televiziunile anti psd? Va spun eu de ce: pentru ca nu le pasa. Pentru ca reactioneaza pavlovian atunci cand sunt stimulati. De-aia nu se duc nici la vot...
Dar continuati sa va mintiti.
Bref: nu cred ca unul de 18 ani are o putere de cumparare mai mare decat unul de 50 de ani, asadar definitia publicului comercial e destul de stupida. Varsta medie a milonarilor din top 300 capital este 55 de ani.
PS: fac parte din "publicul comercial", dar asta nu ma impiedica sa fiu obiectiv.
Tinerii nu prea privesc RTV si A3 in general, nu e vorba de dezbateri in special.
RTV si A3 au un public 18-49 undeva la 10% din total audienta.