AUDIENŢE. Din ciclul Ştiaţi că... aseară a fost semifinala selecţiei naţionale Eurovision pe TVR 1? Mulţi tineri nu au ştiut. Chiar foarte mulţi!
Semifinala Eurovision, pusă somptuos în scenă la Iaşi, într-un spectacol care s-a întins pe aproape trei ore, aproape că nu a existat pentru publicul tânăr.
Datele de audienţă arată că TVR 1 a avut o audienţă de doar 25.000 de telespectatori din targetulcomercial 18-49 de ani. Adică de 22 de ori mai puţin decât avea Pro TV pe interval, cu filmul Wolverine!
Interesantă a fost aseară situaţia dintre "Antenele surori". Cu Darius Vâlcov în platou, Antena 3 a fost peste Antena 1 la nivelul întregii ţări şi la oraşe (mai ales la oraşe!). Pe publicul comercial însă, Antena 3 a fost mult în urma generalistei Antena 1 (care difuza un film cu Jason Statham, actor care "rupe" audienţele când este pe Pro TV. A fost mai modest însă la Antenă).
Paginademedia.ro vă prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul Eurovision (21.00-23.45):
NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, semifinala Eurovision a fost urmărită pe TVR 1 de 280.000 de români. Postul public TVR 1 a fost pe poziţia a şaptea, cu o audienţă de cinci ori mai mică decât a celor mai vizionate posturi pe interval, Pro TV (cu o medie de peste 1,3 miloane de români la filmul Wolverine) şi Kanal D (cu aproape 1,3 milioane de români la Exatlon).
Intersantă este poziţia Antenelor: Antena 3, cu Darius Vâlcov în platou, a fost cu puţin peste Antena 1, care difuza un film cu Jason Statham (Cursă mortală).
URBAN. La oraşe, Eurovision a ţinut în faţa televizoarelor 180.000 de telespectatori. Locul în clasament: şapte.
Şi aici, pe intervalul competiţiei Pro TV şi Kanal D au fost cele mai urmărite. Cu o menţiune: dacă la nivel naţional Pro TV şi Exatlon erau aproape la egalitate, la oraşe Pro TV are un avans considerabil: 730.000 media Pro TV, faţă de sub 500.000 la Kanal D.
O altă menţiune, identică, în cazul altor posturi: Antena 3, foarte uşor peste Antena 1 la nivel naţional (practic, egalitate de rating), a avut la oraşe un avans clar în faţa postului "din familie": 330.000 la Antena 3 cu Vâlcov, 270.000 la Antena 1 cu Jason Statham.
COMERCIAL. Dacă la nivel naţional şi la oraşe TVR 1 a reuşit să fie în primele zece staţii, pentru publicul tânăr comercial Eurovisionul nu s-a bucurat de interes: doar 26.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani. Adică de 18 ori mai puţini decât la Pro TV.
Ce s-a întâmplat între "Antenele surori"? Dacă la nivel naţional şi la oraşe Antena 3 stătea mai bine, pe publicul tânăr nu se bucură de acelaşi interes. Postul de ştiri a avut pe publicul tânăr audienţe de trei ori mai mici decât Antena 1.
De menţionat că în prima semifinală de la Eurovision s-au calificat şase concurenţi din 10:
- Army Of Love - Bella Santiago
- Destin – Trooper
- Skyscraper - Teodora Dinu
- We Are The Ones - Claudiu Mirea
- Without You (Sin Ti) - Dya & Lucian Colareza
- Underground – Vaida (votul publicului)
Audienţa posturilor TV duminică, 27 ianuarie, pe intervalul Eurovision (21.00-23.45), la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 1.346.000 | 7.6 | 17.6 |
2 | Kanal D | 1.277.000 | 7.2 | 16.7 |
3 | Antena 3 | 517.000 | 2.9 | 6.8 |
4 | Antena 1 | 514.000 | 2.9 | 6.7 |
5 | Romania TV | 507.000 | 2.9 | 6.6 |
6 | Prima TV | 463.000 | 2.6 | 6.1 |
7 | TVR 1 | 281.000 | 1.6 | 3.7 |
8 | Pro 2 | 263.000 | 1.5 | 3.4 |
9 | TVR 2 | 222.000 | 1.3 | 2.9 |
10 | Realitatea TV | 172.000 | 1 | 2.2 |
11 | ETNO | 127.000 | 0.7 | 1.7 |
12 | National TV | 121.000 | 0.7 | 1.6 |
13 | DigiSport 2 | 117.000 | 0.7 | 1.5 |
14 | B1TV | 90.000 | 0.5 | 1.2 |
15 | Antena Stars | 76.000 | 0.4 | 1 |
16 | Pro Cinema | 75.000 | 0.4 | 1 |
17 | Minimax | 64.000 | 0.4 | 0.8 |
18 | Nickelodeon | 58.000 | 0.3 | 0.8 |
19 | DigiSport 1 | 56.000 | 0.3 | 0.7 |
20 | Boomerang | 55.000 | 0.3 | 0.7 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 27 ianuarie, pe intervalul Eurovision (21.00-23.45), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 727.000 | 7.6 | 18.1 |
2 | Kanal D | 495.000 | 5.2 | 12.3 |
3 | Antena 3 | 329.000 | 3.4 | 8.2 |
4 | Antena 1 | 272.000 | 2.8 | 6.8 |
5 | Romania TV | 265.000 | 2.8 | 6.6 |
6 | Prima TV | 213.000 | 2.2 | 5.3 |
7 | TVR 1 | 182.000 | 1.9 | 4.5 |
8 | Pro 2 | 135.000 | 1.4 | 3.4 |
9 | TVR 2 | 122.000 | 1.3 | 3 |
10 | Realitatea TV | 105.000 | 1.1 | 2.6 |
11 | DigiSport 2 | 74.000 | 0.8 | 1.8 |
12 | National TV | 53.000 | 0.6 | 1.3 |
13 | Pro Cinema | 49.000 | 0.5 | 1.2 |
14 | B1TV | 47.000 | 0.5 | 1.2 |
15 | DigiSport 1 | 42.000 | 0.4 | 1 |
16 | Digi 24 | 37.000 | 0.4 | 0.9 |
17 | Happy Channel | 36.000 | 0.4 | 0.9 |
18 | Antena Stars | 33.000 | 0.3 | 0.8 |
19 | Paramount | 33.000 | 0.3 | 0.8 |
20 | Diva | 32.000 | 0.3 | 0.8 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 27 ianuarie, pe intervalul Eurovision (21.00-23.45), pe publicul COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 461.000 | 10.7 | 29.3 |
2 | Kanal D | 191.000 | 4.5 | 12.2 |
3 | Antena 1 | 158.000 | 3.7 | 10 |
4 | Prima TV | 67.000 | 1.6 | 4.3 |
5 | Pro 2 | 55.000 | 1.3 | 3.5 |
6 | Romania TV | 53.000 | 1.2 | 3.4 |
7 | Antena 3 | 48.000 | 1.1 | 3 |
8 | TVR 2 | 41.000 | 1 | 2.6 |
9 | DigiSport 2 | 33.000 | 0.8 | 2.1 |
10 | Realitatea TV | 30.000 | 0.7 | 1.9 |
11 | TVR 1 | 26.000 | 0.6 | 1.7 |
12 | National TV | 22.000 | 0.5 | 1.4 |
13 | Pro Cinema | 20.000 | 0.5 | 1.3 |
14 | Comedy Central | 19.000 | 0.4 | 1.2 |
15 | History | 18.000 | 0.4 | 1.1 |
16 | DigiSport 1 | 16.000 | 0.4 | 1 |
17 | AXN | 14.000 | 0.3 | 0.9 |
18 | Antena Stars | 12.000 | 0.3 | 0.8 |
19 | Boomerang | 12.000 | 0.3 | 0.7 |
20 | Disney | 10.000 | 0.2 | 0.6 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii