PROIECT SPECIAL. Analiză de campanie. Ce rezultate aduce o campanie derulată prin Instagram. Mai exact, prin noul instrument al reţelei sociale, mesajele vocale? Ce expunere poate asigura? Cum au fost aleşi "ambasadorii"? Ce alte componente a avut campania?
O analiză a unei campanii Samsung, derulată prin MSL The Practice şi Centrade Cheil, de la ideea de bază şi brief, până la cifre şi rezultate concrete.
Samsung a lansat în preajma sărbătorilor o campanie în online, în care o serie de ambasadori, printre care Dana Rogoz, Mihai Hash şi Deliric, au înregistrat mesaje pe Instagram pentru fani.
Sorina Fredholm, Dana Rogoz, Deliric, Octavian Graure, Christina One, Millo Simulov, Mirela Bucovicean, Cristian Vasile, Mihai Jurca, Mihai Hash, Teo Rogobete, Ovidiu Patrascu au fost ambasadorii Samsung. Fiecare dintre ei a înregistrat un mesaj în stil propriu, care a fost trimis utilizatorilor Samsung. Cei 12 sunt influenceri sunt din diferite categorii: fashion, travel, food, fotografie etc.
Pe lângă mesajele vocale de pe Instagram, campania a mai avut alte două elemente: un mesaj motivaţional de la Mihai Hash din campania de brand Samsung Do What You Can't şi o serie de poveşti pentru copii citite de Andi Vasluianu.
Video-urile în care poveştile sunt narate de Andi Vasluianu au fost filmate cu un Samsung Galaxy Note 9. Acestea au fost lansate alături de platforma A fost odată. O parte din poveşti au fost spuse şi în limbajul semnelor, pentru copii cu deficienţe de auz. Poveştile citite de Andi se găsesc aici
Obiectivul campaniei:
O comunicare cu membrii comunităţii Samsung dusă la un alt nivel, mult mai personal. Au fost targetaţi fanii brandului Samsung care sunt activi pe pagina oficială de Instagram.
Obiectivul a fost unul calitativ: s-a urmărit deschiderea unei comunicări mai personale cu oamenii, prin intermediul mesajelor directe.
Ultima inovaţie Instagram, folosită în campanie:
Inserarea mesajelor sub formă audio în conversaţii private este o funcţie nou adăugată de Instagram. Prin această campanie, Samsung şi-a propus să folosească mesajele vocale care pot avea acelaşi impact ca un mesaj video sau unul chiar mai mare, oamenii fiind forţaţi să se concentreze pe mesajul propriu-zis, nu şi pe imagini.
Rezultatul?
Postările cu mesajele video ale influencerilor postate în feed-ul de Instagram al Samsung România au depăşit 100K vizualizări/video, spre deosebire de alte clipuri de pe pagină, care au în medie 10K vizualizări.
Cele trei clipuri cu mesajele influencerilor postate în feed au adunat în total 31,3K impressions, 7,4K engagement şi un reach total de 20,7K.
Răspunsurile legate de campania Samsung, de la Ioana Sigarteu, Corporate Communication Manager Samsung Electronics România:
Cum au fost alesi cei 12 ambasadori?
Samsung lucrează cu mulţi influenceri, din diferite categorii – fashion, travel, food, fotografie etc. Aşadar, totul a pornit de la a-i întreba pe toţi cei cu care lucrăm în mod obişnuit dacă vor să înregistreze un mesaj special de Crăciun pentru comunitatea de utilizatori Samsung.
12 dintre ei au răspuns pozitiv şi au trimis mesajul lor: Sorina Fredholm, Dana Rogoz, Deliric, Octavian Graure, Christina One, Millo Simulov, Mirela Bucovicean, Cristian Vasile, Mihai Jurca, Mihai Hash, Teo Rogobete, Ovidiu Patrascu.
Ce au facut, efectiv, fiecare dintre cei 12 ambasadori?
Pe toţi 12 i-am rugat să facă urarea de sărbători în stilul lor, să adreseze comunităţii un mesaj personalizat.
Majoritatea s-au filmat, iar noi am gândit reprofilarea mesajului şi în format audio, care a fost trimis apoi în conversaţiile private cu fanii Samsung care ne-au scris urări pe Instagram, exploatând astfel noua opţiune disponibilă din decembrie pe reţeaua de socializare.
Mesajul principal al campaniei? Brieful?
Ceea ce ne-am propus prin această campanie a fost să ducem comunicarea cu utilizatorii Samsung la un alt nivel, unul mai personal.
Am vrut să ne adresăm – pe cât posibil – fiecăruia dintre fanii brand-ului care sunt activi pe pagina oficială de Instagram. În ceea ce priveşte mesajele de transmis utilizatorilor, nu le-am impus niciun fel de restricţii influencerilor, brieful fiind să le ureze celor din comunitatea noastră mesaje de Sărbători în stilul lor propriu.
Am vrut să fie totul cât mai autentic, motiv pentru care le-am dat libertate de exprimare.
Ce audienta au cei 12 ambasadori (folowers etc)?
Cei 12 influenceri au o audienţă cumulată pe Instagram de aproape 900K followers.
De ce ati ales aceasta varianta pentru campania Samsung. Mesaje vocale adica?
Am vrut o abordare cât mai autentică şi personală, să ne adresăm one-on-one utilizatorilor Samsung. Iar ideea cu mesajele vocale a venit ca o reacţie firească la update-ul făcut de Instagram, care permite de puţină vreme şi inserarea mesajelor audio în conversaţiile private.
În plus, cu ocazia asta, utilizatorii au putut să vadă live cum funcţionează ea – primind cu ocazia asta un mesaj special de la o persoană cunoscută. Credem că mesajele vocale pot fi folosite cu succes în campanii prin care vrem să ajungem la cât mai mulţi oameni.
Acestea au un impact egal sau câteodată chiar mai mare decât mesajele video, pentru că este mult mai simplu să transmiţi un mesaj în acest format. Oamenii vor fi practic forţaţi să se focuseze pe informaţia livrată, nu există posibilitatea să fie distraşi de imagini.
Care au fost rezultatele?
Postările cu mesajele video ale influencerilor postate în feed-ul de Instagram al Samsung România au depăşit numărul de vizualizări obişnuite, depăşind 100K vizualizări/video, spre deosebire de alte clipuri care au în medie 10K vizualizări. Cele trei clipuri cu mesajele influencerilor postate în feed au adunat în total 31,3K impressions, 7,4K engagement şi un reach total de 20,7K.
Fireşte, ne-am dorit ca mesajele create de brand ambasadorii Samsung să ajungă la cât mai mulţi fani ai paginii de Instagram, dar, în cazul acestei campanii, obiectivul a fost mai degrabă unul calitativ: am vrut să stârnim curiozitatea oamenilor care ne urmăresc îndeaproape şi să deschidem o comunicare mult mai personală cu ei, prin intermediul unor mesaje directe.
Pe langa cei 12 influenceri, care au fost celelalte componente ale campaniei?
Ca parte a campaniei de Sărbători a Samsung amintim şi video-ul motivaţional al lui Mihai Hash.
De asemenea, am lansat alături de A fost odată, o serie de video-uri filmate cu Note 9 si narate de Andi Vasluianu în care acesta din urmă le citeşte poveşti copiilor. Scopul a fost acela de a răspândi magia sărbătorilor şi de a le face o bucurie copiilor de toate vârstele.
Cate povesti a citit Vasluianu?
Poveştile citite de Andi Vasluianu (4 la număr) pot fi găsite aici: https://www.facebook.com/afostodata/videos/929370527262670/.
Un aspect important de punctat aici este că o parte din poveşti au fost spuse în limbajul semnelor.
Ele pot fi găsite aici: https://afostodata.net/povesti-in-limbajul-semnelor/.
Autor: Advertorial publicitatepaginademedia.ro
Trimite un comentariu