Când CNA vrea, CNA poate. După mai mulţi ani în care Kanal D făcuse aproape o tradiţie în a depăşi minutele de publicitate cu orele, iar CNA făcuse la rândul său o tradiţie în a-i da amenda maximă de 200.000 de lei, postul a fost de data aceasta cuminte.
Chiar şi membrii CNA s-au declarat surprinşi când au văzut monitorizările. Monitorizări în care Kanal D nu apărea deloc cu depăşiri. „Şi noi suntem şocaţi”, a remarcat Gabriel Tufeanu la prezentarea concluziilor.
CNA a făcut săptămâna aceasta analiza periodică a minutelor de publicitate difuzate de posturile de televiziune licenţiate în România.
Potrivit legii audiovizualului, televiziunile licenţiate în România au voie să difuzeze 12 minute de publicitate comercială pe oră (opt în cazul TVR). În afara promourilor sau a mesajelor de interes public. Este exclus şi teleshoppingul, care are alt regim (trebuie să aibă obligatoriu cel puţin 15 minute minute pe oră).
Ce a descoperit?
Faţă de alţi ani când se ajungeau şi la depăşiri cumulate de ore întregi, ceea ce se traduce în venituri mult mai mari din publicitate, televiziunile au fost destul de cuminţi. Cele mai mari de depăşiri de publicitate au fost de câteva minute în perioada analizată (august - decembrie 2018). În final, CNA a dat o somaţie postului Antena 1 pentru depăşiri cumulate de opt minute în cinci luni.
CONTEXT. Kanal D şi o istorie de amenzi pentru uriaşele depăşiri de publicitate
- Decembrie 2015 – Kanal D a fost amendat cu 200.000 de lei pentru 3 ore şi 43 de minute de publicitate peste limita admisă.
- Februarie 2016 – CNA a decis să oprească emisia Kanal D timp de 10 minute pentru şapte ore (!) de publicitate în plus
- Februarie 2017 – 200.000 de lei pentru depăşire de peste cinci ore
- Martie 2018 – 200.000 de lei pentru peste trei ore
- Mai 2018 – 150.000 de lei amendă pentru 2 ore şi 50 de minute
Comentarii