Au revenit jocurile de noroc cu suprataţă la TV. După o lungă absenţă de pe TV, s-au întors pe TV concursurile interactive în care oamenii sunt păcăliţi să sune pentru a răspunde la tot felul de întrebări facile, fiind suprataxaţi pentru fiecare apel.
Etno TV a „resuscitat-o” inclusiv pe Adela Lupşe, deja cunoscuta isterică devenită celebră la o emisiune asemănătoare de pe Naţional TV care ţipa la telespectatori: „Vreau să sune telefonul”.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat astăzi o serie de sesizări privind programe-concurs de pe Etno TV, încadrate la „Teleshopping”, din perioada iulie - noiembrie 2018, în care s-a reclamat, printre altele că:
„O emisiune unde se prezinta informatii false. Esti rugat sa suni pentru a castiga o suma afisata si cand suni esti taxat si pus sa suni din nou (nu intri in direct)”, s-a plâns un telespectator la CNA.
„Numărul la care am sunat pentru a oferi soluţia întrebării era invalid. Am sunat în timpul emisiunii transmisă în direct de 4 ori”, a menţionat un altul.
Moda concursurilor interactive, care te pune să ghiceşti soluţii facile, dar te arde la buzunar, nu e deloc nouă. În anii 2008 - 2010 a fost o adevărată haiducie pe TV.
Multe posturi adoptaseră acest model de emisiune, inclusiv TVR la un moment dat.
Care a fost decizia CNA de astăzi?
CNA a somat Etno TV să respecte legislaţia audiovizualului. Să "intre în legalitate". Cu alte cuvintă, să nu mai difuzeze emisiunile „interactive” cu suprataxă şi premii în bani. Cel puţin nu în această formă.
Valul de emisiuni, despre care Paginademedia.ro a scris, la vremea respectivă, a făcut CNA să dea o decizie în privinţa acestui tip de emisiuni. La începutul lui 2009 acest tip de emisiuni a fost mutat de CNA după ora 22.00.
În 2011, membrii de atunci ai CNA au modificat Codul Audiovizual, legislaţia secundară pe baza căreia funcţionează forul, astfel încât emisiunile interactive mai aveau voie pe TV doar în anumite condiţii, prevăzute la art 91.
După acea dată, apele s-au mai liniştit. Până acum.
Articolul invocat de CNA:
ART. 91 (1) Concursurile interactive pot fi difuzate în cadrul programelor audiovizuale numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) au drept scop exclusiv fidelizarea, divertismentul sau educarea publicului;
b) sunt inserate numai în programe educative şi de divertisment sau sunt difuzate ca emisiuni-concurs;
c) nu presupun taxă de participare directă sau disimulată, cum ar fi suprataxa percepută de serviciile de telefonie cu valoare adăugată;
d) respectă regulile informării corecte;
e) câştigurile sau premiile sunt atribuite în baza unui regulament adus la cunoştinţa publicului.
VIDEO. Momentul cu "isterica" de la concursurile interactive
Citeşte şi:
Comentarii
PRECIZEZ CA ASTA SE INTAMPLA AZI 13.10.2019,SI VOI SESIZA CNA IN ACEST CAZ,VOI DEPUNE INCLUSIV DOVADA APELULUI CATRE ACEST CONCURS FALS.
VALERIU.
E-5
B-7
Ca remarca secundara: cand o actrita se isterizeaza intr-un film romanesc, dupa ce evident se consuma ciorba, e acting genial, merita Ursul de Aur sau Ursus de Aur sau cum se numeste. Asta e o isterica, de unde sa stie ea care e treaba cu actingu'. Cati Ursusi are ea la activ? (intreb pt un prieten)
1) Emisiunea se încadrează la teleshopping pentru că sunând la 1204 telespectatorul cumpără "o sugestie de variantă loto, cu alte cuvinte şase numere pe le poate juca oricând". Suprataxa este strict pentru plata acelei sugestii de variantă, iar înscrierea la concurs nu presupune alte taxe.
2) Sunt unele reţele de pe care nu se poate suna la 1204 (ex. Digi). În aceste cazuri nu eşti taxat. Regulamentul spune clar că "Vodafone, Orange, Telekom și Telekom Mobile" sunt singurele reţele de pe care se poate apela numărul 1204.
Deci înainte să se plângă, telespectatorii ar trebui să se informeze care sunt condiţiile în care participă.
In curand se împlinesc 1 an de cand au inviat jocurile interactive.Am tot asteptat sa vina reactia de la CNA.A venit tarziu,dar bine ca a venit