AUDIENŢE. Câţi români au stat în faţa televizoarelor la ora 21.00, ca să vadă rezultatele exit-poll-urilor? Datele Paginademedia.ro arată că, însumat, peste 4,5 milioane de români se uitau la TV pe unul dintre posturile care difuzau primele estimări ale alegerilor pentru europarlamentare. Date pentru intervalul 21.00-21.05.
Pe ce posturi erau împărţiţi?
Din start, sunt de remarcat audienţele mult peste medie a tuturor staţiilor de ştiri.
La nivelul întregii ţări, cei mai mulţi erau pe Pro TV, urmat de România TV şi de Antena 3.
La oraşe, Pro TV - care îl avea în studio pe Cristian Tudor Popescu, era pe primul loc, dar aici poziţia a doua a fost a Antenei 3, peste România TV.
Pe publicul comercial, este de notat poziţia bună a Digi 24 (pe locul 3) şi locul mult mai jos al Antena 3 (locul 6 pe publicul tânăr).
Paginademedia.ro prezintă cifrele posturilor TV duminică, 26 mai, la rezutlatele Exit-Poll-urilor (21.021.05):
NAŢIONAL. Peste 4,5 milioane de români se uitau la cifrele Exit-Poll. Aproape 1,2 milioane de români erau pe Pro TV. Aproape 900.000 urmăreau datele pe România TV, iar 850.000 aveau televizoarele pe Antena 3.
Celelalte staţii care difuzau Exit-Poll-uri:
- Antena 1 - 472.000
- Digi 24 - 452.000
- Realitatea TV - 350.000
- B1 TV - 200.000
- TVR 1 - 175.000
URBAN. Şi la oraşe, cei mai mulţi telespectatori erau pe Pro TV pentru estimările rezultatelor: 650.000 de telespectatori. În mediul urban, Antena 3 a stat mai bine decât România TV: 600.000 de telespectatori pentru Antena 3, faţă de 530.000 la România TV.
Celelalte staţii cu Exit-Poll la oraşe:
- Digi 24 - 310.000
- Realitatea TV - 220.000
- Antena 1 -180.000
- TVR 1 - 77.000
- B1 TV - 73.000
COMERCIAL. Interesantă distribuţia publicului tânăr în primele minute de după ora 21.00. Cei mai mulţi telespectatori tineri erau pe Pro TV (300.000), iar pe România TV se uitau 125.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani.
Digi 24 a avut o poziţie mult mai bună pe publicul tânăr, decât pe celelalte targeturi: locul trei pentru canalul RCS.
Antena 3, care la nivel naţional şi la oraşe era foarte sus, are un public ceva "mai bătrân". Postul Intact este pe locul 6, după Antena 1 şi Kanal D.
Celelalte staţii cu Exit-Poll, pe publicul comercial:
- Antena 3 - 97.000
- Realitatea TV - 83.000
- TVR 1 - 21.000
- B1 TV - 15.000
Audienta posturilor TV duminică, 26 mai, la rezultatele Exit-Poll-urilor (intervalul 21:00-21:05), la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 1.177.000 | 6.6 | 15.3 |
2 | Romania TV | 885.000 | 5 | 11.5 |
3 | Antena 3 | 854.000 | 4.8 | 11.1 |
4 | Kanal D | 685.000 | 3.9 | 8.9 |
5 | Antena 1 | 472.000 | 2.7 | 6.1 |
6 | Digi 24 | 452.000 | 2.5 | 5.9 |
7 | Realitatea TV | 346.000 | 2 | 4.5 |
8 | Prima TV | 320.000 | 1.8 | 4.2 |
9 | National TV | 229.000 | 1.3 | 3 |
10 | B1TV | 199.000 | 1.1 | 2.6 |
11 | TVR 1 | 174.000 | 1 | 2.3 |
12 | TVR 2 | 140.000 | 0.8 | 1.8 |
13 | Pro 2 | 120.000 | 0.7 | 1.6 |
14 | ETNO | 92.000 | 0.5 | 1.2 |
15 | Antena Stars | 84.000 | 0.5 | 1.1 |
16 | Pro Cinema | 72.000 | 0.4 | 0.9 |
17 | Minimax | 67.000 | 0.4 | 0.9 |
18 | Happy Channel | 61.000 | 0.3 | 0.8 |
19 | DigiSport 1 | 60.000 | 0.3 | 0.8 |
20 | Boomerang | 57.000 | 0.3 | 0.7 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 26 mai, la rezultatele Exit-Poll-urilor (intervalul 21:00-21:05), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 648.000 | 6.8 | 15.8 |
2 | Antena 3 | 601.000 | 6.3 | 14.7 |
3 | Romania TV | 530.000 | 5.5 | 12.9 |
4 | Digi 24 | 309.000 | 3.2 | 7.5 |
5 | Kanal D | 283.000 | 3 | 6.9 |
6 | Realitatea TV | 221.000 | 2.3 | 5.4 |
7 | Antena 1 | 179.000 | 1.9 | 4.4 |
8 | Prima TV | 127.000 | 1.3 | 3.1 |
9 | National TV | 81.000 | 0.8 | 2 |
10 | TVR 1 | 77.000 | 0.8 | 1.9 |
11 | B1TV | 73.000 | 0.8 | 1.8 |
12 | Minimax | 61.000 | 0.6 | 1.5 |
13 | Pro Cinema | 55.000 | 0.6 | 1.4 |
14 | Pro 2 | 44.000 | 0.5 | 1.1 |
15 | Boomerang | 43.000 | 0.4 | 1.1 |
16 | TVR 2 | 37.000 | 0.4 | 0.9 |
17 | Happy Channel | 32.000 | 0.3 | 0.8 |
18 | Diva | 29.000 | 0.3 | 0.7 |
19 | ETNO | 28.000 | 0.3 | 0.7 |
20 | Disney | 27.000 | 0.3 | 0.6 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV duminică, 26 mai, la rezultatele Exit-Poll-urilor (intervalul 21:00-21:05), pe segmentul COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 303.000 | 7.1 | 21.9 |
2 | Romania TV | 124.000 | 2.9 | 8.9 |
3 | Digi 24 | 120.000 | 2.8 | 8.7 |
4 | Antena 1 | 103.000 | 2.4 | 7.4 |
5 | Kanal D | 100.000 | 2.3 | 7.3 |
6 | Antena 3 | 97.000 | 2.3 | 7 |
7 | Realitatea TV | 83.000 | 1.9 | 6 |
8 | Prima TV | 41.000 | 0.9 | 2.9 |
9 | Minimax | 27.000 | 0.6 | 2 |
10 | TVR 1 | 21.000 | 0.5 | 1.5 |
11 | Pro Cinema | 21.000 | 0.5 | 1.5 |
12 | TV Paprika | 19.000 | 0.5 | 1.4 |
13 | ETNO | 17.000 | 0.4 | 1.2 |
14 | Disney | 17.000 | 0.4 | 1.2 |
15 | National TV | 16.000 | 0.4 | 1.2 |
16 | Comedy Central | 16.000 | 0.4 | 1.2 |
17 | B1TV | 15.000 | 0.4 | 1.1 |
18 | DigiSport 1 | 13.000 | 0.3 | 0.9 |
19 | Boomerang | 11.000 | 0.3 | 0.8 |
20 | Cartoon Network | 11.000 | 0.3 | 0.8 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Citeşte şi: EXIT POLL. Antena 3 a furat startul cu două minute. TVR 1, cu un minut. Digi şi România TV au respectat ora
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Ar fi frumos să corectaţi.