VIDEO. Fata de la Pagina 5, un „brand” consacrat în trecut din ziarul Libertatea, este acum din nou în atenţie. A ajuns în centrul unei campanii de promovare a titlului Libertatea, campanie inedită lansată astăzi, şi semnată de agenţia Headvertising.
De ce? Ca să ne explice că de ani de zile, ea, fata de la pagina 5, nu mai există în paginile ziarului, în ciuda percepţiei unora dintre cititori.
„De ani de zile nu mai există fata de la pagina 5. Pentru temele care sunt importante acum pentru public e nevoie de minte plină, nu de piele goală, aşa că acum avem doar fata care a terminat la jurnalism cu 9.85”, spune noul spot al campaniei, filmat chiar în redacţia Libertatea.
De ce această transformare? Mihnea Vasiliu, director general Ringier, şi Şerban Alexandrescu, şeful agenţiei Headvertising, au povestit pentru Paginademedia.ro despre cum a pornit această campanie, de ce era nevoie de ea şi, mai ales, de ce Fata de la Pagina 5 este un fel de personaj central al clipului de promovare care se va vedea începând de astăzi pe TV, dar şi în online.
Mihnea Vasiliu:
„Sunt mulţi care atunci când aud de Libertatea zic Fata de la pagina 5, deşi ea nu mai există de ani de zile. Percepţia din trecut a rămas în mintea multora, nu neapărat a majorităţii, dar pentru cei care încă au această percepţie am făcut această campanie. O campanie care înseamnă o afirmare a calităţilor brandului aşa cum e el acum, adică jurnalism serios şi cu conţinut de calitate. ”
De ce nu s-a mers pe "echipa lui Cătălin Tolontan", care a preluat ziarul de aproape doi ani?
Mihnea Vasiliu:
"Pentru că acum suntem într-o fază intermediară în care, mai întâi, vorbim despre brand, şi o să fie şi campanii ulterioare în care vom comunica mai mult pe echipa de investigaţii. Nu e ca şi cum ne ferim să comunicăm asta. E o campanie, să zicem, în doi paşi. E o campanie de imagine care o să dureze. O să fie în mai mulţi paşi. Oricum, repoziţionarea unui brand e o operaţiune foarte complicată."
Înainte de povestea campaniei, iată clipul semna de agenţia Headvertising:
Mihnea Vasiliu, director general Ringier: Sunt mulţi care atunci când aud de Libertatea zic Fata de la pagina 5, deşi ea nu mai există de ani de zile.
Ce v-aţi propus cu această campanie?
Mihnea Vasiliu: Vrem să schimbăm percepţia asupra brandului Libertatea, proces care a început de ceva vreme şi care s-a accelerat de când a venit echipa Tolontan, dar nu este definitiv, adică nu putem să spunem că am atins 100% din targetul pe care îl urmărim şi că toată lumea ştie că Libertatea nu mai e un brand uşuratic, să-i zicem aşa.
Aţi făcut o cercetare de aţi ajuns la această concluzie?
Mihnea Vasiliu: Cred că e evident pentru oricine că sunt foarte mulţi oameni care nu ştiu că echipa lui Tolontan a venit şi că brandul a crescut în zona de investigaţii, reportaj. Sunt mulţi care atunci când aud de Libertatea zic Fata de la pagina 5, deşi ea nu mai există de ani de zile. Percepţia din trecut a rămas în mintea multora, nu neapărat a majorităţii, dar pentru cei care încă au această percepţie am făcut această campanie. O campanie care înseamnă o afirmare a calităţilor brandului aşa cum e el acum, adică jurnalism serios şi cu conţinut de calitate.
Lumea se poate întreba de ce veniţi acum cu această campanie, pentru că au trecut deja câţiva ani de când Libertatea a pornit pe această cale a repoziţionării.
Mihnea Vasiliu: Da, dar acum avem şi o calitate a conţinutului la nivelul la care ne-am dorit. Conţinutul s-a tot curăţat, dar nu am adus neapărat plus valoare. Mai întâi l-am curăţat, a rămas un site cu mai puţine lucruri superficiale, dar fără o diferenţiere jurnalistică semnificativă. Acum, de un an de când Cătălin coordonează redacţia, este altceva.
Da, întrebarea e de ce nu cum un an de când a venit Cătălin? Pentru că am aşteptat un an să se aşeze conţinutul şi a venit momentul să lansăm această campanie. Conţinutul s-a aşezat în noua formulă cu Cătălin responsabil.
Îl tot menţionezi pe Cătălin Tolontan, de ce nu e el vedeta campaniei?
Mihnea Vasiliu: Pentru că acum suntem într-o fază intermediară în care, mai întâi, vorbim despre brand, şi o să fie şi campanii ulterioare în care vom comunica mai mult pe echipa de investigaţii. Nu e ca şi cum ne ferim să comunicăm asta. E o campanie, să zicem, în doi paşi. E o campanie de imagine care o să dureze. O să fie în mai mulţi paşi. Oricum, repoziţionarea unui brand e o operaţiune foarte complicată.
Unde o să vadă campania?
Mihnea Vasiliu: Primordial, pe TV, dar bineînţeles şi pe digital. Campania începe vineri şi durează o lună, pe TV şi pe digital va fi o perioadă mai lungă, după care cred că în toamnă o să mai facem şi alte execuţii.
Cu Headvertising cum aţi ajuns să colaboraţi?
Mihnea Vasiliu: Exista un istoric reuşit cu Gazeta Sporturilor şi ideea campaniei a fost foarte bună, ne-a plăcut din prima. Am avut o chimie.
Ei au venit cu ideea cu Fata de la pagina 5 sau voi aţi cerut asta în brief?
Mihnea Vasiliu: Noi am cerut în brief o campanie de comunicare a repoziţionării Libertatea, iar ei au venit cu ideea.
Şerban Alexandrescu: Metaforic vorbind, e ca si cum “Fata de la pagina 5” s-ar fi transformat in “Fata care a absolvit cu 9,85 la Jurnalism”
Despre brief:
Brieful initial a fost altul. Dar incercand sa il rezolvam, am vazut foarte curand care parerea ca este de fapt “adevaratul brief”: reticenta considerabila a “non-cititorilor” vis a vis de orice mesaj care le-ar fi venit din partea brandului Libertatea. Pe care il asociau instantaneu cu un tabloid bulevardier si senzationalist plin de can-can - si pe care lipeau imediat eticheta verbala “Fata de la pagina 5”.
Era foarte nedrept fata de eforturile sistematice din ultima vreme ale echipei “antrenate” de Catalin Tolontan (dupa transferul lui si al echipei de investigatie de la Gazeta Sporturilor) de a da Libertatii o cu totul si cu totul alta voce si spirit jurnalistic. Deci, inainte de orice alt fel de comunicare, trebuia de rezolvat aceasta paguboasa remanenta mentala a celor carora li se lipise “fata” de creier. “First things first”.
Ce trebuia sa comunice
Noul brief se baza pe un fapt incontestabil, dar complet necunoscut majoritatii celor care nu citesc Liberatea: “Fata de la pagina 5” nu mai exista de ani de zile in paginile Liberatatii. Deci fix acest lucru trebuia comunicat, si fara mari fasoane.
Care este ideea si conceptul la care s-a ajuns
"Incuviintam” faptul ca poate aveai dreptate sa te tii departe de Libertatea pe stil vechi - cea cu fata de la pagina 5. Doar ca acum ea nu mai exista. Mai precis, de ani de zile nu mai exista.
Nu stiai asta, si e normal - ca ai si alte griji decat sa faci zilnic "revista presei”.
Dar acum stii. Si deci stii si ca e OK sa ii dai o noua sansa acestui titlu. Si vei descoperi o publicatie care are cu totul alt spirit decat cel dinainte.
Metaforic vorbind, e ca si cum “Fata de la pagina 5” s-ar fi transformat in “Fata care a absolvit cu 9,85 la Jurnalism”.
Agenţia Headvertising a mai colaborat în trecut cu echipa lui Cătălin Tolontan, pentru brandul GSP, pentru mai multe campanii. Una dintre ele, intitlualtă „Ne pasă de sport, poate prea mult” avea drept vedete chiar pe jurnaliştii redacţiei de sport.
Aplicatia de iPad a GSP - "Becali" from Parcfilm on Vimeo.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii