O reclamă neinspirată despre pâine, taxată aspru de CNA.
Consiliul Naţional al Audivoizualului a decis interzicerea de la difuzare a reclamei la pâine Vel Pitar care „garanta” pâine fără „virusul gripal”, întrucât „instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat cazul după ce a primit mai multe reclamaţii de la telespectatori care acuzau producătorul că poate induce panică spunând că gripa se transmite prin pâine, că exploatează criza generată de coronavirus sau că se creeaza impresia ca celelalte produse de panificatie sunt periculoase si contaminate accentuand sentimentul de panică.
Totodată, şi Consiliul Român al Publicităţii, organism care are rol consultativ în relaţia cu CNA, a considerat că spotul are numeroase încălcări, întrucât denigrează o întreagă categorie de produse şi că amplifică starea de panică în ce priveşte transmiterea virusului gripal.
Spotul Vel Pitar a dispărut deja de pe online, unde a generat un val de reacţii negative din partea celor care au comentat.
Amintim că Vel Pitar a difuzat în ultimele săptămâni un spot TV în care spune că „gripa, dar şi alte boli, se pot transmite de la persoanele care tuşesc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine, ci şi în depozite sau când pâinea este transportată” (…) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar! Alege siguranţa alimentară! Garantat, fără virusul gripal!”, spune reclama.
În acelaşi clip au apărut imagini cu persoane care strănută asupra unor produse de panificaţie, care le ating sau care le ridică pe cele căzute. Prin contrast, a fost prezentat procesul automat de fabricaţie şi ambalare a produselor Vel Pitar.
Cristina Pocora, membru CNA
„Nu mi se pare deloc în regulă să exploatezi această situaţie, mai ales în starea în care suntem”.
Totodată, Pocora a propus ca CNA să dea un comunicat privind decizia pe acest spot, „în care să subliniem că nu susţinem o astfel de manieră a publicitarilor de a gândi clipurile şi de a promova produsele”.
CNA va trimite şi o adresă către Consiliul Român al Publicităţii pentru a le atrage atenţie membrilor să nu exploateze situaţia creată de epidemia de coronavirus, în clipurile de promovare.
LEGISLAŢIE.
Art. 101, din Codul Audiovizual - Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
În brutăriile mici este la fel de sigură și pâinea neambalată!