AUDIENŢE. Cum s-a descurcat Observatorul Sportiv al Antenei 1 în prima săptămână de difuzare? Câţi români s-au uitat la ştiri din sport la Antena 1, la o rubrică reluată după mulţi ani?
Antena 1 a avut audienţe mai mici sau mai mari cu sport, faţă de o săptămână normală? Pentru că, până la (re)lansarea Observatorului Sportiv, emisiunile de seară sau filmele de pe Antena 1 începeau la 20.00. Acum încep la 20.30.
Paginademedia.ro vă oferă o analiză a primei săptămâni în care Observatorul Sportiv al Antenei 1 s-a luptat cu ştirile sportive din Pro TV:
A fost prima săptâmână a unui proiect pentru care Antena 1 s-a pregătit câteva luni şi a angajat o serie de oameni din Digisport şi Por TV.
Înainte de situaţia detaliată, pe targeturi, câteva concluzii:
- În general, distanţa dintre Antena 1 şi Pro TV, pe rubrica sportivă, a fost considerabilă. La nivelul publicului urban şi în rândul tinerilor, audienţa Pro TV a fost aproape dublă.
- De luni până joi, cifrele au fost asemănătoare. Vineri însă, în seara când după Ştirile Pro TV începe Românii au talent, diferenţa a fost uriaşă: cifre de două, chiar de trei ori mai mari pentru sportul de pe Pro TV, în faţa sportului de pe Antena 1
- Faţă de săptămâna anterioară, cifrele Observatorului (în număr de telespectatori) sunt mai mici. La fel sunt însă şi ale Pro TV. Diferenţele vin la cota de piaţă: foarte uşor plus pentru Antena 1, dar şi pentru Pro TV la nivelul întregii ţări şi o stagnare la oraşe, însă o scădere puternică a Antenei pe publicul tânăr.
Cifrele, pe targeturi:
NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, noua rubrică de sport a Observatorului a fost urmărită de 1,3 milioane de români, în timp de Ştirile Pro TV ţineau în faţa televizoarelor, pe sport, aproape două milioane de români.
Săptămâna trecută, media Pro TV pe interval era de 2,3 milioane, iar a Antenei, fără sport, era de 1,4 milioane.
Chiar dacă în număr de persoane sunt diferenţe, în materie de cotă de piaţă schimbările sunt mici: Pro TV are 23% (faţă de 23,7 săptămâna trecută), Antena 1 are 15,3 (faţă de 14,8).
De notat ziua atipică de vineri, când cifrele rubricii sportive de pe Pro TV sunt de două ori mai mari decât ale Antenei.
URBAN. O medie de 610.000 de telespectatori la oraşe pentru Observator sportive şi de aproape 1,1 milioane la Pro TV.
Şi aici, de luni până joi diferenţa e constantă, însă vinerea e o zi “specială”: Pro TV are cifre de trei ori mai mari decât Antena 1, pe sport (1,1 milioane, faţă de 350.000) la Observator.
Faţă de săptămâna anterioară, cifrele sunt foarte apropiate, atât ca număr de persoane, cât şi după cota de piaţă (market share).
COMERCIAL. Care este “scorul” pe publicul tânăr: 476.000 de telespectatori între 18 şi 49 de ani la Pro TV şi 246.000 la Antena 1.
Aici sunt cele mai mari diferenţă faţă de săptămâna trecută: Pro TV îşi “conservă” audienţa, însă cifrele Antenei 1, cu sport, sunt mai mici faţă de săptămâna trecută (fără sport).
Fără sport, Antena 1 scotea pe interval cu aproape 100.000 de tineri mai mult ca acum (pe interval erau începuturile show-urilor de seară sau ale filmelor). Cu rubrica sportivă, Observatorul a marcat negativ şi la cota de piaţă (unde a pierdut aproape trei puncte, în timp ce Pro TV a câştigat aproape trei puncte de piaţă).
Vinerea, plusul Pro TV în faţa Antenei este şi mai mare: audienţa sportului de pe Antena 1 este de peste trei ori mai mică decât a Pro TV (450.000 la 135.000)
Audienta noului Observator Sport faţă în faţă cu Ştirile Pro TV Sport, în săptămâna 30 martie - 3 aprilie. Număr persoane (rating%), Share:
Sport Pro TV | Share | Observator Sport Antena 1 | Share | ||
---|---|---|---|---|---|
NATIONAL | 1.997.000 (11,4) | 23% | 1.334.000 (7,6) | 15.3% | |
URBAN | 1.076.000 (11,3) | 23.8% | 614.000 (6,4) | 13.5% | |
COMERCIAL | 476.000 (11,2) | 31.1% | 246.000 (5,8) | 16.1% |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Comentarii