Starea de urgenţă şi izolarea se văm bine în audienţele TV. Este o creştere a consumului TV consistentă: sunt cu 400.000 de români în faţa televizoarelor în martie, faţă de luna martie a anului trecut.
Plusul de consum TV este unul considerabil, mai ales că vine după o perioadă de câţiva ani în care din ce în ce mai puţini români îţi petreceau timpul în faţa micilor ecrane.
La începului anului, Paginademedia.ro a scris de scăderile masive ale consumului de televiziune: în cinci ani, posturile de la noi au pierdut nu mai puţin de jun milion de telespectatori. Iar trendul descendent continua. Pandemia şi măsurile restrictive i-au readus pe români în faţa televizoarelor cu plusuri mari, mai ales pe consumul de ştiri.
Paginademedia.ro vă prezintă situaţia consumului de televiziune în luna martie, comparativ cu anul trecut:
NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, peste 8,6 milioane de români s-au uitat în serile de martie la televizor. Este un plus, în martie, de 360.000 de telespectatori, faţă de aceeaşi perioadă din 2019.
Creşterea vine după ce numai în luna ianuarie, de exemplu, erau pe posturile TV, în Prime-Time, cu 500.000 de români mai puţin ca în 2019 şi cu un milion mai puţini decât în urmă cu cinci ani.
Acesta a fost consumul naţional în prime-time. Cum a fost după media pe zi?
Şi după media pe zi, consumul TV în luna martie a fost pe plus: jumătate de milion de telespectatori în plus în timpul zilei faţă de anul trecut, adică o medie a audienţei totale de 4,4 milioane de români.
URBAN. Consumul TV a avut un trend ascendent şi la oraşe: posturile de televiziune au câştigat, în prime-time, aproape 250.000 de telespectatori (aproape 2,3 milioane de români s-au uitat la televizor după media în Prime-Time).
După media pe zi, şi la oraşe au fost mai mulţi telespectatori în luna decretării stării de urgenţă, ca urmare a epidemiei de coronavirus: aproape 300.000 a fost plusul
COMERCIAL. Pe publicul tânăr, creşterea consumului TV este mai puţin vizibilă.
Seara, au fost în faţa televizoarelor aproape 1,6 milioane de tineri, cu doar 90.000 peste luna martie a anuui trecut. Oricum e de notat creşterea, în condiţiile în care, până în martie, cifrele pe publicul tânăr indicau peste 400.000 minus faţă de ultimii ani.
Şi în timpul zilei, creşterea pe publicul tânăr a fost tot de 90.000 de telespectatori tineri.
Citeşte şi: Consumul TV scade dramatic. Peste un milion de români în minus la TV în doar cinci ani
Audienţele posturilor TV în lunile martie 2019 şi martie 2020, în Prime-Time (intervalul de maximă audienţă, orele 19.00-23.00):
Prime-Time | NATIONAL | URBAN | COMERCIAL |
---|---|---|---|
Martie 2019 | 8.238.000 (46,5) | 4.237.000 (44,2) | 1.500.000 (35) |
Martie 2020 | 8.601.000 (49) | 4.479.000 (47) | 1.591.000 (37,7) |
Audienţele posturilor TV în lunile martie 2019 şi martie 2020, dup Media pe ZI:
Media pe ZI | NATIONAL | URBAN | COMERCIAL |
---|---|---|---|
Martie 2019 | 3.882.000 (21,9) | 1.990.000 (20,8) | 660.000 (15,4) |
Martie 2020 | 4.385.000 (25) | 2.283.000 (24) | 756.000 (17,9) |
Comentarii
dezastru pe antena aseara
de la mile ai trecut la Mile cu M mare postacule
te astept peste 2 saptamani cand se termina asia si pro va fi lider 7 zile din 7
si saptamana care vine avem Titanic , oare spulbera concurenta?
vezi ca avem audientele rat acolo ce comentezi?
joi pro tv lider detasat