Exemplu de "eficienţă" CNA. Exemplu care arată că în materie de reclame cu probleme, multe decizii ale Consiliul Naţional al Audiovizualului sunt total inutile. Pentru că reacţia CNA vine tardiv, şi nu prompt, la mult timp după ce reclamele îşi fac deja efectul.
CNA şi-a dat seama că un spot la Vel Pitar, care a rulat în starea de urgenţă, nu era în regulă. Şi-a dat seama după două luni (timp în care clipul a rulat şi a tot rulat). Şi l-a "scos". L-a scos la o lună după ce s-a terminat starea de urgenţă, când oricum spotul nu mai rula.
Este vorba despre o reclamă la Vel Pitar, care a anunţat săptămâni întregi la televizor următorul mesaj:
„La Vel Pitar, preţuri fixe pe perioada stării de urgenţă”, după cum suna spotul. De notat că Vel Pitar a mai avut în pandemie o reclamă cu probleme (cea cu pâinea ambalată, fără "virusul gripal").
Clipul ce-l avea în centru pe Nicolae Şerbănescu (preşedinte Vel Pitar) a fost analizat de forul audiovizual, ieri, în şedinţă. S-a ajuns la concluzia că ar putea induce publicul în eroare.
Cum?
Pe scurt: Brandul nu a informat corect publicul. Preţurile au fost, într-adevăr, fixe.
Totuşi, era vorba depreţurile de producător, Vel Pitar neavând control asupra preţului de la raft în funcţie de fiecare magazin în parte.
Prin urmare, consiliul a decis „intrarea în legalitate” a reclamei. Ce însemnă acest lucru? Că spotul nu mai poate rula pe micile ecrane în această formă.
A fost o decizie tardivă, pentru că spotul oricum nu mai rulează pe TV.
VIDEO. Spot | Vel Pitar nu măreşte preţurile în criză
„Le-am atras atenţia că nu e bine să speculeze situaţia legată de coronavirus”
Brandul de pâine Vel Pitar a mai avut de a face cu CNA, la jumătatea lunii martie. Atunci, forul a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal”, după cum Paginademedia.ro a relatat atunci.
Cristina Pocora, membru CNA, şi-a adus aminte de episodul din martie şi a punctat:
„Le-am mai atras atenţia că nu e bine să speculeze situaţia legată de coronavirus”, a spus aceasta.
Legislaţie - Codul audiovizual
Art. 93 (1) - Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Citeşte şi: CNA a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal” şi face apel la publicitari să nu mai exploateze această situaţie
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii