Skip to main content

Stop Fake-News! Facebook, campanie împotriva dezinformării despre Covid-19. Şi în România

 
Foto: Tendercapital
Foto: Tendercapital

Facebook lansează astăzi o campanie împotriva dezinformării despre Covid-19. Se numeşte „Împreună împotriva dezinformării despre Covid-19” şi este realizată în parteneriat cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

Publicitate

Campania va fi lansată în ţările din Uniunea Europeană, dar şi în Marea Britanie, Islanda, Turcia şi în mai multe ţări din Orientul Mijlociu şi Africa, anunţă reprezentanţii companiei.

Cum funcţionează această campanie?

Facebook a pus la dispoziţie o serie de elemente grafice cu sfaturi pentru utilizatori, astfel încât să identifice ştirile false:

1. Verificaţi sursa: Examinaţi conţinutul, chiar dacă pare că are o bază ştiinţifică
2. Verificaţi cum vă face să vă simţiţi: Ştirile false vă pot manipula sentimentele pentru click-uri
3. Verificaţi contextul: Aflaţi dacă autorităţile de sănătate publică confirmă conţinutul

Un exemplu de grafică care va apărea în cadrul campaniei:

De asmenea, Facebook a lansat şi un site dedicat campaniei, care va include informaţii despre cum Facebook combate dezinformările. Mesajele de pe noua platformă sunt în limbile engleză, franceză, italiană, germană, spaniolă, poloneză şi turcă.

„Scopul paginii este să ofere oamenilor mai multă transparenţă în ceea ce priveşte strategia platformei de Eliminare, Reducere şi Informare, să prezinte standardele comunităţii, precumşi paşii făcuţi pentru a combate ştirile false în jurul evenimentelor globale, aşa cum sunt Covid-19, alegerile şi schimbările climatice”, spun cei de la Facebook.


Facebook a introdus mai multe mesaje pro-vaccinare

Platforma condusă de Mark Zuckerberg a început din luna februarie o campanie pro-vaccinare, introducând mai multe informaţii despre vaccinurile anti-Covid aprobate de ţările de pe mapamond, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Prima măsură luată de Facebook a fost în America, acolo unde a adăugat un nou „element” în centrul de informaţii despre Covid-19. Oamenii sunt informaţi cu privire la momentul în care sunt eligibili pentru vaccinare şi sunt anunţaţi de cele mai apropiate centre de vaccinare.

De asemenea, Facebook a alocat 120 de milioane de dolari în „credite publicitare” pentru a ajuta Ministerele Sănătăţii, ONG-urile şi agenţiile ONU pentru ca informaţiile legate de vaccin să ajungă la cât mai multe persoane.

CITEŞTE ŞI: Facebook, mai multe mesaje pro-vaccinare. Noi măsuri pentru combaterea dezinformărilor

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Soldatul Svejk Soldatul Svejk
    un fake monstru care circula pe retele: arafat ar fi spus ca vrea sa schimbe data pastelui. Declaratia nu exista pe digi.

    https://www.activenews.ro/stiri/Arafat-vrea-sa-%E2%80%9Edevanseze-sau-reprogrameze-Sfintele-Pasti.-Val-de-reactii-din-Romania-normala-%E2%80%9EHalucinant-.-%E2%80%9EMerg-la-slujba-de-Inviere-.-Capsali-%E2%80%9EO-TARA-SUGRUMATA-DE-***-.-Avocatul-Piperea-%E2%80%9EVoi-cere-anularea-Starii-de-alerta-165649

Trimite un comentariu

sus