A plouat cu premii pentru România la festivalul regional de publicitate Golden Drum (Slovenia), eveniment la care au „concurat” creaţii publicitare din întreaga Europă.
Deşi mai multe agenţii din România au înscris campanii la festivalul de publicitate, cele mai multe premii au mers în grupul McCann, la agenţiile McCann Bucharest, MRM România şi UM România.
La festival a fost premiată şi The New, o agenţie parte a McCann PR. Chiar dacă păstrează numele "agenţiei mamă", McCann PR nu mai este parte a grupului McCann România.
Printre campaniile marca McCann care au atras numeroase premii la Golden Drum se numără şi „România, cea mai frumoasă clinică dentară din lume” ce promovează ţara noastră ca o destinaţie cu peisaje superbe ce oferă servicii dentare la cele mai bune preţuri.
Pe lângă acestea, şi agenţia Cheil Centrade a atras primul său Golden Drum (trofeul de aur), pentru o campanie Samsung, „Epic Nights”.
Agenţia Saatchi Creative HUB a „prins” un bronz şi un silver pentru campania Bookvertising, pentru editura Nemira, menită să încurajeze cititul şi să promoveze romanele scrise de autorii român.
Agenţia VMPLY&R a luat două trofee de bronz cu campanie gândită pentru Pepco şi menită să atragă atenţia asupra problemelor de literaţie în rândul copiilor din zonele defavorizate.
În cadrul Golden Drum, festival desfăşurat la Portoroz în Slovenia, au fost acordate 50 de premii Bronze Drum, 37 de premii Silver Drum, 29 de premii Golden Drum şi 12 Grand Prix în diferite grupuri şi categorii.
Cum s-au împărţi premiile pentru România:
Bronze Drum
- The National Team of Referees, McCann Bucureşti şi MRM România, pentru Kandia Dulce, F Sports, Pop Culture&Art, Sport
- The National team of Referees, McCann Bucureşti şi MRM România, pentru Kandia DulceA. Genius LOCI/Local spirit
- Bookvertising, Saatchi Creative HUB, Nemira Publishing la secţiunea Excellence in Media
- Illiterate ads, VMPLY&R, Pepco, Engagement, Public& Community Relations
- Illiterate ads, VMPLY&R, Pepco, Social Good, Profit Social Good
- The Build Board, The New, Brico Industries, Creative Use of Media, Print/Outdoor
- The Most Beautiful Dental Clinic in the World, McCann Bucharest, SSER&ANAT. Brand Building, Brand Reinvention
- Disocverage, McCann Bucharest, Vodafone, Engagement, Creative use of Tehnology
- Sibstar, McCann Bucharest, Matsrecard, Digital, Mobile & Tehnology, Digital&Mobile Creativity
Silver Drum
- Bookvertising, Saatchi Creative HUB, Communication and Media Innovation
- The Most Beautiful Dental Clinic in the World, McCann Bucharest, SSER&ANAT. E. Digital, Mobile &Tehnology, Communication and corporate websites
- The Most Beautiful Dental Clinic in the World, McCann Bucharest, SSER&ANAT. Genius Loci/Local spirit
- Disocverage, McCann Bucharest, Vodafone, Brand Building, Brand Strategy ams Experience
- Discoverage, McCann Bucharest, Vodafone, Engagement, Activation, Tehnology Led Activation
- Discoverage, McCann Bucharest, Vodafone, Engagement, Socil Good, profit Social Good
- Sibstar, McCann Bucharest, Matsrecard, Health&Wellness Tech
Golden Drum
- The Most Beautiful Dental Clinic in the World, McCann Bucharest, SSER&ANAT. C. ENGAGEMENT, Public & Community Relations
- The Most Beautiful Dental Clinic in the World, McCann Bucharest, SSER&ANAT. C. ENGAGEMENT, Integrated, Profit
- The Most Beautiful Dental Clinic in the World, McCann Bucharest, SSER&ANAT. Health&wellness, health services
- Epic Nights, Cheil Centrade, Samsung Electronics
Câteva dintre campaniile premiate
LePub a primit prestigiosul titlu de Agency of the Year, în timp ce McCann Worldgroup a adunat cele mai multe puncte şi a fost desemnată Network of the Year.
Cel mai puternic brand care a lăsat o amprentă şi a primit Brand Grand Prix este Mastercard. Marcin Sosiński, McCann Polonia, directorul de creaţie din spatele campaniei "Where to Settle", a obţinut prestigiosul titlu de Creative Director of the Year.
Titlul Independent Agency of the Year, susţinut de Allfred.io, a fost acordat agenţiei THIS IS LOCCO din Bratislava.
Agenţia israeliană Mud production a devenit Production Agency of the Year, în timp ce titlul de Digital Agency of the Year a revenit MRM Romania. Anul acesta a marcat debutul titlului Media Agency of the Year, iar premiul a revenit UM Romania.
Secţiunea All Juries a acordat Best of Genius Loci, un premiu care celebrează lucrările locale ce prezintă spiritul local distinctiv, agenţiei McCann Polonia pentru "Where to Settle", realizată pentru Mastercard. Premiul Best of Social Good şi premiul Game Changer, powered by Telemach Slovenia, au fost reţinute de juriu.
Cea mai de succes agenţie din Regiunea Adriatică, ce a primit premiul special Adriatic Agency of the Year a fost Via Media din Bosnia şi Herţegovina cu "Bingo".
Cea mai bună soluţie creativă pentru brief-ul din cadrul Young Drummers Competition, powered by Slovenian Tourist Organization, este "When it's a Match!", realizată de Paul Schneider de la Schneider.Studio, Erevan, Armenia.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro