
VIDEO PROMO. Publicitatea şi lumea Inteligenţei Artificiale. Până unde merge AI şi unde contează "latura umană" în publicitate?
"Tentaţia să foloseşti AI este mare", spune Mihai Trandafir, de la agenţia UM.
"Într-un mod amuzant sau nu, am primit brief-uri scrise cu Chat GPT, am primit feedback la propuneri făcute cu Chat GPT. Am primit inclusiv evaluări scrise cu Chat GPT şi este foarte, foarte ciudat să nu vezi autenticitatea, să nu înţelegi efectiv ce anume e, de fapt, în mintea interlocutorului tău, povesteşte omul de media.
Mai este loc pentru latura umană?
Mihai Trandafir:
"Cred că autenticitatea va avea un mult mai mare preţ în anii care urmează. Relaţiile interpersonale evident contează în tot ceea ce înseamnă servicii şi mai ales în consultanţă. Dar cred că, în viaţa brandurilor, autenticitatea îşi va arăta adevărata valoare în anii care urmează."
Ideea este implementată în noua abordare a agenţiei UM, sub conceptul Full Color Media, bazat pe un studiu mondial pe 10.000 de mărci. Conceptul îşi propune "personalizarea" campaniilor în funcţie de calităţile brandurilor şi de obiectivele acestora.
"Nu este matematică pură", explică Trandafir. De ce automatizarea exagerată a campaniilor nu este eficientă? "Ei nu pot controla matematica, pentru că nu sunt algoritmii lor, sunt algoritmi, în general ai platformelor. Chestiune care, până la urma urmei, anulează aproape contextul efectiv al brandului respectiv", continuă el.
Merge mai departe cu explicaţia:
Mihai Trandafir: "Putem avea acelaşi brand în două ţări diferite şi care să aibă, de fapt, un context de piaţă complet diferit. Poate să fie un jucător internaţional al cărui pedigree, să-i spunem, este bine recunoscut. Dar poate într-o ţară, comportamentul consumatorului favorizează mai mult un brand tradiţional local, de exemplu. Şi asta schimbă radical necesităţile de comunicare ale brandului în acel moment.
Din această cauză, e foarte important ca detaliile să fie capturate de echipele care lucrează. Pentru că AI nu are un un big picture al comunicării brandului respectiv, ci poate determina în instanţe foarte bine specificate de echipa respectivă ce anume să facă.
Material susţinut de agenţia UM România
VIDEO. Mihai Trandafir: până unde merge Inteligenţa Artificială în publicitate