Skip to main content

Care sunt cele mai performante branduri pe TikTok. Leo Burnett a lansat TikTok Index. Peogeot, Avon sau Pepsi, printre branduri

 
Care sunt cele mai performante branduri pe TikTok. Leo Burnett a lansat TikTok Index. Peogeot, Avon sau Pepsi, printre branduri

Prezenţa brandurilor pe TikTok, monitorizată printr-un nou instrument lansat de agenţia Leo Burnett, împreună cu divizia de Data Intelligence a Publicis Groupe. 

Publicitate

TikTok Index măsoară performanţa conţinutului brandurilor şi identifică ce aduce cea mai mare valoare adăugată în fiecare industrie monitorizată. Instrumentul urmăreşte 12 industrii – fast food, soft drinks, hypermarkets, farmacii, financiar, electronice, telecomunicaţii, TV video on demand, auto, e-comm fashion, beauty – şi este în continuă extindere, anunţă Leo Burnett.

Maria Man, Data Intelligence Strategist, Leo Burnett Bucharest:

„În TikTok Index se remarcă brandurile ce depun efort susţinut în crearea de conţinut valoros şi nativ platformei, precum şi cele care au reuşit să dea un sens distinct acestui canal în ecosistemul comunicării lor digitale.

Din analizele calitative am observat trei tipologii de conţinut cu impactul pozitiv asupra indexului: conţinutul creat în colaborare cu content creators, prezent îndeosebi în cateogriile Finance, Hypermarkets şi Soft drinks, componenta educaţională regăsită în unele dintre cele mai performante tiktok-uri din categoriile E-commerce/Fashion şi Pharmacies, şi, foarte specific pentru platformă, trendurile internaţionale reinterpretate, unde se remarcă industriile Auto şi Finance.”

Care sunt cele mai prezente branduri pe Tiktok?

  • Pe zona de auto, Peugeot este brandul cu cea mai importantă prezenţă pe TikTok, în luna februarie 2023.
  • Beauty: dintr-un total de 10 branduri, Avon este brandul cu cel mai important punctaj pe TikTok, urmat de Sephora şi Ivatherm, în februarie.
  • E-commerce - Flanco, Hervis, Decathlon
  • Electronics - Xiaomi, Samsung, Motorola
  • Fast-food: Noodle Pack, Trenta Pizza, KFC
  • Finance: ING, Banca Transilvania, BCR
  • Hypermarkets: Kaufland, Cora
  • Pharmacies: Catena şi Dona
  • Soft drinks: Pepsi, Tymbark
  • Telco: YOXO, brandul pentru tineri al celor de la Orange

Despre TikTok Index: Algoritmul indexului are la bază toţi metricii publici ai platformei şi este foarte apropiat de cel folosit de TikTok pentru împingerea în platformă a conţinutului apreciat de utilizatori. 

Irina Savu, DATA Intelligence Director, Leo Burnett Bucharest:

„Brandurile tind să considere TikTok ca o nouă reţea de socializare, alături de Facebook şi Instagram. Însă nu este deloc aşa. În timp ce pe reţelele de socializare feed-ul oamenilor este format din postările celor pe care îi urmăresc, algoritmul TikTok este bazat pe potenţialul de viralitate şi interesul utilizatorilor pentru fiecare bucată de conţinut, de sine stătător, având sens şi pentru cei care interacţionează prima oară cu brandul sau cu mesajul transmis. De aceea, avem nevoie de un instrument care să măsoare performanţa conţinutului dezvoltat de branduri pentru această platformă, în linie cu specificul ei”.

Datele din TikTok Index sunt actualizate săptămânal pe un site dedicat – www.tiktokindex.ro, astfel încât oamenii de comunicare să poată urmări în timp real activitatea din industria în care activează, precum şi evoluţia performanţei conţinutului brandului propriu vs. competitori.

În plus, Leo Burnett Bucharest a dezvoltat şi un DATA-board cu informaţii detaliate despre fiecare industrie şi analize calitative recurente, cu concluzii acţionabile pentru crearea de conţinut performant pe TikTok.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus