AUDIENŢE. La ce se uită românii înainte de ştiri? Se uită la Cabral sau la tandemul Vârciu-Ştefănescu? La Pro TV sau la Antena 1?
După două luni de luptă directă, Ce spun românii, cu Cabral rămâne cel mai urmărit show seara, în intervalul 18:00-19:00. Care este diferenţa între cele două emisiuni?
O analiză Paginademedia.ro pe emisiunile Ce spun românii (Pro TV) şi Preţul cel bun (Antena 1) pentru ultima lună, pe săptămâni.
Deşi este mai jos faţă de „Ce spun românii” de la Pro TV, Preţul cel bun nu merge chiar rău. În prima săptămână din noiembrie a reuşit să sară de un milion de telespectatori în medie.
Reamintim că Antena 1 a lansat „Preţul cel bun” ca un concurent pentru „Ce spun românii” de la Pro TV. Quiz show-ul a debutat în această toamnă, pe 6 septembrie. Liviu Vârciu şi Andrei Ştefănescu sunt cei doi prezentatori ai emisiunii. De asemenea, Iuliana Luciu, Matias Alexandro, Marian Olteanu şi Ramona Tibrin sunt cei patru co-prezentatori.
Un lucru interesant de notat este că formatul „Preţul cel bun” (The price is right) a fost în trecut pe la Pro TV, cum formatul internaţional „Ce spun românii” (Family Feud) a fost făcut, la rândul său, de Antena 1.
Licenţa formatului „The price is right” a fost cumpărată pentru prima dată la noi în ţară de Pro TV. Emisiunea s-a numit „Preţul corect” şi s-a difuzat între decembrie 1997 şi martie 2000. Prezentatorii erau Stelian Nistor şi Constantin Cotimanis.
Kanal D a preluat show-ul pe care l-a difuzat doar într-un an - 2009. Cosmin Cernat prezenta atunci „Spune-mi preţul”.
Paginademedia.ro vă prezintă faţă în faţă rezultatele de audienţă pentru cele două show-uri - Ce spun românii şi Preţul cel bun - pe luna octombrie
Naţional. În ultima lună, „Ce spun românii” a stat mult mai bine decât „Preţul cel bun”. Emisiunea prezentată de Cabral s-a clasat în fiecare săptămână la o distanţă confortabilă de show-ul concurent. În patru din cele cinci săptămâni analizate, show-ul cu Cabral a reuşit de fiecare dată să treacă un milion de persoane pe minut.
Vârful a fost în prima săptămână din noiembrie, când media „Ce spun românii” a fost de 1,4 milioane de telespectatori pe minut.
Un lucru de remarcat este că şi media de audienţă a emisiunii cu Vârciu şi Ştefănescu a tot crescut, iar în prima săptămână din noiembrie a trecut de un milion de telespectatori pe minut.
Urban. Situaţia s-a menţinut şi în mediul urban. „Ce spun românii” a adunat mai mulţi orăşeni în faţa televizoarelor. Vârfurile de audienţă pentru ambele posturi TV au fost în prima săptămână din noiembrie.
Atunci, show-ul Pro TV a atins un vârf de 740.000 de privitori, iar „Preţul cel bun” a ajuns la o medie de aproximativ 570.000 de oameni.
Comercial 18-49. Cei mai mulţi tineri cu vârste între 18 şi 49 de ani s-au uitat pe Pro TV, la emisiunea lui Cabral. Cele mai bune audienţe, din perioada analizată, au fost atinse la jumătatea lui octombrie şi în prima săptămână din noiembrie, când media de audienţă a sărit de 200.000 de telespectatori tineri pe minut.
În prima săptămână din noiembrie, „Preţul cel bun” a ajuns la o medie de 170.000 de privitori în medie. Cele mai slabe cifre au fost înregistrate la începutul lui octombrie: 93.000 de telespectatori în medie număra Antena 1.
Cifrele erau la jumătate faţă de Pro TV, dar Antena 1 reuşit aproape să-şi dubleze audienţa până la final de lună.
Comercial 21-54. Diferenţa s-a menţinut şi pe noul public comercial, al celor cu vârste cuprinse între 21 şi 54 de ani. Tot Pro TV este în avantaj.
Raportat la media săptămânala, emisiunea lui Cabral a fost urmărită de 300.000 de persoane (în cea mai „slabă” săptămână) şi de 470.000 de oameni în cea mai bună.
În ceea ce priveşte show-ul cu Vârciu şi Ştefănescu, cele mai bune cifre au fost atinse la începutul lui noiembrie, când emisiunea a ajuns la o medie de 330.000 de persoane.
Audienţa medie a emisiunilor Ce spun românii şi Preţul cel bun pentru luna octombrie 2021, la nivel NATIONAL:
Ce spun Romanii | Pretul cel bun | |||
---|---|---|---|---|
NATIONAL | Persoane (Rtg%) | Share | Persoane (Rtg%) | Share |
4-8 oct. | 990.000 (5,6) | 19,7 | 660.000 (3,8) | 13,2 |
11-15 oct. | 1.240.000 (7) | 21,0 | 850.000 (4,8) | 14,4 |
18-22 oct | 1.030.000 (5,8) | 20,0 | 810.000 (4,6) | 15,7 |
25-29 oct | 1.160.000 (6,6) | 20,8 | 810.000 (4,6) | 14,6 |
1-5 nov | 1.420.000 (8,1) | 20,2 | 1.190.000 (6,7) | 16,9 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa medie a emisiunilor Ce spun românii şi Preţul cel bun pentru luna octombrie 2021, în mediul URBAN:
Ce spun Romanii | Pretul cel bun | |||
---|---|---|---|---|
URBAN | Persoane (Rtg%) | Share | Persoane (Rtg%) | Share |
4-8 oct. | 570.000 (6) | 20,1 | 350.000 (3,7) | 12,3 |
11-15 oct. | 640.000 (6,7) | 20,6 | 415.000 (4,3) | 13,4 |
18-22 oct | 580.000 (6,1) | 20,6 | 430.000 (4,4) | 15,0 |
25-29 oct | 605.000 (6,3) | 20,5 | 430.000 (4,4) | 14,4 |
1-5 nov | 740.000 (7,7) | 20,9 | 570.000 (5,9) | 16,1 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa medie a emisiunilor Ce spun românii şi Preţul cel bun pentru luna octombrie 2021, pe segmentul COMERCIAL (18-49):
Ce spun Romanii | Pretul cel bun | |||
---|---|---|---|---|
COMERCIAL 18-49 urban | Persoane (Rtg%) | Share | Persoane (Rtg%) | Share |
4-8 oct. | 170.000 (4,1) | 21,5 | 93.000 (2,2) | 11,8 |
11-15 oct. | 205.000 (4,9) | 23,9 | 120.000 (2,9) | 14,0 |
18-22 oct | 170.000 (4,1) | 22,6 | 120.000 (2,9) | 16,3 |
25-29 oct | 180.000 (4,3) | 23,1 | 117.000 (2,8) | 15,3 |
1-5 nov | 230.000 (5,5) | 25,0 | 170.000 (4) | 18,2 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienţa medie a emisiunilor Ce spun românii şi Preţul cel bun pentru luna octombrie 2021, pe segmentul COMERCIAL (21-54):
Ce spun Romanii | Pretul cel bun | |||
---|---|---|---|---|
COMERCIAL 21-54 National ABCD | Persoane (Rtg%) | Share | Persoane (Rtg%) | Share |
4-8 oct. | 303.000 (4,3) | 21,7 | 173.000 (2,5) | 12,3 |
11-15 oct. | 390.000 (5,6) | 24,4 | 240.000 (3,4) | 15,0 |
18-22 oct | 320.000 (4,6) | 23,7 | 218.000 (3,1) | 16,1 |
25-29 oct | 381.000 (5,5) | 24,9 | 220.000 (3,2) | 14,4 |
1-5 nov | 470.000 (6,8) | 25,5 | 330.000 (4,7) | 17,8 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Te referi la miresici , accesati , adelinari , factorati nu postacule ?