AUDIENŢE. Finala Eurovision din 2022, câştigată de Ucraina, a adus audienţe ieşite din comun pentru postul public TVR 1, care a transmis evenimentul de la Torino.
TVR 1 a ocupat locul trei în clasamentul audienţelor cu finala Eurovision, cea mai bună poziţie obţinută de postul public cu acest eveniment în ultimii ani.
De exemplu, anul trecut, finala Eurovision a fost în România pe locurile 5-7, mult după televiziunile care conduceau clasamentul.
S-au uitat la finala Eurovision, în medie pe minut, 370.000 de români, dublu faţă de cât se uitau anul trecut, de exemplu.
Finala Eurovision a început la ora 22.00, iar câştigătorii - Ucraina - au fost anunţaţi aproape de ora două noaptea. România, a fost pe locul 18. Loc bun pentru Moldova - poziţia a şaptea cu o piesă Zdob şi Zdub.
Show-ul de la Torino a fost la concurenţă cu Te cunosc de undeva (de pe Antena 1) şi cu filmul Motivat să ucidă (Pro TV). Pe prima oră, Eurovision s-a intersectat şi cu repriza a doua a meciului Voluntari - FCSB.
Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţele posturilor TV de sâmbătă, 14 mai, pe intervalul finalei Eurovision (22.00-2.00):
Naţional. Finala Eurovision de pe TVR 1 a fost pe locul trei în clasamentul audienţelor. S-au uitat la finala în care România a intrat a doua în concurs 370.000 de români. Audienţa TVR a fost de două ori mai mare decât anul trecut.
În 2021, la finala Eurovision s-au uitat 180.000 de români, iar TVR 1 a fost atunci pe locul şapte în top.
Pe intervalul finalei Eurovision 2022, topul naţional a fost condus de Antena 1 (710.000 de telespectatori media), urmată de Pro TV (690.000).
Antena 1 a avut până la miezul nopţii show-ul Te cunosc de undeva, program care a avut, pe intervalul ei de difuzate, aproape 1,1 milioane de români pe post şi a fost pe primul loc.
Urban. Şi la oraşe, TVR 1 a ocupat tot poziţia a treia cu finala Eurovision. Au urmărit pe TVR 1 finala concursului 260.000 de telespectatori din mediul urban. Şi la oraşe, cifrele au fost duble faţă de anul trecut (şi la oraşe, tot pe şapte a fost în 2021).
Clasamentul pe intervalul Eurovision a fost condus de Antena 1 (390.000), urmată de Pro TV (325.000).
Antena 1 a fost pe primul loc şi pe intervalul Te cunosc de undeva (650.000 de telespectatori între 20.00 şi 24.00).
Comercial-Urban 21-54 de ani. TVR 1 a fost pe podium şi pe publicul comercial. O medie de 135.000 de telespectatori între 21 şi 54 de ani de la oraşe pentru finala Eurovision şi locul trei pentru postul public.
Pe segmentul comercial, clasamentul a fost condus de Pro TV, cu aproape 200.000 de telespectatori tineri, urmată de Antena 1, cu aproape 160.000.
Ce audienţă a avut Te cunosc de undeva aseară? Pe intervalul emisiunii, Antena 1 avea 252.000 de telespectatori tineri şi a fost după Pro TV (258.000). Şi pe acest interval, TVR 1 a fost pe 3, însă cu cifre mult mai mici (75.000).
Audienţa posturilor TV sâmbătă, 14 mai, pe intervalul finalei Eurovision (22:00-2:00), la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 712.000 | 4,0 | 16,2 |
2 | Pro TV | 693.000 | 3,9 | 15,7 |
3 | TVR 1 | 369.000 | 2,1 | 8,4 |
4 | Kanal D | 239.000 | 1,4 | 5,4 |
5 | Romania TV | 234.000 | 1,3 | 5,3 |
6 | Antena 3 | 224.000 | 1,3 | 5,1 |
7 | DigiSport 1 | 204.000 | 1,2 | 4,6 |
8 | Prima TV | 134.000 | 0,8 | 3,0 |
9 | National TV | 97.000 | 0,5 | 2,2 |
10 | Boomerang | 94.000 | 0,5 | 2,1 |
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.
Audienţa posturilor TV sâmbătă, 14 mai, pe intervalul finalei Eurovision (22:00-2:00), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 389.000 | 4,1 | 16,9 |
2 | Pro TV | 323.000 | 3,4 | 14,0 |
3 | TVR 1 | 258.000 | 2,7 | 11,2 |
4 | Romania TV | 122.000 | 1,3 | 5,3 |
5 | DigiSport 1 | 122.000 | 1,3 | 5,3 |
6 | Antena 3 | 117.000 | 1,2 | 5,1 |
7 | Kanal D | 113.000 | 1,2 | 4,9 |
8 | Pro Cinema | 40.000 | 0,4 | 1,8 |
9 | National TV | 39.000 | 0,4 | 1,7 |
**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor din mediul urban, care se uitau la televizor la momentul respectiv.*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România
Audienţa posturilor TV sâmbătă, 14 mai, pe intervalul finalei Eurovision (22:00-2:00), pe publicul COMERCIAL-URBAN 21-54 ani
COMERCIAL 21-54 Urban | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Pro TV | 197.000 | 4,1 | 19,2 |
2 | Antena 1 | 157.000 | 3,3 | 15,2 |
3 | TVR 1 | 135.000 | 2,8 | 13,1 |
4 | DigiSport 1 | 48.000 | 1,0 | 4,7 |
5 | Kanal D | 40.000 | 0,8 | 3,9 |
6 | Pro Cinema | 27.000 | 0,6 | 2,6 |
7 | Antena 3 | 27.000 | 0,6 | 2,6 |
8 | Romania TV | 24.000 | 0,5 | 2,3 |
9 | TeenNick | 23.000 | 0,5 | 2,3 |
10 | Prima TV | 21.000 | 0,4 | 2,0 |
Concurenții Eurovision România sunt Trași în jos de TVR, nu are public mare ca să susțină echipele în concurs prin televot, dacă era pe ProTV sau Antena1 aveau sanse mai mari, chiar dacă este Show pentru televiziunile de stat — unde în străinătate TV publice sunt în top3