AUDIENŢE REVELION 2023. Pe ce posturi TV s-au uitat românii la televizor? Cine a fost primul de Revelion?
Antena 1 a căştigat bătălia cu Pro TV, după o luptă strânsă pe audienţe. Pro TV - cu Protevelionul, şi Antena 1, cu un program realizat de echipa coordonată de Mona Segall.
Cifrele în intervalul de maximă audienţă (22.00-2.00) s-au dus spre două milioane de români pentru Revelionul cel neBun de pe Antena 1. Pro TV a fost aproape.
Bătălia a fost bară la bară: când Pro TV primul, când Antena 1 prima (locurile se schimbau mai ales în pauzele publicitare). Pe medie însă, Revelionul a fost adjudecat de Antena 1 (cu un avans mai mare după miezul nopţii).
Notă. Paginademedia.ro a luat în calcul intervalul 22.00-2.00, ca în fiecare an, interval orar tradiţional de Prime-Time de Revelion. Într-un material publicat pe ŞtirileProTV, postul Pro TV notează că pe intervalul întregului Protevelion (adică 20.00-2.00), Antena 1 a fost pe poziţia a doua, iar Pro TV a fost pe primul loc (la nivel naţional, la oraşe şi pe targetul comercial al Pro TV - 21-54 naţional ABCD).
Datele şi pe intervalul 20.00-2.00, la finalul articolului.
Anul trecut, Revelionul era câştigat pe toate segmentele de public de Pro TV, pe intervalul 22.00-2.00. Tot cu Protelevelion cu Pavel Bartoş şi Raluka.
De notat poziţionarea România TV. Postul TV a promovat Revelionul drept "transferul anului". Asta pentru că România TV a mers pe formula cu măşti, cu care câştiga an de an Dan Negru. A mers? Vedem în continuare. Un mic "spoiler": a fost locul al treilea, pe linie.
Dacă în alţi ani România TV punea o menţiune "Live" (lăsând impresia că Revelionul este în direct), anul acesta a menţionat că "se cântă live".
Este primul an din aproape un sfert de secol când Dan Negru lipseşte de Revelion, după ce s-a transferat la începutul lui 2022 la Kanal D.
Înainte de cifre, care au fost programele de Revelion (vorbim de intervalul 22.00-2.00, considerat "Prime-Time-ul" nopţii de Revelion:
- Pro TV: Protevelionul, cu Pavel Bartoş şi Raluca prezentatori
- Antena 1: Revelionul cel neBUN, cu Nea Mărin, Liviu Vârciu şi Andrei Ştefănescu
- Kanal D: filme - Cum să fii amantu' la femei, Strada Speranţei, Luptă curajoasă
- Prima TV: Totu-i fain, program prezentat de Diana Enache (fata lui Adrian Enache) şi Alin Pascal (băiatul interpretei Matilda Pascal Cojocăriţa)
- TVR 1: Revelion 2023 cu Marius Florea Vizante
- TVR 2: Fuegovelion cu Paul Surugiu - Fuego
- Digi 24: Breaking Show
- Antena Stars: Vedetelionul, cu Andreea Bănică
- România TV: Revelionul măştilor şi al duetelor
Paginademedia.ro vă prezintă audienţele Revelionului 2023, adică intervalul orar de "maximă audienţă" în noaptea dintre ani, 22.00-2.00:
NAŢIONAL. În intervalul 22.00-2.00, s-au uitat pe Antena 1 la Revelionul cel neBun 1,97 de milioane de români în fiecare minut. Nea Marin a fost pe primul loc, dar Pro TV a fost aproape: o medie de peste 1,8 milioane pentru Protevelionul cu Pavel Bartoş şi Raluca.
Măştile de pe România TV au adus staţiei locul trei în noaptea de Revelion, cu aproape 750.000 de telespectatori.
Topul naţional a fost completat de Revelionul de pe Antena Stars, de TVR 2 şi de Antena 3 (cu transmisiuni de la Revelioanele din stradă).
URBAN. La oraşe, diferenţa dintre Pro TV şi Antena 1 a fost mai mică. S-au uitat la Revelionul Antena 1 aproape 900.000 de români, cu mai puţin de 30.000 peste Pro TV.
România TV a fost pe locul al treilea, însă la mare distanţă de primele două. Şi la mai mare distanţă au fost Antena Stars şi Antena 3.
COMERCIAL. Şi publicul comercial a fost strâns disputat între Antena 1 şi Pro TV. A câştigat Antena 1, cu 460.000 de telespectatori din segmentul 21-54 de ani urban. Pe acest target, Pro TV a numărat 407.000 de persoane.
Diferenţa dintre primele două clasate şi restul lumii a fost considerabilă: România TV, locul al treilea a avut audienţe de peste cinci ori mai mici pe segmentul comercial.
Citeşte şi: AUDIENŢE REVELION 2022. Premieră istorică: Pro TV depăşeşte Revelionul lui Dan Negru pentru prima dată în 20 de ani
Audienţele posturilor TV în noaptea de Revelion 2023, în intervalul 22.00-2.00, la nivel NAŢIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 1.968.000 | 11.1 | 27.1 |
2 | Pro TV | 1.818.000 | 10.26 | 25 |
3 | Romania TV | 740.000 | 4.17 | 10.2 |
4 | Antena Stars | 362.000 | 2.04 | 5 |
5 | TVR 2 | 221.000 | 1.25 | 3 |
6 | Antena 3 CNN | 214.000 | 1.21 | 2.9 |
7 | Kanal D | 155.000 | 0.87 | 2.1 |
8 | Prima TV | 143.000 | 0.81 | 2 |
9 | TVR 1 | 137.000 | 0.77 | 1.9 |
10 | National TV | 115.000 | 0.65 | 1.6 |
11 | ETNO | 77.000 | 0.43 | 1.1 |
12 | Film Cafe | 53.000 | 0.3 | 0.7 |
13 | Digi 24 | 48.000 | 0.27 | 0.7 |
14 | Happy Channel | 46.000 | 0.26 | 0.6 |
15 | Cinemaraton | 44.000 | 0.25 | 0.6 |
Audienţele posturilor TV în noaptea de Revelion 2023, în intervalul 22.00-2.00, în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 893.000 | 9.39 | 25.6 |
2 | Pro TV | 864.000 | 9.1 | 24.8 |
3 | Romania TV | 366.000 | 3.85 | 10.5 |
4 | Antena Stars | 145.000 | 1.53 | 4.2 |
5 | Antena 3 CNN | 128.000 | 1.35 | 3.7 |
6 | Kanal D | 95.000 | 1 | 2.7 |
7 | TVR 2 | 84.000 | 0.89 | 2.4 |
8 | Prima TV | 68.000 | 0.72 | 2 |
9 | TVR 1 | 55.000 | 0.58 | 1.6 |
10 | National TV | 54.000 | 0.57 | 1.6 |
11 | Digi 24 | 40.000 | 0.42 | 1.1 |
12 | Diva | 27.000 | 0.28 | 0.8 |
13 | Happy Channel | 25.000 | 0.27 | 0.7 |
14 | Realitatea Plus | 23.000 | 0.25 | 0.7 |
15 | ETNO | 23.000 | 0.24 | 0.7 |
Audienţele posturilor TV în noaptea de Revelion, în intervalul 22.00-2.00, pe SEGMENTUL COMERCIAL 21-54 urban:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 461.000 | 9.8 | 32.6 |
2 | Pro TV | 407.000 | 8.66 | 28.8 |
3 | Romania TV | 81.000 | 1.73 | 5.7 |
4 | Antena Stars | 44.000 | 0.93 | 3.1 |
5 | Kanal D | 42.000 | 0.9 | 3 |
6 | Antena 3 CNN | 42.000 | 0.9 | 3 |
7 | Prima TV | 31.000 | 0.66 | 2.2 |
8 | National TV | 20.000 | 0.42 | 1.4 |
9 | TVR 1 | 18.000 | 0.38 | 1.3 |
10 | Film Cafe | 17.000 | 0.35 | 1.2 |
11 | Digi 24 | 13.000 | 0.27 | 0.9 |
12 | TVR 2 | 13.000 | 0.27 | 0.9 |
13 | Diva | 11.000 | 0.23 | 0.8 |
14 | Boomerang | 8.000 | 0.17 | 0.6 |
15 | Realitatea Plus | 7.000 | 0.16 | 0.5 |
Intervalul 20.00-2.00: Lupta şi mai strânsă. Mic avans pentru Pro TV pe naţional şi la oraşe
Dacă intervalul clasic de Revelion, adică 22.00-2.00, a fost câştigat de Antena 1, pe intervalul "extins" (20.00-2.00) lupta a fost şi mai strânsă, cu un avans pentru Pro TV la nivel naţional şi la oraşe. Comercialul 21-54 de ani a fost al Antenei 1. Comercialul 21-54 ABCD Naţional a fost al Pro TV.
Atât Pro TV, cât şi Antena 1, au început anul acesta Revelionul mai devreme, de la 20.00.
Rezultatul pe intervalul 20.00-2.00:
Naţional: Pro TV - 1,84 milioane de români, Antena 1 - 1,83 milioane
Urban: Pro TV - 865.000, Antena 1 - 820.000
Comercial 21-54 urban: Antena 1 - 415.000 de telespectatori, Pro TV - 400.000
Comercial 21-54 de ani Naţional ABCD: Pro TV - 750.000, Antena 1 - 700.000
Vezi audienţele Revelionului 2021, aici
Vezi audienţele Revelionului 2020, aici
Vezi audienţele REVELIONULUI 2019, aici
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro