Consiliul Naţional al Audiovizualului a prelungit licenţa postului de televiziuine Antena 3 CNN (post de ştiri fondat şi deţinut de familia Voiculescu). Licenţa Antena 3 CNN s-a prelungit cu încă nouă ani, iar formatul de principiu al postului este tematic - ştiri şi informaţii şi nu s-au solicitat modificările ale grilei de programe.
Membrii CNA au lăudat postul de ştiri, mai ales după transformarea în CNN. Ce au spus? Cum a decurs şedinţa? În continuare.
În faţa CNA au venit Alin Romaşcan (director general adjunct), Sabina Iosub, Gabriel Hizo, Alexandru Cantuniari. Alături de aceştia au mai fost prezenţi Sabrina Preda, Sergiu Cora şi Ana-Maria Roman (realizatori News Hour with CNN) şi Norina Ionescu, reprezentanta postului la CNA.
Ce au spus reprezentanţii în faţa CNA?
Alin Romaşcan, director general adjunct:
"Cred că cuvântul transformare este cel care poate sublinia ceea ce se întâmplă astăzi la Antena 3 CNN. Suntem o staţie în profundă transformare. Am început un proces în 2011 care înseamnă afilierea iniţială la reţeaua globală CNN, proces pe care l-am continuat printr-o mişcare naturală în 2021 prin naşterea primului program de ştiri din România şi chiar din lume, pe o staţie afiliată CNN, care se supune standardelor şi practicilor editoriale ale acestei reţele globale.
În 2021 am creat împreună cu colegii de la CNN şi cu colegii aflaţi aici News Hour with CNN, primul program de ştiri care se supune acestor standarde editoarile şi etice.
În mod evident nu puteam să adoptăm standardele editoriale doar pentru acest program. Deci în mod normal, noi am modificat întreaga structură a redacţiei - modul în care filtrăm informaţiile, modul în care le validăm şi modul în care decidem ce şi cum dăm pe post...
Octombrie 2022 a reprezentat un pas natural însemnând trecerea de la o staţie afiliată la partener exclusiv CNN. Acest lucru presupune mult mai multă seriozitate în modul în care selectăm şi difuzăm informaţii. În acelaşi timp a însemnat pentru Antena 3 CNN schimbarea ponderii în structura noastră de programe, respectiv partea de opinie a devenit mult mai puţin prezentă în strategia noastră..."
Sabina Iosub:
"Am mai discutat împreună cu dumneavoastră despre felul în care ne adaptăm vremurilor. Am discutat în perioada războiului despre cum livrăm ştirile şi cum oamenii noştri, şi i-aţi văzut pe toţi trei, pe Ana-Maria Roman, Sabrina Preda şi pe Sergiu Cora, pe front atunci când a fost cazul."
Despre grila:
"Creăm mecanisme noi, moduri noi de a prezenta o ştire, pentru că asta am făcut şi prin grilă. Este o grilă adaptată noilor tehnologii, adaptată timpurilor pe care le trăim, rapidităţii cu care este livrată informaţia în acest moment. Avem formate complexe pentru emisiuni, formate care nu au mai existat pe piaţa media din România, primul exemplu este News Hour with CNN..."
Valentin Jucan, membru CNA:
"Am un caiet în care mi-am notat ce a fost acum nouă ani, eram aici şi nu am cum să nu văd ce a fost atunci şi ce este acum. Din punct de vedere al construcţiei financiare în România sunt doar două posturi de televiziune de ştiri care sunt construite firesc. Antena 3 este unul dintre aceste două posturi.
După cum cei care cunosc bine piaţa ştiu că CNN luat ca entitate distinctă, postul de ştiri CNN, nu CNN International, ci CNN din SUA, pierde bani de a doua zi de când s-a deschis.
El fiind asumat de o corporaţie foarte mare care îşi doreşte un post de ştiri care a decis să investească bani în ştiri. Un post de ştiri nu produce bani, un post de ştiri consumă foarte mulţi bani.
Lăsând la o parte CNN şi afilierea pe care o aveţi, cred că cel mai important în acest moment şi pentru mine nu este faptul că Antena 3 s-a afliliat CNN, pentru mine asta nu e o garanţie.
Pentru mine garanţia este faptul că aţi decis să faceţi acest lucru. Puteaţi să nu o faceţi. Puteaţi în aceşti 9-10 ani să rămâneţi Antena 3 de acum 9 ani, pe care mi-am amintit-o în notiţele pe care le-am văzut şi cred că acest lucru este o demonstraţie de voinţă pentru piaţa media din România a anui post de televiziune, care acum 10 ani avea o anumită orientare editorială şi aici mă refer la deciziile editoriale, profesionalismul de atunci, dar şi la derapajele de atunci, şi a existat un moment în care conducerea Antena 3 împreună cu dumneavoastră să mergeţi în altă direcţie, ceea ce alte entităţi de presă din România nu au facut-o.
Afilierea la CNN pentru dumneavoastră în opinia mea a însemnat chiar şi o pierdere de audienţă fiindcă a trebuit să vă aliniaţi unor standarde care nu mai puteau să satisfacă un anumit public pe care îl aveaţi acum nouă ani. Nu mai puteţi şi aţi dorit să nu mai satisfaceţi un anumit tip de dialog cu publicul, anumite abordări şi v-aţi asumat.
Transformarea Antena 3 pentru mine personal este o lecţie, dar îmi pare rău că nu este o lecţie şi pentru alţii şi nu doresc să pun alte entităţi de presă în dificultate, dar ati decis să părăsiţi o cale care vă era mult mai facilă, o cale care putea să asigure o anumită zonă de confort, o anumită zonă de implicare în zona politică, o anumită abordare mult mai clară faţă de un public pe care îl cunoşteaţi şi despre care ştiaţi că nu este un public care să ştie ce înseamnă educaţia media, care sa ştie care este diferenţa între o faptă şi o opinie, şi puteaţi să profitaţi de acest lucru, dar nu aţi făcut-o...
Răsvan Popescu, membru CNA:
"Transformarea postului de când aveţi acest parteneriat cu CNN numai cine nu vrea, nu o vede. E o diferenţă vizibilă în timp, mai ales pentru cei care am parcurs acest timp alături de dumneavoastră. Are vreun termen acest parteneriat că aş vrea să îmi iasă din grijă?"
Alin Romaşcan:
"Nouă ani, practic cât durează o licenţă audiovizuala."
Rasvan Popescu:
"E cât o licenţă nouă şi probabil cu posibilitatea de prelungire ca orice parteneriat."
Alin Romaşcan:
"Dacă respectăm standardele."
Mircea Toma, membru CNA:
"Salut această dimensiune în care ştirile sunt făcute curat, în care sensibilitatea la critică a fost vizibilă. Am avut nişte reacţii faţă de greşeli în această ţinută, apropo de pandemie, de vaccinare."
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro