COMUNICAT. Românii se întorc la taxiuri după o perioadă de câţiva ani în care serviciile de transport alternativ au ocupat o cotă importantă din piaţă, pentru a evita tarifele majorate şi fenomenul anulărilor comenzilor de către şoferi.
În cadrul unui sondaj online comandat de compania GoCab Software şi derulat pe platforma iVox, românii au fost întrebaţi ce consideră important sau foarte important la un serviciu de transport.
Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.
- Atunci când cheamă o maşină, aproape trei din patru români consideră că lucrul cel mai important este ca şoferul să onoreze comanda, arată un studiu comandat de GoCab Software
- Conform sondajului, fenomenul anulării comenzilor de către şoferi şi preţurile mari sunt principalele nemulţumiri ale românilor faţă de serviciile de ride-sharing
- Aceşti factori îi determină pe clienţi, în special companii, dar şi persoane fizice, să folosească aplicaţii mobile de comenzi taxi
- O astfel de aplicaţie pentru comenzi taxi este GoCab, orientată către companiile care doresc să îşi transporte angajaţii şi disponibilă şi pentru utilizatorii persoane fizice
- GoCab a reuşit să scadă costurile lunare de transport ale companiilor partenere cu 30%-40% în medie de la momentul implementării soluţiei
- Toţi utilizatorii GoCab din România, persoane fizice sau juridice, se pot bucura de aceleaşi beneficii: preţuri fixe pe km şi plata în numerar sau cu cardul, direct din aplicaţie
- În plus, companiile au la dispoziţie servicii corporate: prezenţă la nivel naţional, acces la întreaga flotă de maşini din localitate, plata cu vouchere electronice, sold corporate, interfaţă de administrare, monitorizarea şi controlul costurilor în timp real, personalizare a soluţiei digitale la cererea clientului
Majoritatea respondenţilor au indicat garanţia că va veni o maşină la comandă (72%), iar peste jumătate (51%) au declarat că îşi doresc ca transportul să fie tarifat doar cu un preţ fix pe kilometru, ca în cazul taxiurilor.
Printre aspectele serviciilor de transport considerate importante sau foarte importante de către respondenţi în cadrul sondajului GoCab se mai numără siguranţa că este un serviciu controlat de autorităţi (57%), curăţenia din maşină (54%), gradul de confort din autovehicul (52%) şi posibilitatea de a folosi serviciul în orice oraş din ţară (46%).
Taxiurile au o serie de avantaje clare: în primul rând, preţul este fix pe kilometru şi reglementat prin lege. În plus, sunt prezente în majoritatea oraşelor din ţară – chiar şi în cele mici, unde nu există servicii de transport alternativ. De asemenea, companiile de taxi sunt supuse unor autorizări şi controale din partea autorităţilor, iar clienţii nemulţumiţi au posibilitatea de a se plânge direct companiei sau chiar la autorităţi.
GoCab este o aplicaţie 100% românească pentru comenzi taxi, în care sunt înrolaţi la nivel naţional peste 10.000 de şoferi autorizaţi de taxi aparţinând firmelor de taximetrie şi dispeceratelor din peste 20 de oraşe din întreaga ţară. GoCab a fost dezvoltată şi este operată de GoCab Software SA, companie listată la Bursa de Valori Bucureşti din 2021.
„Serviciile de taxi au trebuit să se reinventeze în condiţiile unei concurenţe crescute din partea serviciilor de transport alternativ.
Aceasta este conceptul GoCab: o aplicaţie cu care să poţi comanda un taxi cu telefonul mobil, disponibilă oriunde în ţară, pentru orice dispecerat sau şofer de taxi, cu avantajele deja bine cunoscute: un preţ reglementat şi fix pe kilometru, dar şi cu facilităţi de secolul XXI: localizarea GPS a adreselor de plecare şi de destinaţie, hărţi digitale cu ruta, plata cu cardul direct prin aplicaţie sau cu numerar, posibilitatea de a contacta şoferul direct din aplicaţie etc.”, explică Ninel Macarie, CEO GoCab Software SA.
GoCab Corporate, soluţia de transport cost-effective pentru companii
GoCab oferă şi o soluţie unică deocamdată pentru piaţa locală a serviciilor de transport de persoane, în mod special pentru companiile care au nevoie să îşi transporte angajaţii la locul de muncă. Companiile care au încheiat parteneriate cu GoCab şi care au folosit în trecut alte soluţii de transport au costuri lunare de transport mai mici, în medie, cu 30%-40% de la momentul implementării soluţiei GoCab Corporate.
„Prin soluţia GoCab Corporate, unul dintre clienţii noştri corporate cu peste 400 de angajaţi şi-a redus costurile de transport de la 170.000 de lei lună la 110.000 de lei lună, adică o diminuare a costului total lunar cu circa 30-40%.
Soluţia este potrivită pentru companii de toate dimensiunile, din domenii precum Horeca, ospitalitate, IT, farma, dar şi pentru firme care fac outsourcing, servici, retail, industrie, energie şi nu numai”, spune Macarie.
În GoCab Corporate, companiile au acces la informaţii în timp real privind costurile individualizate (pentru fiecare angajat, locaţie, grup de angajaţi sau cumulat la nivelul întregii companii), astfel încât managerii pot lua decizii de optimizare a costurilor.
GoCab Corporate oferă şi facilităţi precum plata cu vouchere electronice a curselor, sold virtual al firmei, monitorizarea soldului şi posibilitatea de a trimite alerte atunci când soldul se apropie de un prag minim, acces la interfaţa de administrare pentru companii, POS inteligent pentru comenzi taxi etc.
Mai mult, aplicaţia poate fi personalizată de către echipa de dezvoltatori a GoCab în funcţie de cerinţele clientului.
Un alt avantaj major oferit de GoCab este faptul că şoferii sunt penalizaţi pentru anularea voluntară, fără motiv întemeiat, a comenzii. Spre deosebire de serviciile alternative de transport, utilizatorii care anulează comanda nu sunt penalizaţi şi nu plătesc niciun fel de taxă suplimentară.
„Şoferul care anulează o comandă deja acceptată este penalizat cu blocarea funcţionării aplicaţiei GoCab pentru un interval de la două până la şase ore, fapt care reduce mult frecvenţa acestor incidente în cazul utilizatorilor aplicaţiei noastre”, spune Macarie.
„Sancţiunile sunt progresive; în cazuri extreme se poate ajunge şi la blocarea definitivă a aplicaţiei pentru şoferul respectiv.”
De altfel, sondajul GoCab confirmă că această problemă este mult mai puţin frecvent întâlnită în rândul celor care merg preponderent cu taxiul: 80% din respondenţi nu au avut în ultimele 12 luni comenzi anulate la taxi.
Sondajul „Cu ce şi cum circulă românii în marile oraşe?” s-a desfăşurat online, în perioada 26.10 – 08.11.2022 pe un eşantion de 1.132 de respondenţi, prin metoda CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing), aplicată prin intermediul platformei online iVox Research. Eşantionul este reprezentativ pentru populaţia utilizatorilor de internet din România cu vârsta de peste 18 ani şi reşedinţa în urbanul mare.
Ce este secţiunea COMUNICATE:
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
Detalii, la [email protected]
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
Trimite un comentariu